AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har huslån og da sier banken siden jeg er forsørger må jeg også ha kontoforsikring, hvis det skulle skje meg noe så arver ikke mine barn gjelden. Det koster flesk av den banken jeg har det i dag. Kan jeg da deale med andre for å få en bedre pris? Eller må jeg gå gjennom min bank for å ha dette? Kan jeg kreve at banken finner en bedre forsikring for meg? Hva heter det hos andre forsikringsselskap? jeg søker på kontoforsikring men da kommer det ikke opp noen valg? Noen som har noen gode forslag? Anonymous poster hash: aadde...2a2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Tror du burde se etter ny bank. Noen banker har noe som heter "gjeldsforsikring". Får jeg spørre hvilken bank det er snakk om? Anonymous poster hash: 67bcd...13d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har huslån og da sier banken siden jeg er forsørger må jeg også ha kontoforsikring, hvis det skulle skje meg noe så arver ikke mine barn gjelden. Det koster flesk av den banken jeg har det i dag. Kan jeg da deale med andre for å få en bedre pris? Eller må jeg gå gjennom min bank for å ha dette? Kan jeg kreve at banken finner en bedre forsikring for meg? Hva heter det hos andre forsikringsselskap? jeg søker på kontoforsikring men da kommer det ikke opp noen valg? Noen som har noen gode forslag?Anonymous poster hash: aadde...2a2 Vår bank prøvde å prakke på oss noe lignende da vi kjøpte hus og tok opp lån. At vi allerede har gjelds/uføre/dødsfallforsikring betød ikke noe, var bedre å ha alt i en bank, å si opp den gamle som har bedre vilkår enn det de kom med. Takket selvfølgelig nei. Eneste vi har i samme bank er huslån og brukskonto. Alt annet er "spredt rundt". Vi handler der vi får best vilkår til best pris vi. Tjener ingenting på å være totalkunder. Nå skal det sies at en slik forsikring er ikke dumt å ha da, hvis dere ikke har fra før. Men mange banker og forsikringsselskaper er sleipe bare for å ha det sagt.Anonymous poster hash: 761df...127 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Dette hørtes mystisk ut... Det betyr i så fall at ALLE som har barn er påkrevet å ha gjeldsforsikring det da. Det har jeg virkelig aldri hørt om. Tilbud ja, men ikke at banken kan kreve det. Kan de virkelig det? Med love i hånden? Anonymous poster hash: e3a93...980 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har huslån og da sier banken siden jeg er forsørger må jeg også ha kontoforsikring, hvis det skulle skje meg noe så arver ikke mine barn gjelden. Anonymous poster hash: aadde...2a2 Dette er ikke en gang sant. Hvis du har mer gjeld enn verdier når du dør, kan barna dine velge å takke nei til arv, og kreditorene dine må da bare fordele det som er igjen mellom seg. Jeg ville for det første sagt nei, og for det andre sett meg om etter en mer redelig bank. Å kjøpe en livspolise eller noe slikt, sånn at barna kan få en utbetaling hvis du dør før de er myndige, er noe helt annet å vurdere. Anonymous poster hash: 8fc64...230 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har huslån og da sier banken siden jeg er forsørger må jeg også ha kontoforsikring, hvis det skulle skje meg noe så arver ikke mine barn gjelden. Det koster flesk av den banken jeg har det i dag. Kan jeg da deale med andre for å få en bedre pris? Eller må jeg gå gjennom min bank for å ha dette? Kan jeg kreve at banken finner en bedre forsikring for meg? Hva heter det hos andre forsikringsselskap? jeg søker på kontoforsikring men da kommer det ikke opp noen valg? Noen som har noen gode forslag? Anonymous poster hash: aadde...2a2 Det er ikke vanlig at bankene krever gjeldsforsikring når de gir lån. Jeg ville tatt opp dette med banken. Hvis de fortsatt krever at du skal ha gjeldsforsikring, synes jeg at du skal bytte bank. Anonymous poster hash: 705ac...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå