Julie Skrevet 19. mai 2004 #1 Del Skrevet 19. mai 2004 Først; mulig denne tråden heller burde vært under hus og hjem? I allefall; har du noen rare naboer? Jeg tror mine er godt kvalifiserte For en tid siden flyttet jeg herfra (barndomshjemmet mitt), noe naboene tydeligvis fikk med seg siden de ikke så meg så mye som før. Jeg jobber i en butikk ganske nært barndomshjemmet mitt, hvor flere av disse naboene er kunder. Èn etter èn har de spurt meg ut om hvor jeg har flyttet, om jeg har flyttet sammen med noen, hvor nøyaktig på denne plassen jeg har flyttet, samt kommet med ytringer/meninger rundt dette. Men den ene nabodama tok kaka forleden dag.. Jeg var hjemme for å se til hunden, slapp henne uti hagen mens jeg sto på platten og passet på. Rett etterpå oppdager jeg at nabodama står og henger opp klesvasken sin (vi har fritt innsyn til hverandres hager, kun adskilt av et gjerde). Jeg fikk mest lyst til å løpe inn siden jeg vet hun er så nysgjerrig, men skjønte at det ville se merkelig ut. Hun stoppet opp og begynte å spørre meg ut om jeg hadde flyttet, hvor osv. Jeg svarte, om enn noe motvillig. Deretter presterer hun å si "jeg tror det var veldig bra for deg at du flyttet. Ja, vi vet jo at du og moren din har et dårlig forhold og ikke minst du og broren din! Du gjorde nok helt rett, det er nok sunt for deg!". Hun sa mere, men dette er det jeg kommer på i farta. Jeg ble bare stående paff og måpende mens jeg lurte på hvordan i all verden hun visste noe om familiforholdene mine og ikke minst at hun drista seg til å kommentere de! :-x Argh! I enkelte situasjoner kunne det vært veldig greit å hatt et syrlig svar på tunga, men jeg kommer sjelden på noe når jeg trenger de :-? Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 19. mai 2004 #2 Del Skrevet 19. mai 2004 Oida.. :-? naboen din hadde visst fått med seg mer enn hun hadde godt av! at hun i det hele tatt kommenterte det!! Heldigvis er mine naboer relativt normale.. så vidt jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 19. mai 2004 #3 Del Skrevet 19. mai 2004 Har rare naboer ja, men ikke på den måten. Her går det mer på når på døgnet ting (les: husarbeid) blir gjort o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. mai 2004 #4 Del Skrevet 19. mai 2004 Har masse rare, men koselige naboer. Vi har alt så skal til i et skikkelig nabolag En nabo er kjempenyskjerrig og ser/hører/vet alt. En annen har 10 tommeltotter og bygger stadig på huset sitt. Vi har en "harry-nabo" med amerikanske biler og merkelig sammensatte antrekk og en nabo som alltid har perfekt hage. Den eneste som er litt plagsom er han som alltid har besøk av masse folk og sperrer hele innkjørselen (som vi deler) med biler støtt og stadig. Men vi har vært heldige. De fleste naboene er omgangsvenner og hopper over gjerdet for å ta et glass vin på terrassen eller slår av en prat ute i hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2004 #5 Del Skrevet 19. mai 2004 Mine naboer er kjempehyggelige! Men noen av de er også litt rare. For eksempel de som bor et stykke unna, som følger med på alt som skjer med kikkert. :o De er ikke engang flau for det, de deler gladelig alt de ser med alle som vil høre! Blir litt småparanoid av det, føler liksom at noen alltid ser på meg når jeg går ut av døren En annen nabo (nærmeste nabo) har en hund som alltid løper i andres hager for å bæsje. Så har jeg en kjempehyggelig nabo som ikke er rar, men som har kjempegrønne fingre (og skikkelig "stå-på-tæl"), noe som resulterer i en nyydelig hage. Aberet med dette er at min egen hage ser ekstra pjuskete ut i forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. mai 2004 #6 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg tror kanskje det er vi som er de rare naboene her... Mistenker i allefall noen av naboene for å sladre litt i krokene fordi vi ikke har tatt så mye kontakt etter at vi flyttet inn her. Men vi har hatt så mye annet og se til likssom... :-? Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 19. mai 2004 #7 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har kun slike som løper rundt og jobber i bar overkropp og slesker seg, men det er vel ganske normalt og utbredt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 19. mai 2004 #8 Del Skrevet 19. mai 2004 En av våre naboer stikker kun innom når han har tatt seg en dram eller tre.. Og hver eneste gang tar han ut tennene og legger dem på bordet!! :klø: ...mulig jeg er dum, men dette ritualet klarer jeg ikke se hensikten med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 20. mai 2004 #9 Del Skrevet 20. mai 2004 Det er vel ganske vanlig med naboer av ymse slag! Her vi bor så har vi mest pensjonister, men bak oss har det kommet et par som er mest opptatt av materielle ting som biler og stort hus og karriere og de er i full krig med de som bor på skrått over veien for oss. Vi bor i en liten stikkvei. Så nå kan jeg nesten ikke være ute. For min del må de gjerne være bitre fiender, men så fort jeg er ute, så tar naboen kontakt med meg for og fortelle meg mest mulig dritt om den andre naboen.... Nå har jeg flere ganger prøvd og si til disse menneskene at det beste hadde vært om de ikke brydde seg om hva den andre gjorde.... Sånn hint hint prat, men de tar jo ikke noe hint noen av dem og jeg lurer på om jeg snart må si det rett ut at jeg vil ikke høre mere dritt om naboen. Voksne mennesker som tar kontakt for og snakke dritt kan jeg klare meg uten! Men ellers har vi flere flotte pensjonsiter som vi nesten ikke legger merke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 20. mai 2004 #10 Del Skrevet 20. mai 2004 Me er heldige og har berre greie naboar rundt oss! -Me er unge, eg er student (i ein månad til) og dei aller fleste naboane har teke godt i mot oss i villastrøket her me bur. Det einaste som er litt rart, er at i det nærmaste nabohuset er det ingen som snakkar med oss.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 20. mai 2004 #11 Del Skrevet 20. mai 2004 Har forskjellige og stort sett koselige naboer i blindveien vi bor i. De fleste godt voksne. Ett par der han har alt man kan bejære av tekniske hjelpemidler til utendørs bruk. Traktor (gudene må vite hva den brukes til her?) som kjører forbi av og til, solid snøfres som er så gøyal å bruke at han gjerne freser til flere naboer ( ) når han er igang, kantklipper som holder minimum halve gata i pen stand det varme halvåret osv. Han trives med å være "vaktmester" i gata, og vet det meste som foregår. Alltid i godt humør og slår (mer enn) gjerne av en prat. Litt lenger borti gata bor ett pensjonist ektepar som benytter enhver anledning til å snakke dritt om sine nærmeste naboer. De har en tendens til å være beruset oftere enn godt kan være. Jeg prøver å unngå dem så godt det lar seg gjøre. Rett over veien: koselig, pensjonert enke med den desidert mest velstelte hagen i gata. Tar gjerne en kaffe eller går tur. Og så sender vi groviser til hverandre på mobilen! Fresk dame! Nærmeste nabo: Singel dame, beskjeden, nylig innflyttet, virker kjempetrivelig. Må invitere på kaffe snart. Like i nærheten: ungt par med 4 barn, der hun er hjemmeværende. Vi snakkes ofte over gjerdet. Og så er det kommet veldig mange nye katter i nabolaget siste året. Det synes jeg er stas! Tar ganske lang tid å hente posten når jeg må hilse på både 2, 3 og 4 pusekatter på veien. Trives i nabolaget, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 20. mai 2004 #12 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg har aldri hatt så rare naboer før, jeg. Det er en famile på 4, men eldste-gutten er i fengsel. Kona har påført sin mann arr på halsen fra da hun prøvde å kutte over pulsåren hans med kjøkkenkniv. Hun fant ham i sengen med en annen dame. Begge foreldrene er små og tynne med ellevilt langt, svart hår. Hun er iallefall veldig alkoholisert og går med stokk, gutten på 14 er også liten og tynn. Hun nekter å gi gutten egen hus-nøkkel, noe som resulterer i at han står ute og dundrer på døren og roper på sin mor, som ikke hører noe som helst. Dette kan godt skje midt på natten. Hun er veldig trivelig til oss, men vi hører henne ofte rope og kjefte gjennom veggen. Et par ganger har politiet dukket opp, men jeg vet ikke hvorfor. Kan tenkes at noen naboer har klaget på bråk. Da jeg skulle på butikken en dag satt nevnte nabo-dame i dørkarmen sammen med en av småjentene i nabolaget, og den lille jenta kunne fortelle meg at damen var ei heks. "Det visste jeg jammen ikke," sa jeg. "Nei man lærer så lenge man lever," sa nabokona og smilte. Men når det er sagt, bortsett fra en del roping og enkelte tvilsomme individer som kommer og går til alle døgnets tider er de ikke til noen plage for oss selv om det henger en hærskare med knall-barske guttunger utenfor døra vår mesteparten av tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 20. mai 2004 #13 Del Skrevet 20. mai 2004 Ja, vi er de rare naboene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 20. mai 2004 #14 Del Skrevet 20. mai 2004 Har veldig hyggelige naboer nå, men hadde noen litt rare mens jeg bodde i Oslo. En familie fra Gambia som bodde i etasjen under oss, med en 18 år gammel sønn. Veldig trivelige hjelpsomme og blide. Gikk ikke så godt overens med den eldre (rasistiske) dama som bodde tvers over gangen for oss. Hun var nemlig enormt "plaga" av familien fra Gambia. Hevdet at de bråkte veldig (det gjorde de ikke - og jeg har omtrent lytta ved døra deres for å finne ut om det stemte) og at det dessuten var verre med bråk fra afrikanere enn fra andre fordi "negere har så mye mer høye bråkete stemmer så det er mye mer slitsomt bråk". Presterte også å ringe politiet fordi den 18 år gamle sønnen skiftet dekk på bilen sin etter klokka ti om kvelden. Det var ikke det at det bråkte, men det var et "sikkert tegn på at han hadde noe skummelt fore." Det er så man ikke vet om man skal le eller gråte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. mai 2004 #15 Del Skrevet 21. mai 2004 Rare naboer, ja! Det er en rad med postkasser helt nederst i blokka, hvor alle henter posten sin. I leiligheten ved siden av vår, bor det en gammel mann, kanskje 70 år +/-. Når han henter posten sin, har han på seg en sputnik-gulltruse! (og inngenting annet) :o :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 21. mai 2004 #16 Del Skrevet 21. mai 2004 Naboene mine er et kapittel for seg... De er ALLTID på verandaen. (vi bor i 3.etg, de bor rett under oss) De følger med på ALT, siden de er pensjonister og tydeligvis ikke har så mye å finne på, så følger de med på ALT. Da vi flytta inn, skulle Bjørnemannen tilpasse ei list som var litt for lang, og gikk ut på verandaen for å sage den over (husk, dette var en list, det blir ca 1/2 ts sagflis av det), og med det samme han satte saga i lista, kom kjerringa durende ut og hylte at han kunne se til H***VETE å komme ned og støvsuge opp etter seg (og hun banna og sverta noe helt utrolig!). Må legge til at gulvet faktisk var helt tett der han saget, og at han hadde støvsugern ved siden av seg. En gang det regna litt mye i fjor sommer, så kom det ei fra styret i sameiet opp for å fortelle at naboene hadde klaget fordi de trodde at vi stod og helte vannbøtter på verandaen deres. Jeg ble rimelig paff og sa "du vet at det regner ute, ikke sant?" Bjørnemannen sølte litt kaffe i det øverste trappetrinnet vårt (og siden vi er de eneste i oppgangen som bor i 3.etg, som er øverst, så er det ingen andre som bruker den trappa), og hadde ikke tid til å ta det opp med en gang. Jeg tok det etter middagen - men da vi kom hjem stod kjerringa klar på verandaen da jeg åpna døra for å lufte, og ga meg huden full for at jeg ikke hadde vaska bort kaffeflekkene i "hele trappa". Jeg lurte jo på hva hun hadde øverst i trappa å gjøre, men det var visst ikke poenget det... (Trappa går i spiral, og er ganske bratt, så man må faktisk gå opp hele trappa for å se om det er noe på trinnene) Senga vår knela en natt (mens vi sov, ja!!!) , og det må jo ha bråka litt, så jeg stakk innom etter jobben med en sjokoladekake for å si unnskyld for bråket, og forklare hva det var. Da var de VEEEEEEEEEELDIG hyggelige, og hadde aldri hørt noe bråk fra oss . Jeg begynte å føle meg litt beklemt der jeg satt, så jeg sa at jeg fikk komme meg opp igjen og se om gubben var kommet hjem. Neida, sa mannen, han har ikke det. Neivel? sa jeg. Nei, han hadde ikke hørt at han hadde låst bilen, så han var ikke hjemme enda. :o Så satt jeg på verandaen en dag, musestille for ikke å erte på meg noen, da det plutselig smalt fra verandaen under: "Kom deg hjem dit du kom fra, pakkisunge!" På parkeringsplassen var det nemlig en liten gutt på 5-6 år som sykla rundt på trehjulssykkel, med hjelm og beskyttelse både her og der. Og der hadde han ingenting å gjøre, må vite... Hun kjefta og smelte og banna og sverta til den lille ungen, så jeg holdt på å ringe onkel politi og anmelde henne for brudd på rasismeparagrafen. Et kapittel for seg, den husholdninga der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 21. mai 2004 #17 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette er noen av våre naboer...det sier kanskje sitt? http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=42263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 21. mai 2004 #18 Del Skrevet 21. mai 2004 vet ikke om det er vi eller svigers som er rar...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå