Gjest Guilty Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Ja, er det noen som har noen tips? Jeg klarer ikke finne en ordning jeg er 100% fornøyd med. Har skap fra gulv til tak som er 2 og en halv meter bredt, så har relativt god plass. Skriver litt for å gi en ide om hvordan det er. 1 meter er satt av til kjoler og lange plagg, 1 annen meter er det stenger i to høyder og i de siste 50cm er det hyller. Er også hyller på toppen i hele skapet. Men til tross for god plass er det et eneste stort rot. Har også kommode som er ca 1meter høy og 50cm bredt med endel skuffer, men de fleste er fylt med sminke. Noen som har noe tips? Fargesortering, type eller hva..? Om det finnes noen smarte måter å organisere/brette på? Setter også stor pris på tips til hvordan å organisere sminke og andre ting. Setter stor pris på svar
Lea2 Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ruller alt av myke plagg (t-skjorter, gensere, tights). Blir mye lettere å holde styr på enn om de er brettet. Jeg bare bretter dem på midten og så bretter jeg evt ermer inn og ruller dem sammel til "pølser" som jeg legger i egne skuffer eller hyller. Som regel har jeg ørten svarte av hver, så de legger jeg litt for seg selv. Og at jeg ruller singleter er egentlig løgn. For jeg har massevis av dem i forskjellige farger og versjoner (korte, lange, med tynne og brede stropper, med sånn bryterrygg og uten. Så jeg bruker kleshengere beregnet på belter, skjerf og smykker. Det er hengere med ca 10 knagger på. Henger to slike rygg mot rygg og bare henger singletene på. Da trenger jeg ikke å ta dem ut og brette igjen for å se hvilken type det er. Samme kan gjøres med BH-er.. slink noen har gjort her: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/5f/30/58/5f305810b08c8eafcab89419c335ead5.jpg For å spare plass har jeg sånne buksehengere med flere etasjer. Og samme opplegg for kortere skjørt (bruker slike med klyper for lettere plagg). Også veldig lurt å være flink til å pakke vekk sesongklær og ting du ikke bruker så ofte. Boder, loft eller under senga i slike plastkasser eller bager.
Gjest Wei Wei Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Jeg sorterer etter type: kjoler henger med kjoler, gensere ligger med gensere. Jeg har store skuffer, så det hender t-shorter må dele en skuff med gensere, men da er det plass til alle i samme skuff. Altså jeg fordeler ikke samme type klær på flere nivåer uten behov. Ellers har jeg også alt med tanke på kropsdeler. Altså, sokkene ligger aller nederst, så bukser, så kjørt og shorts, etter det gensere og topper. På toppen har jeg ekstra dyner og sånt. Altså ting jeg ikke bruker ofte.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Undertøy,: sokker, BH, truser, strømper og strømpebukser har jeg i kommode. Det samme gjelder badetøy. Jeg har pen bukser og skjørt nederst og korte skjorter og topper øverst i dobbelheng skapet. I "langheng" skapet har jeg kjoler og lange topper uten noen spesiell form for organisering. I hyllene har jeg sengetøy øverst i hyllen som går over hele skapet. Så kommer natt- og treningstøy, gensere, t-skjorter og singletter, og så noen hyller brukt til andre ting. I det andre skapet har jeg soveposer, pledd og lignende i den brede hyllen øverst og så kommer trøyer, arbeidstøy og bukser i de neste hyllene. Også i dette skapet er det brukt hyller til andre ting (liten ledighet - elendig med bod og kjøkkenskap). Det er brukt løse kurver til å organsisere flere ting på samme hylle. Vinterklær og sommerklær bor i boden utenfor sesong. Til dette bruker jeg en kombinasjon av plastbokser og sånne nett med glidelås. I den prosessen jeg er nå blir det stadig gitt vekk klær som er blitt for store til Fretex - dette har jeg en egen kurv for på soverommet.
Gjest Guilty Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Tok en rask men effektiv opprydding i skapet ista og det har hjulpet veldig allerede! Er syk så kan ikke overanstrenge meg, men skal definivt fortsette i samme "stil" :D Jeg klarte tilogmed å gi mer skapplass til kjæresten, hehe. Hvor får man kjøpt slike oppheng? Regner kanskje med at Ikea har noe lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå