Gå til innhold

Klarer ikke åpne opp vaskemaskinen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri brukt vaskemaskinen, da jeg nylig har flyttet inn i ny leilighet(som er ferdig møblert).

http://www.uspree.com/reviews/wp-content/uploads/2011/06/Beko-WM5120W-5Kg-1200-Spin-White-Washing-Machine.jpg

Vasken ble ferdig i går, men uansett hvor mye jeg prøver, får jeg den ikke opp. Noen her som vet hva jeg skal trykke på for å få den opp? Haster litt, og synes egentlig det er ganske flaut at jeg ikke vet hvordan jeg skal få ordnet det. Har jo vasket klær med andre vaskemaskiner før, og det har ikke vært noe problem.. Er ingen "open"-knapp her.

Anonymous poster hash: 95b62...18e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en luke langt nede ved gulvet? Åpne den og dra i en ring.

Anonymous poster hash: 35583...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er en open-knapp så må du kanskje bare åpne døren manuelt? Altså som å åpne en dør. Dra i luken og se hva som skjer. Hvis den har låst seg så prøv tipset over , ved å dra i en ring som ligger i en luke nederst på maskinen (litt dårlig forklart kanskje).

Anonymous poster hash: c879d...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du lurer ikke oss, du er sikkert en mann, hvis egentlige problem er den velkjente lidelsen "vaskemaskinallergi" :fnise::P

Endret av Flair
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjøre et program med skylling og sentrifugering. Evt tømming.

Kan hende det forrige programmet ikke tømte ut vannet og da vil ikke døren åpne seg.

Anonymous poster hash: 7719b...9fd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om du skal åpne døren ved å dra i den delen av døren som ser ut som et håndtak/utbygg. Jeg kan ikke skjønne at det er noen annen knapp du skal behøve å trykke på?

Men sjekk to ting:

Er vannet tømt ut av maskinen/er du sikker på at maskinen har vasket ferdig?

Kan den ha noen form for barnesikring?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å kjøre et program med skylling og sentrifugering. Evt tømming.

Kan hende det forrige programmet ikke tømte ut vannet og da vil ikke døren åpne seg.

Anonymous poster hash: 7719b...9fd

He he, vi tipset om det samme - helt på likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du lurer ikke oss, du er sikkert en mann, hvis egentlige problem er den velkjente lidelsen "vaskemaskinallergi" :fnise::P

Så jeg kan få legeerklæring på at jeg slipper å bruke vaskemaskin fordi jeg er mann?

Anonymous poster hash: ee27d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bare noen dager siden hadde jeg også problem med lignende vaskemaskin, hvor døra åpnes ved å trekke i det håndtaket som du ser på bildet. I mitt tilfelle hadde dette håndtaket løsnet fra selve låsen, så uansett hvor mye jeg dro så dro jeg ikke i låsen, bare i håndtaket... (vanskelig å forklare). Var nok et resultat av godt brukt vaskemaskin, da den har stått her i den leide leiligheten ganske lenge tror jeg. Jeg bare tok av håndtaket og brukte en kniv på låsen for å få opp døra :)

Anonymous poster hash: 1c6c0...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om du skal åpne døren ved å dra i den delen av døren som ser ut som et håndtak/utbygg. Jeg kan ikke skjønne at det er noen annen knapp du skal behøve å trykke på?

Men sjekk to ting:

Er vannet tømt ut av maskinen/er du sikker på at maskinen har vasket ferdig?

Kan den ha noen form for barnesikring?

Helt klart håndtaket du beskrever på høyre side av ringen, ta fingrene under og brekk kanten ut. Slå av vaskeprogrammet først. Går ikke dette, så sett på et miniprogram på 15 min og åpne etterpå, kanskje noe har hengt seg opp, vannet ikke er tømt eller noe.

Anonymous poster hash: 3d8a2...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart håndtaket du beskrever på høyre side av ringen, ta fingrene under og brekk kanten ut. Slå av vaskeprogrammet først. Går ikke dette, så sett på et miniprogram på 15 min og åpne etterpå, kanskje noe har hengt seg opp, vannet ikke er tømt eller noe.

"beskrever" hehe,er mann ja, er det dette som kalles Freudian slip?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan få legeerklæring på at jeg slipper å bruke vaskemaskin fordi jeg er mann?

Anonymous poster hash: ee27d...56d

Du kan jo forsøke (do it, pliiiiiiiis!!!)

Og om ikke det funker så kan jeg anbefale den eldgamle metoden å legge truser og fargede ullgensere i samme vask og sette den på 90 grader.

Enten så vil du da slippe klesvask for all framtid, eller så vil jeg tippe du får deg en overhaling som motiverer deg i den grad at du ALDRI gjør en feil vedrørende klesvasken igjen.

Kanskje verdt risken...?

Endret av Flair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo forsøke (do it, pliiiiiiiis!!!)

Og om ikke det funker så kan jeg anbefale den eldgamle metoden å legge truser og fargede ullgensere i samme vask og sette den på 90 grader.

Enten så vil du da slippe klesvask for all framtid, eller så vil jeg tippe du får deg en overhaling som motiverer deg i den grad at du ALDRI gjør en feil vedrørende klesvasken igjen.

Kanskje verdt risken...?

Dette gjorde pappa en gang, og han fikk ikke lov til å nærme seg vaskemaskinen på 20 år etterpå. :fnise:

Merkelig hvor enkelt det var for ham å vaske klær da han ble alene. :klo:

Anonymous poster hash: 3f4c2...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde pappa en gang, og han fikk ikke lov til å nærme seg vaskemaskinen på 20 år etterpå. :fnise:

Ja sant, haha!

Kvinner i dag er heldigvis mer gjennomskuende enn de var før i tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din far er ikke den eneste... Min far er fortsatt bannlyst når det gjelder klesvask, og nå må det være nærmere 30 år siden han kokte hjemmestrikkede ullgensere, håndbroderte duker og noen av mammas bluser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Din far er ikke den eneste... Min far er fortsatt bannlyst når det gjelder klesvask, og nå må det være nærmere 30 år siden han kokte hjemmestrikkede ullgensere, håndbroderte duker og noen av mammas bluser. :fnise:

Jeg har en viss anelse om at dette var en ganske vanlig taktikk for menn for 20-40 år siden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...