Gå til innhold

Matlaging på telttur, stormkjøkken eller gassbrenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt gamle stormkjøkken har sett sine siste dager og er dermed på jakt etter nytt.

Men, av anbefalingene jeg fikk i en sports/villmarksbutikk var svarene at det vektsmessig ville lønne seg til å gå over til gassbrenner.

Føler selv det er litt"skummelt", men ser fordelene ved det også.

Men om man så skulle gå over til gassbrenner, er det jo et hav av muligheter av brennere og også kjeler og stekeutstyr. Hva slags brenner bør man gå for? Hva slags kjeler? Har lest mye om kjeler hvor maten brenner seg fast, selv ved raus bruk av smør, og det ønsker man jo å unngå.

Sånn bruksmessig, vil det ikke bli slitt ut ila ett år, mer moderat bruk. Avhengig av kapasitet opptil 3 personer, og totalkostand ikke over 1500 kroner.

Har noen tips å komme med? :)

Skrevet

Er det til vinterbruk?

Anonymous poster hash: 41eed...a6c
Skrevet

Er det til vinterbruk?

Anonymous poster hash: 41eed...a6c

Nei. Har i den forbindelse lest meg opp såpass at gass kan man ikek bruke vinterstid. Men bruksmessig er det snakk om vår, sommer og høst.

Men om man så har valgt at man ønsker gassbrenner, hvilken skal man velge?

Skrevet

Definitivt brenner! Jeg har multifuel primus, jeg bruker aldri gass, bare bensin, da kan den også brukes året rundt. Har kjøpt min på XXL. Når det gjelder stekepanne anbefaler jeg å kjøpe en teflonbelagt turpanne, det er gull verdt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...