Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan gi meg råd. Er snart i ferd med å gi opp her..

Har blandingshud/sensitiv hud, dvs nederst i pannen og på nesen og haken er huden blank og nuppete og tidvis sår, mens resten er grei.

Har prøvd så mange ulike kremer. Over lengre tid da, for å gi dem en ordentlig sjanse, ikke byttet hyppig så det er ikke problemet. Men enten er kremene for lite/mye fete eller gir for lite fuktighet, og uansett hvilken jeg bruker så får jeg ulike problemer alt etter hva som "feiler" kremen: Tørr/stram hud, blank/fet hud, nupper som er såre og væskende, og/eller huden flasser. (fascinerer meg at samme hudparti både kan være blankfet og tørrflassende..)

I tillegg har jeg røde flekker på nesen og haken som ikke går bort, prøver å ikke bruke dekkstift o.l. men det er vanskelig når man føler seg som en vandrende pizza. Eneste jeg vet om dette er at det ikke er rosacea.

Av renseprodukter prøver jeg å bruke minst mulig, men har prøvd ulike varianter, fra komplett serie rensemelk/tonic osv. til bare vann.

Noen hevder det bare er å venne huden til å klare seg uten krem, vel, jeg har prøvd. Hadde vært mitt høyeste ønske at det var løsningen, men det virker ikke sånn (hvis jeg ikke har prøvd for kort tid da? et par uker). Huden blir bare verre, i tillegg har jeg tendens til eksem og da blusser den opp igjen. For å teste det enda lengre må jeg i så fall dra til en øde øy noen måneder..

Har vært hos flere hudpleiere men det eneste de gjør er å prakke på meg de dyreste produktene sine. Har prøvd dem og, men uten hell.

Hjelp? Er det noen som kjenner seg igjen og kan gi meg råd, hva hjalp deg? Eller noen som rett og slett har peiling og ikke bare pusher produkter verd sin vekt i gull?

Og hva gjør jeg med de røde flekkene? Kan de bli borte av seg selv etter hvert eller må jeg til med laser e.l.?

:sukk:

Anonymous poster hash: 2780d...182
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør legen! Etter jeg gikk dit, og fikk henvisning til hudlege har huden min blitt super

Anonymous poster hash: 668c9...f25
Skrevet

Jeg har fet hud med kviser i panne, på nese og hake. Mye hudormer. Tørr og rød hud i kinnene. Når det er kaldt får jeg flassete hud, spesielt pannen. Jeg føler ofte jeg har tørr hud. Har i tillegg litt rynker under øynene og en i pannen som er "tørrhetsrynker".

De siste mnd har jeg brukt Ibuki-serien til Shiseido. Har gjort underverker for huden min. Den fukter mye! Gjør også porer mindre synlige. Har en veldig sterk lukt, så var redd jeg skulle reagere på den, men dama på parfymeriet sa de er veldig strenge på allergitesting. Det har ikle vært noe problem for meg, men om du reagerer mer enn meg på eks sterk lukt, kan det være greit å få tak i noen prøver først?

Vet hvor irriterende det er med hud som er "alt", og det er umulig å finne de rette produktene. Er også ekstra irriterende når så mange mener de har vidunderkuren, og så blir man skuffet (og blakk) om og om igjen.

Ibuki-serien har hjulpet meg, men det er ikke sikkert den er det rette for deg. Ønsker deg uansett lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...