Gå til innhold

Lønn sykepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal utdanne meg til sykepleier, men er litt usikker pga lønnen.

Er det som mange sier dårlig lønn? Hvordan lønn er det i forhold til grunnskolelærer? eller førskolelærer?

Vet at man ikke velger jobb kun basert på lønn, men det er viktig å ha nok å leve av.

Anonymous poster hash: a6a3e...649
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du jobber innenfor (samme) kommune vil lønnen til en sykepleier være omtrentlig det samme som en førskolelærer. Man har dog tillegg som spl (man må regne med å jobbe helg, ettermiddag osv.). Sykehusene tilbyr stort sett lavere lønn enn kommunene.

Grunnlønn vil ligge på 340-50 til 410-20 (10 års ans.)

Et pluss ved å være spl ser ut til at kommunene stort sett tilbyr videreutdanning etter en tid.

Grunnskolelærer vil være høyere lønnet enn spl. Men det er jo også en 4 årig utdanning.

Alle utdanningen du nevner her vil du kunne senere bygge på til master (eller videreutd.), noe som vil gi deg et løft både med hensyn til lønn og muligheter i arbeidsmarkedet.

Anonymous poster hash: 5da30...1d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker

Jobber som broder på sykehus. 5 års ansennitet. Ligger vel på 370 000 i grunnlønn. Med 3-delt turnus bruker jeg å ha 450 000 med tilegg. Jobber ekstra utenom dette. Så fort 600000 med ekstravakter på kveld natt.

Anonymous poster hash: 03054...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sykepleier og jobber i kommunen. Kommunen må friste sykepleiere til å jobbe hos dem så lønnen er ofte bedre der enn i spesialisthelsetjenesten, uten videreutdanning så klart.

Jeg var ferdig i fjor, men startet på 8 års annsiennitet. Har en grunnlønn på 382000.

Men så må du tenke på om det er verdt det med tanke på mye jobbing når andre har fri. Det blir ikke det samme å ha fri når familien jobber/er på skolen ol. Å jobbe røde dager, helger, kvelder og netter er faktisk ganske slitsomt (og til tider surt).

Så ta det med i betrakningen når du velger ;)

Anonymous poster hash: a9cc7...dbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...