AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Har veldig lyyys hud. Bruker alltid lyseste fargen i foundation, og ofte er ikke den lys nok. I tillegg har huden kald undertone. Har ikke noe acne lengre, men litt rødmusset farge i kinnene etter produktene jeg brukte for å blitt kvisene. Noen som kan anbefale foundation til en sånn hud? Anonymous poster hash: 188c5...9ae
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Rimmel match perfection i fargen 010 light porcelain er den lyseste foundation jeg har prøvd. Den har medium dekkevne. Har samme problem som deg, sliter med å finne foundations/concealer som er lyse nok Anonymous poster hash: 4fc0e...59c 2
Gjest Tigress Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 MAC NC10 er i alle fall veldig ljos. Du bør kunne få prøvar, sjølv om dei kunne fortelje meg at dei ikkje gjer det lenger på Steen og Strøm på fredag. Det er jo heilt idiotisk..
GirlWithOneEye Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Høres ut som vi har temmelig lik hud:) Har sjeldent brukt foundation, fordi jeg ikke finner en som var lys nok i rett tone. Har nå funnet på tikei.no. De har mange forskjellige toner og de har veldig lys også. Det er mineralpudder-foundation. Ikke superbra dekkevne, men utjevner rødheten jeg har i kinnene veldig fint!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Bobbi Brown har et stort fargeutvalg, inkludert svært lyse.Anonymous poster hash: b67c4...d85
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 http://lisaeldridge.com/video/22873/foundation-solutions-for-very-pale-skin/ 2
laperla Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Hei Har også lys hud med kald undertone. Det har endt i en hel rekke bomkjøp, da de lyseste nyansene i "alle" merker ofte er for mørke og ser orange ut på meg. Løsningen da var å se etter lyse nyanser med noe rosa i. Kunne dette vært en mulighet for deg også? Nå har jeg tørr hud, og har litt røde partier. Det kan være at du trenger et finishpudder over, da samtlige av disse har en dewy finish, og har fuktgivende egenskaper. Jeg ville isåfall prøvd Sheer Finish pressed powder fra Bobbi Brown i nr 7 White eller MAC´s Mineralize Skinfinish Natural i fargen Light. Mine favoritter er som følger: Sensai Kanebo´s Cellular Performance cream foundation i nr 11 Creamy beige (swatches her) YSL´s Top secret BB cream i Clear (swatches) Bobbi Brown´s Extra repair foundation i Porcelain Bobbi Brown´s Skin foundation i Porcelain YSL´s Le Teint Touche Éclat i BR10 Håper dette kan være til noe hjelp
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har også kjempelys hud. Såpass lys at til og med Bobbi Brown foundation i den aller lyseste fargen Alabaster var for mørk L'oreal Infallible Foundation er alt for mørk til meg, samme er MAC sin lyseste. Eneste jeg har prøvd til nå som er lys nok er Dainty Doll i 001 Very Light, problemet er bare at dekkevnen ikke er så god og det er litt kjipt når man vil pynte seg litt ekstra. Her kan du se swatches opp mot MAC NC15 og noen andre så ser du stor forskjell. Til hverdags bruker jeg Missha Perfect cover BB cream i no 13, og selv om den er litt for mørk så er det den lyseste BB kremen jeg har funnet til nå og det går greit siden den ikke er så dekkende. Vurderer å prøve Illamasqua sin lyseste da den visstnok skal være den lyseste av alle de kjente merkene, men den koster jo en del og da er det kjipt om den ikke passer. I butikkene her jeg bor så har de ikke dette merket så får ikke prøvd den på. Vurderer også å kjøpe hvit foundation til å blande i de som er for mørke. Sliter også med å finne concealer og pudder som er lyst nok. Foreløpig bruker jeg Time Balm i lighter than light concealer, men den er egentlig ganske mørk. Noen som har forslag til meg også? Anonymous poster hash: 89a0f...1ee
FrøkenBaker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Uten tvil Jane Iredale BB1 BB-cream. Den irriterer ikke huden, er veldig, veldig lys, (jeg bruker som regel noe med Ivory, og BB1 ble fortsatt hakket for lys for meg), har utrolig dekkevne og kald tone. Trenger veldig lite produkt, bare på størrelse med en liten ert for hele ansiktet, varer en evighet. Den koster en del, men så verdt det for et så godt produkt som varer så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Bobbi Brown har alle sine grunnlag i Alabaster.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Hei Har også lys hud med kald undertone. Det har endt i en hel rekke bomkjøp, da de lyseste nyansene i "alle" merker ofte er for mørke og ser orange ut på meg. Løsningen da var å se etter lyse nyanser med noe rosa i. Kunne dette vært en mulighet for deg også? Nå har jeg tørr hud, og har litt røde partier. Det kan være at du trenger et finishpudder over, da samtlige av disse har en dewy finish, og har fuktgivende egenskaper. Jeg ville isåfall prøvd Sheer Finish pressed powder fra Bobbi Brown i nr 7 White eller MAC´s Mineralize Skinfinish Natural i fargen Light. Mine favoritter er som følger: Sensai Kanebo´s Cellular Performance cream foundation i nr 11 Creamy beige (swatches her) YSL´s Top secret BB cream i Clear (swatches) Bobbi Brown´s Extra repair foundation i Porcelain Bobbi Brown´s Skin foundation i Porcelain YSL´s Le Teint Touche Éclat i BR10 Håper dette kan være til noe hjelp Har MAC mineralize Skinfinish powder i nettopp Light. Det fungerer fint fargemessig. Men har prøvd den YSl du nevner og den er for mørk. Og da tipper jeg resten av de fargene blir for mørke også. Anonymous poster hash: 188c5...9ae
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Så at noen anbefalte Danity Doll, og den virker veldig interessant fordi det er foundation spesielt utviklet for lyys hud, men Dainty Doll gikk ut av produksjon i januar 2013, så alt som er til salg av rester på eBay er minst ett år gammelt, og da blir jeg skeptisk. Anonymous poster hash: 188c5...9ae
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Så at noen anbefalte Danity Doll, og den virker veldig interessant fordi det er foundation spesielt utviklet for lyys hud, men Dainty Doll gikk ut av produksjon i januar 2013, så alt som er til salg av rester på eBay er minst ett år gammelt, og da blir jeg skeptisk. Anonymous poster hash: 188c5...9ae Enig.
Lisa-Marie Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Jeg bruker Dior sin "DIORSKIN NUDE Natural Glow Radiant Fluid Foundation SPF 15" i 010 ivory. Jeg har lys og kald hudtone. Eneste minuset er at den er dyr.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Så at noen anbefalte Danity Doll, og den virker veldig interessant fordi det er foundation spesielt utviklet for lyys hud, men Dainty Doll gikk ut av produksjon i januar 2013, så alt som er til salg av rester på eBay er minst ett år gammelt, og da blir jeg skeptisk. Anonymous poster hash: 188c5...9ae Jeg var den som skrev om Dainty Doll kun for å vise hvor lys jeg faktisk er, og det er derfor jeg må finne et alternativ Anonymous poster hash: 89a0f...1ee
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #16 Skrevet 23. januar 2014 Jeg var den som skrev om Dainty Doll kun for å vise hvor lys jeg faktisk er, og det er derfor jeg må finne et alternativ Anonymous poster hash: 89a0f...1ee Jeg er ikke TS, men må bare legge til at alt som har blitt foreslått til nå er lyst men allikevel for mørkt for meg. Anonymous poster hash: 89a0f...1ee
Dynamikk Skrevet 24. januar 2014 #17 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har samme problem, men har funnet Makeup forever HD foundation i 110 og 115. De er veldig lyse :-) Begge er rosatonet, og passer perfekt til lys porselenshud. Til info er feks Diorskin Nude i 010 knall oransje på meg.. Jeg kjøper de herfra: http://www.gurumakeupemporium.com/epages/BT4080.sf/en_GB/?ObjectPath
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2014 #18 Skrevet 24. januar 2014 Illamasqua har hvite foundation som man kan jevne ut andre foundation med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå