Gå til innhold

Invitere elskeren i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

?

I klartekst: Kari venter og ser hva som skjer. Inntil videre hverken forlater hun sin kommende mann (altså holder seg ved teltet) eller forteller noen ting til noen (er musestille).

Lammende situasjon med andre ord:)

Anonymous poster hash: 2d494...057

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det høres lurt ut. Det krever imidlertid at den du er sammen med tåler det. Hvis han gir signaler om at det du skal fortelle er veldig skummelt å høre, så holder du det vel skjult? Eller har du funnet en veldig fornuftig fyr? Bra at du er gift, da har det vel gått bra så langt :)

Jeg har ikke hatt noen ting som er så skumle at min mann ikke har tålt dem. :hjerte:

Gjest Passing by
Skrevet (endret)

Fortid er fortid. Problemet her, som jeg ser det, er at det er helt andre forhold som har gjort at Per og Kari har skjult forholdet til hverandre. De skjuler det ikke for å holde kjennskapet unna andre partnere men av hensyn til

a) Pers kone som han etter bruddet fant tilbake til og som kanskje blir såret av å få vite det, til tross for at det ikke ble noe mer med Per og Kari

b) Kollegene som man ikke ønsker skal spekulere i hva forholdet har ført med seg av privilegier på jobben, og ytterligere spekulasjoner om det tidligere forholdet.

Jeg antar at Kari har fortalt Hans om de andre hun har hatt forhold til før de ble sammen. Hvis ikke, hvorfor?

Endret av Passing by
  • Liker 1
Skrevet

Fortid er fortid. Problemet her, som jeg ser det, er at det er helt andre forhold som har gjort at Per og Kari har skjult forholdet til hverandre. De skjuler det ikke for å holde kjennskapet unna andre partnere men av hensyn til

a) Pers kone som han etter bruddet fant tilbake til og som kanskje blir såret av å få vite det, til tross for at det ikke ble noe mer med Per og Kari

b) Kollegene som man ikke ønsker skal spekulere i hva forholdet har ført med seg av privilegier på jobben, og ytterligere spekulasjoner om det tidligere forholdet.

Jeg antar at Kari har fortalt Hans om de andre hun har hatt forhold til før de ble sammen. Hvis ikke, hvorfor?

Dette har du rett i. Nok et klokt svar. Kari har fortalt Hans om andre forhold, men det har ikke blitt tatt imot på en god måte. Selv om han aksepterer at folk må kunne ha hatt tidligere forhold, og ikke være jomfru i godt voksen alder. Men dette er ikke hans sterke side. Derfor litt føre var her… Redd for at han skal ta det tungt. Men du har rett. Det er flere ting som spiller inn. Viktig å ta med seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen ting som er så skumle at min mann ikke har tålt dem. :hjerte:

Kan du nevne noen av de tingene. Det hadde vært interessant med tanke på "hva går an i et normalt forhold". Du kan jo anonymisere så mye du vil :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kan du nevne noen av de tingene. Det hadde vært interessant med tanke på "hva går an i et normalt forhold". Du kan jo anonymisere så mye du vil :)

Nei. Det er privat. :)

Skrevet

Nei. Det er privat. :)

Smart. :)

Gjest Passing by
Skrevet

Dette har du rett i. Nok et klokt svar. Kari har fortalt Hans om andre forhold, men det har ikke blitt tatt imot på en god måte. Selv om han aksepterer at folk må kunne ha hatt tidligere forhold, og ikke være jomfru i godt voksen alder. Men dette er ikke hans sterke side. Derfor litt føre var her… Redd for at han skal ta det tungt. Men du har rett. Det er flere ting som spiller inn. Viktig å ta med seg.

Det var det jeg tenkte ja, at det lå noe under her.

Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvor Espen Askeladd kommer inn i bildet ;) hehe

Ellers hadde det jo faktisk vært mye enklere hvis folk klarte å la være å ligge med alt som beveger på seg.

Skrevet

Jeg syns at Kari bør revurdere forholdet til Hans. Fordi han tydeligvis er typen som vil ha tungt for å svelge denne sannheten og fordi at Kari ikke har noe hun må forklare overfor Hans. Men i alle forhold er det vanlig å dele det meste av fortiden og å snakke om det, så Kari kan bli nødt til å legge lokk på seg selv, og dermed vil det bli problemer i dette ekteskapet.

Råd til Kari: Gå ut av forholdet, Hans har allerede dømt all utroskap. Og han kommer til å dømme deg også.

Anonymous poster hash: f363e...e47
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns at Kari bør revurdere forholdet til Hans. Fordi han tydeligvis er typen som vil ha tungt for å svelge denne sannheten og fordi at Kari ikke har noe hun må forklare overfor Hans. Men i alle forhold er det vanlig å dele det meste av fortiden og å snakke om det, så Kari kan bli nødt til å legge lokk på seg selv, og dermed vil det bli problemer i dette ekteskapet.

Råd til Kari: Gå ut av forholdet, Hans har allerede dømt all utroskap. Og han kommer til å dømme deg også.

Takk for svar! Hvis Kari bryter forholdet, tror du hun vil komme i samme situasjon neste gang hun eventuelt treffer noen hun liker? At denne historien blir hengende ved alltid? Handler det om å finne en mann som hun vet vil forstå og akseptere slik at hun tør å fortelle ham det? Takk igjen til dere som orker å svare.

Skrevet

Men er det utroskap? Dette er så absurd...

Skrevet

Som vanlig er det vel sånn at like barn leker best?

Som i denne sammenheng bør bety at løse folk passer best i sammen med andre løse folk, mens trofaste folk passer i sammen med andre trofaste.

Skrevet

Det som forundrer meg er denne tanken om utroskap. Hva er egentlig det i dette tilfellet? Kari har aldri vært utro mot noen. Hun startet et forhold med en hun likte. Han likte henne gjensidig. De vurderte lenge å etablere et offentlig forhold, men bestemte seg av ulike grunner for ikke å gjøre det, og avsluttet forholdet. Er Kari da utro mot Hans når hun jobber sammen med Per - hvis Kari og Per ikke har et seksuelt forhold? Eller hva er greia?

Belær meg dere som vet hva trofasthet er.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Hvis Kari bryter forholdet, tror du hun vil komme i samme situasjon neste gang hun eventuelt treffer noen hun liker? At denne historien blir hengende ved alltid? Handler det om å finne en mann som hun vet vil forstå og akseptere slik at hun tør å fortelle ham det? Takk igjen til dere som orker å svare.

Det er alltid mulig at det vil oppstå en lignende situasjon, men jeg syns at Kari må fokusere på å finne en person som hun vet vil akseptere henne og hennes fortid uten å bli dømt for det. En person som dømmer en annens fortid er egentlig ikke verdt forholdet og tilliten. Kari skal ha et godt liv uten frykt for fordømmelse.

Skrevet

Men er det utroskap? Dette er så absurd...

Vi har alle våre ulike terskler for hva som er utroskap, og slik historien er presentert med personbeskrivelser av Hans, vil jeg tro at han vil ha svært vanskelig for å svelge denne sannheten. Slik jeg forstår det, har det vært utroskap fra Per's side en stund.

Derfor velger jeg heller å fokusere på at Kari skal ha et bra liv uten å frykte å bli dømt for sine handlinger. Selvfølgelig vet vi jo ikke om Hans evner å innse at han ikke kan dømme andre for deres fortid. Han kan si neitakk til å gjøre sånt selv, han kan si at han ikke vil inngå et forhold med mennesker som har vært utro, og deltatt i utroskap. Kari har to valg. Fortelle han alt, og gå ut av forholdet, eller bare gå. Hvem vet, kanskje Hans kan finne ut at han vil ha Kari uansett. Men jeg syns faktisk at siden han virker så fordømmende kan Kari få et bedre liv uten han.

Skrevet

Det som forundrer meg er denne tanken om utroskap. Hva er egentlig det i dette tilfellet? Kari har aldri vært utro mot noen. Hun startet et forhold med en hun likte. Han likte henne gjensidig. De vurderte lenge å etablere et offentlig forhold, men bestemte seg av ulike grunner for ikke å gjøre det, og avsluttet forholdet. Er Kari da utro mot Hans når hun jobber sammen med Per - hvis Kari og Per ikke har et seksuelt forhold? Eller hva er greia?

Belær meg dere som vet hva trofasthet er.

Hun er den andre kvinnen. Altså delaktig i utroskap.

Skrevet

Som vanlig er det vel sånn at like barn leker best?

Som i denne sammenheng bør bety at løse folk passer best i sammen med andre løse folk, mens trofaste folk passer i sammen med andre trofaste.

Så svart hvitt er det heldigvis ikke.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Kari burde invitere Per, men avklare på forhånd at han faktisk burde holde seg hjemme, og derfor finne på en unnskyldning for ikke å komme.

Skrevet

Jeg er ikke så måderne at jeg synes det er greit å invitere ekselskeren til bryllupet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...