AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg og min mann, jobber begge turnus, er i slutten av tyveårene og barnløse. Vi jobber fulltid men har minst en middag med et vennepar ila uken. Enten hjemme hos oss, eller hos de, ofte begge deler ila ev uke. Enten en helg vi begge har fri, eller i hverdager. Vi blir som regel bedt vekk de gangene vi har frihelg begge to. Da rekker vi omtrent ikke planlegge noe, før vi allerede har fått kanskje to middagsinvitasjoner. Synes det er SUPER hyggelig, og vi fortsetter gjerne kvelden med spillaften og vin - det betyr mye for oss å være sosiale i.o.m at jobben tar opp så mye av tiden. Men har inntrykk av at ikke alle er sånn sånn som oss her? Har veldig mange bekjente som sitter hjemme å ser tv, er "private" helgene og hver kveld hver dag. Det er av de som alltid sier- "herregud dere er såå flinke til å besøle folk, med oss så blir det aldri til noe" Hvorfor er det sånn? Er det fordi man ikke orker eller fordi man vil ha tiden for seg selv? Er vi rare som ved første ledige kveld/helg - lover oss bort eller inviterer venner over? Nå skal det sies at vi reiser mye, og da er det bare oss to - mannen min og meg. Og vi tar også ofte en hotellweekend/camping spontant i helger når vi har fri - Blir jo mest på sommeren da Ellers er vi jo hjemme sammen nesten hver kveld, men liker å ha minst en-to kvelder med venner. Ofte kommer det en middagsinvitasjon hos familie i tillegg. En helg kan gå utrolig fort fra middag hos venner på en fredag (legger oss kanskje ikke før kl 04.00) Så planlegging av middag vi skal holde for et annet vennepar lørdagen, også evt. dra på besøk til familie eller venner søndagen. Hva er deres vaner som par? Det skal sies at vi har vært sammen i mange år, og alle mine venner er hans venner om dere skjønner. Vi har omtrent bare par venner hvorav noen av mine bestevenninner er sammen med hans bestekompiser. Anonymous poster hash: c73f0...3f2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Vi har flere vennepar, men vi spiser ikke med dem regelmessig i uken. Kanskje 1-3 ganger i måneden, og vie er begge 24 da, tror ikke så mange gjør sånt nei.Anonymous poster hash: 930b8...8a4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Nei, er aldri med andre par, men med hans venner. Orker ikke, begge to er ganske late, og orker ikke omgås andre hver helg osv! Anonymous poster hash: 0ba4c...169 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Dette hadde blitt altfor mye sosial omgang for min del. Trenger mer alene/privattid enn dette. Anonymous poster hash: b9739...731 13
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Syns det høres kjempehyggelig ut, men dessverre er ikke vennene våre så flinke på initiativ og innbydelser, så det har dabbet av med årene. Kanskje vi skulle blitt venner? Hehe..Anonymous poster hash: e93f9...0e6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Dette syns jeg hørtes utrulig slitsomt ut. Foretrekker mye mer tid alene for oss selv. Anonymous poster hash: 0fb53...e14 8
Gjest Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Vi er ofte med vennepar, med alt fra kaffebesøk eller middag til filmkvelder eller fester og konserter. Har fire vennepar, men er et vi ser oftes da de ikke har barn og er ledig for det meste, er også de vi kjenner best og matchet. Ses minst en gang i uken.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Dette syns jeg hørtes utrulig slitsomt ut. Foretrekker mye mer tid alene for oss selv. Anonymous poster hash: 0fb53...e14 Dette hadde blitt altfor mye sosial omgang for min del. Trenger mer alene/privattid enn dette. Anonymous poster hash: b9739...731 Vi har veldig mye alenetid altså - selv om vi er sosiale et par ganger i uken. Jeg sitter ofte en hel dag alene når jeg har fri på turnusen min (og jeg elsker å være alene) Jeg har også en jobb der jeg jobber alene og når jeg kommer hjem er jeg jo ofte alene i flere timer før mannen kommer hjem Også er det omvendt, at han er alene før jeg kommer hjem, men han er mer sosial enn meg, og stikker fort ut hvis jeg f.eks skal på seinvakt og han har fri - da benytter han "kvelden" å besøker folk Så vi har (hvertfall jeg) mye alenetid, og det er sikkert derfor jeg gleder meg ekstra til f.eks en frihelg, for å være sosial, eller en helt vanlig torsdag da vi kan hygge oss med venner. Er jo som sagt hjemme hver kveld (når vi ikke jobber seinvakt) å da ser jo også vi TV, lager mat, gjør husarbeid, går tur etc. Anonymous poster hash: c73f0...3f2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Syns det høres kjempehyggelig ut, men dessverre er ikke vennene våre så flinke på initiativ og innbydelser, så det har dabbet av med årene. Kanskje vi skulle blitt venner? Hehe..Anonymous poster hash: e93f9...0e6 Hehe, venner får man aldri for mye av Men du bor nok garantert ikke der jeg bor Anonymous poster hash: c73f0...3f2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Vi har rundt 5 vennepar vi "rullerer" på å treffe. Er et vi treffer mer enn de andre TS Anonymous poster hash: c73f0...3f2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Vi treffer vennepar max en eller to ganger i måneden i gjennomsnitt vil jeg tro! Ellers så er vi ute med venner i helger/ kvelder hver for oss kanskje to ganger i måneden i tillegg. Jeg treffer venninene mine på skolen hver dag. Vi har det veldig sosialt og sitter flere timer etter forelesning og leser og skravler og drikker kaffe. Jeg går mye på kafe i hverdagen etter skolen også. Samboeren min har kollegaer og kompiser på skole og jobb. De spiller litt fotball eller tv-spill sammen. Han er også med i en organisasjon som krever tid. Vi prøver også å se familien i ny og ne. De vennene vi ikke går på skole med treffer vi dessverre sjeldnere. Vi er nok et av de parene som ikke er så "flinke" til å besøke andre osv. Vi nyter av en helg der ingen spør oss om å finne på noe! Tror grunnen til at vi treffer folk så "sjelden" er at vi er veldig travle (og hjemmekjære?). Jeg har to ekstrajobber og jobber både litt dag, kvelder, helger og litt natt. I tillegg har vi mye aktiviteter på hver vår kant. Da er det godt å ha både en fredag og en lørdag alene sammen Har flere vennepar som tydeligvis aldri får nok av å være sosiale! Men så vet jeg at de to også har samme arbeidstider, så de er nok mye sammen.. Ikke vet jeg, Jeg liker godt å være hjemme. Anonymous poster hash: 87c7d...37c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Kanskje 1 gang i året. Sånn ellers er vi hovedsaklig kun en av oss med venner ute da vi har 1 barn og begrensede muligheter for barnevakt. Ellers er det ikke mange andre par vi kjenner godt nok heller til å kunne finne på noe med dem. Anonymous poster hash: 78121...f5e
Gjest Vevila Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Er med vennepar 1-2 ganger i mnden. Er ikke utpreget sosial, og ukene går så fort at jeg ikke føler det går mer enn en uke mellom hver gang uansett.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Høres ut som om dere har det kjempefint! Er sikker på at dette har styrket forholdet deres i alle disse årene. Fortsett å vær sosiale hyggelige vesener, det tjener alle på! Anonymous poster hash: adbe9...912
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Vi er litt som dere faktisk. Hver gang vi har litt ledig tid, så er et eller annet som skjer. Og det er kjempe hyggelig. Vi er en gjeng på 7 par i nabolaget, og vi finner på veldig mye sammen. Både festligheter og andre ting. Gutta trener sammen blant annet, og det har noen av oss jentene begynt med også. Jeg tror at dette er med på å styrke forholdet jeg. Vi stortrives sammen med andre, ingen av oss er sjalu. Og vi har det veldig moro sammen. Faktisk ingen andre som er morsommere å reise på langweekend f.eks til en storby enn sambo. Hver gang vi har gjort det, så blir det alltid fest og moro og nye bekjentskaper. Elsker å ha det sånn. Vi kommer begge fra lange forhold med rimelige eiesyke partnere, som ikke var sosiale for fem øre. Og alltid ble grinete hvis man ville finne på noe annet enn å sitte hjemme og glo på TV. Og jeg var hvert fall VELDIG bestemt på at sånn skulle jeg aldri over mitt lik ha det igjen!! Samtidig er vi flinke til å ha alenetid. Dele en flaske vin midt i uka og skravle litt. Det er ikke ukjent. Viktig det også! Anonymous poster hash: bf532...424
Cathrine88 Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor akkurat med par? Vi er veldig sosiale, men besøker og har besøk av både single venner, par og den ene halvdelen av par. 6
Kjempeliten Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Vi er oftere med venner enn alene bare oss to:) det er greit for begge! Vi finner jo på ting alene begge to og da !
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 hadde det sånn med eks samboeren min. ble alt for mye for meg. Trives mye bedre med han jeg bor sammen med nå. vi er vel allermest hjemme alene på kveldene. har besøk og drar på besøk i blandt men orker ikke sånn flere ganger i uka å reke rundt Anonymous poster hash: a1eaa...0c8
skreppamedleppa Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Mnæ kan egentlig ikke si at vi er sånn nei. Hiver meg på ab #4 her altså, dette høres slitsom ut for meg.. Vi har vel funnet ut at det er best å være alene-spesielt når vi er oss to.. Altså, for all del, kjekt med venner og vennepar, kan godt være sosial med de, men trives best med bare meg og mannen. Nå skal det sies at både meg og han er introverte og trives ikke så godt med flust av folk og med mye som skjer rundt oss, og liv og styr flere ganger i uken.. Det er noe med å finne hvilepulsen også, for oss fungerer den best når det ikke er fult hus og stormende jubel.. Eiersyk kan jeg ikke si at noen av oss er, den tanken blir det bare noe hysterisk morsom over når jeg tenker på det Så tror jeg ikke akkurat at "flink" er et ord jeg ville brukt til å beskrive de som er uber sosial, de som trives med en "hektisk" uke og som er på farten og treffes ofte, kontra å ikke være flinkisen om man trives best alene, og føler det er der man henter energi, lyst og glede.. For meg høres det noe snodig og rart ut, folk har bare forskjellige behov, så enkelt, ikke noe snill eller slemt over det synes jeg, men det er vel dessverre slik mange ser på introverte Endret 15. januar 2014 av skreppamedleppa 1
Anglofil Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 Nei, vi bruker aldri tiden med andre par. Rett og slett fordi vi ikke er så sosiale av oss, vi liker å bruke tiden på oss selv. Jeg har ikke noe i mot å være sosial med andre par, men mannen er ikke så begeistret for det. Hender dog vi henger med hans kamerater, da jeg også er venn med dem, men ingen av dem har kjæreste. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå