lell Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Noen som kan gi meg en nøyaktig oppskrift på en god glasur /frosting som ikke smaker smør eller altfor søtt. Men med sjokoladesmak. Har bare brukt melis og kakao men har så lyst å lage ordentlig sjokolade glasur.. De jeg har prøvd har bare smakt sukker smør :-(
Belin Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Sjekk ut siden til passion4baking. I oppskriftsarkivet hennes er det mange gode frostings!
Antoinette Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Passion4baking bruker noe så inni helvetes mye sukker i ALT. Kakene hennes ser flotte ut med smaker bare sukker så jeg har helt sluttet å bruke oppskriftene hennes. Det er så mye kunstige tilsetning i både kaker, kremen, frostings mm. Hjelper ikke at ting ser flott ut når det bare smaker kvalmende søtt. 2
Butter Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Synes glasuren på bla påskekaken på trinesmatblogg.no er veldig god. Smaker veldig friskt med kremost. Ellers kan du koke opp 1,5 dl kremfløte og ca 50 gr. sukker. Ta gryta av platen og ha i 200 gr 70 % sjokolade (finhakket). la trekke ca halvt minutt før du rører sammen. Fordel over kaken. Det er en fordek om kaken er forholdsvis kald når dusmører på denne glasuren slik at den stivner raskete.
Gjest Emera Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Passion4baking bruker noe så inni helvetes mye sukker i ALT. Kakene hennes ser flotte ut med smaker bare sukker så jeg har helt sluttet å bruke oppskriftene hennes. Det er så mye kunstige tilsetning i både kaker, kremen, frostings mm. Hjelper ikke at ting ser flott ut når det bare smaker kvalmende søtt. Helt enig. Når jeg baker selv så er det jo for å unngå tilsetningsstoffer. Pluss at det smaker mye bedre, selvsagt. Men hun bruker jo ting med "skumle" betegnelser og ferdig puddingpulver. Ha i "XY40" så blir det så luftig, liksom. Ikke bra.
KatteLatte Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Synes glasuren på bla påskekaken på trinesmatblogg.no er veldig god. Smaker veldig friskt med kremost. Enig, den er kjempegod! Samme som hun bruker på brownies.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Sjokoladekrem: 2 egg 1 dl kremfløte 135 g sukker 50 g kokesjokolade 125 g smør 1 ts vaniljesukker Til sjokoladekremen has kremfløte, egg og sukker i en kjele. Gi blandingen et oppkok under omrøring. Ta kjelen av platen og rør i oppdelt kokesjokolade slik at sjokoladen smelter. Ha så i smør og vaniljesukker. Rør til smøret har smeltet og blandingen er glatt og klumpfri. Sett kjelen med kremen i kjøleskapet i minst 2 timer (se tips). Pisk den så opp med elektrisk mikser til den blir luftig og lysere i fargen. Anonymous poster hash: e3cf5...3de
lell Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2014 Takk for oppskrift. Og ska se om jeg finner Trine sin påskekake :-)
Butter Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Jeg lagde selv glasuren fra trines i går, men reduserte melismengden en del.
Rosalie Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Denne syns jeg er god: Chocolate fudge frosting: 250 g mørk sjokolade 120 ml kremfløte 75 g smør 1 pk Philadelfia Freia sjokolade kremost Siden den har kremost i seg, blir den ikke så søt. Hentet fra Passion 4 baking.
KatteLatte Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Link til påskekake? http://trinesmatblogg.no/2013/03/26/paskekake/
Alvina Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Hvis det er krem med fløte dere snakker om, ville jeg hatt i bringebær eller til og med molter og lagt midt i kaka. På toppen et lag sjokoladelokk med kaffe i for å oppheve det søte, men med masse sjokoladesmak, og mandler, sur yoghurt og karamell om man vil... Endret 18. januar 2014 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå