Gå til innhold

Hvordan takler dere at andre får kjærester og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slettet masse folk på facebook nå, for det gjør for vondt å ha venninner med barn :( Jeg er så misunnelig og det gjør veldig vondt å se at de har livet jeg vil ha. Føles som det aldri kommer til å skje meg. Nå er det enda en som er gravid, jeg sletta henne raskt. Høres ut som jeg ikke unner andre å ha det bra, og det mener jeg virkelig ikke. Unner andre å ha det bra. Føles bare så urettferdig at jeg må være alene resten av livet. De eneste som vil ha meg er afrikanere og jeg er ikke interessert.

Anonymous poster hash: 2e0f5...e1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å analysere følelsene mine om jeg ønsket meg familie pga det var noe jeg ville, eller om det var sånn at jeg var livredd for å ikke ha det samme som andre har.

• Liker 2
Skrevet

Syntes det er totalt uinteressant, og føler disse personene "dør" på en måte, fordi det eneste som står i hodet på dem er ungene, særlig i småbarnstida...

Anonymous poster hash: af680...eca
  • Liker 7
Skrevet

Kom deg utav huset og ikke sammenlign livet ditt med det falske du ser på facebook. Er plenti av menn som vil ha deg, er noen for alle.

Skrevet

Det "stikker" kanskje litt i hjertet der og da. Men å slette venninner fordi de får barn kunne jeg aldri gjort. Da har du kanskje ikke så bra forhold til dem fra før av da ts? Er enig i at det er kjedelig når småbarnsmødre legger ut alt mulig uinteressant om ungene, men da skjuler jeg det bare og klikker meg ikke inn på profilen.

Jeg tenker at jeg også kan få barn om jeg vil,men har ikke funnet rette mannnen enda.

Anonymous poster hash: 805fd...240
  • Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om andre får barn og kjærester.

Gjest Summers
Skrevet

De eneste som vil ha meg er afrikanere og jeg er ikke interessert.

Takk for den!

• Liker 2
Skrevet

Skjønner det smerter slik du forklarer,men når en får barn,er det det største for de aller feste.

Hvi dette er gode venninner av deg,syns jeg det er dårlig av deg jeg,og ikke vise glede på deres vegne.

Du trenger ikke engasjere deg i alt,for jo,spesielt nybakte foreldre kan bli too much...:)

Da min venninne fikk barn i ung alder,syns jeg det var sååå koselig og "rart"at hun plutselig var mamma og hadde en liten familie.

Det blir da din tur også! Er det en ting som er sikkert,så fins din framtidige der ute! Du oppdager ham lettere ved å skjønne det,og være mer opptatt av din framtid :)

Anonymous poster hash: 43cdd...cd4
Skrevet

Har ingen problemer med det. Kjærester bryr jeg meg ikke om, med mindre det er en ex der det kanskje stikker litt. Folk får nye kjærester og slår opp hele tiden.

Vil gjerne ha barn selv, og ikke vente altfor lenge, men plager meg nada når andre får det. Folks liv er forskjellige, og det er aldri slik at jeg ville byttet liv med noen andre - det er jo noen ting ved deres liv jeg ikke ville hatt, vil jo være meg...

Nå er jeg ung, men eldre venninner og søsteren min på nærmere 30 tenker heller ikke slik. Kunne ikke falle meg inn å slette folk fra facebook fordi de har ting jeg ikke har.

Skrevet

Unner andre lykken. Men det kan føles litt sårt å se på bildene med tanke på hva jeg savner, og ikke har fått. Jeg har barn, men ikke et skikkelig komplett familieliv med far til barna mine. Og har heller ikke en ny mann.

Jeg unner faktisk alle lykken, uansett Eneste er at det er ekstra sårt når en eks oppnår en del ting jeg drømte om med han.... Men jeg er glad for det jeg har, og det jeg ikke får...... det har jeg i det minste prøvd å få til som regel... Kan ikke gjøre mer...

Skrevet

Denne venninnen, jeg håper ikke at hun er en god venninne? Jeg kan forstå at du synes det er kjedelig å være singel, men å slette venner fordi de får barn? I så fall kan ikke du være en spesielt god venn, og vennskapet kan ikke ha betydd mye for deg i utgangspunktet.

Jeg fyller 27 i år, men likevel har en del av venninnene mine begynt å etablere seg. De aller fleste er forlovet/gift, og noen har begynt å få barn. Var selv i et langvarig forhold til inntil 10 måneder siden, og selv om jeg nå begynner å kjenne på at kanskje jeg er interessert i noe nytt om ikke så lenge, tenker jeg at det viktigste er å leve livet mitt på en måte som gjør meg lykkelig.

Hva andre har eller ikke har påvirker ikke mitt liv, og tro meg; gresset er ikke så mye grønnere på den andre siden av gjerdet. For ett år siden satt jeg på den siden selv;)

• Liker 1
Skrevet

Det er kjekt å ha familie og barn..... Jeg har barn, og har vært i et samboerforhold før med faren.... Da jeg var sammen med han så lengtet jeg etter en annen person enn den han egentlig var... og viste meg.... Mens folk på utsiden sa: hvor heldig du er, du har en så flott og hyggelig mann!. Men gresset var ikke grønn der..... Jeg hadde det ikke bra der....Og jeg var ikke stolt av å være med han pga væremåten hans

Men barna var jeg stolt av, men...... jeg har superangst for de..... så det er ikke bare bare å ha barn.... jeg stresser mye i hodet hele tiden for jeg er livredd for de.....

Dermed, så er alle sårbare og livet er ikke helt rosenrødt noen sted... Gjøre det beste ut av situasjonen, viktig det !.

Anonymous poster hash: fe73e...922
Skrevet

Jeg har slettet masse folk på facebook nå, for det gjør for vondt å ha venninner med barn :( Jeg er så misunnelig og det gjør veldig vondt å se at de har livet jeg vil ha. Føles som det aldri kommer til å skje meg. Nå er det enda en som er gravid, jeg sletta henne raskt. Høres ut som jeg ikke unner andre å ha det bra, og det mener jeg virkelig ikke. Unner andre å ha det bra. Føles bare så urettferdig at jeg må være alene resten av livet. De eneste som vil ha meg er afrikanere og jeg er ikke interessert.

Vil ha deg jeg! :blomst:

Selv for meg, som mann, så blir jeg litt misunnelig. Men det ødelegger meg ikke innvendig.

Skrevet

Denne venninnen, jeg håper ikke at hun er en god venninne? Jeg kan forstå at du synes det er kjedelig å være singel, men å slette venner fordi de får barn? I så fall kan ikke du være en spesielt god venn, og vennskapet kan ikke ha betydd mye for deg i utgangspunktet.

Jeg fyller 27 i år, men likevel har en del av venninnene mine begynt å etablere seg. De aller fleste er forlovet/gift, og noen har begynt å få barn. Var selv i et langvarig forhold til inntil 10 måneder siden, og selv om jeg nå begynner å kjenne på at kanskje jeg er interessert i noe nytt om ikke så lenge, tenker jeg at det viktigste er å leve livet mitt på en måte som gjør meg lykkelig.

Hva andre har eller ikke har påvirker ikke mitt liv, og tro meg; gresset er ikke så mye grønnere på den andre siden av gjerdet. For ett år siden satt jeg på den siden selv;)

Nei, dette er en venninne fra studietiden. Hun tar jo aldri kontakt, sitter bare og jukker på kjæresten sin så.. Jeg unner henne å ha det bra altså, hun er 36 år og hun har ønsket seg barn lenge. Kjæresten har ereksjonsproblemer så de har kanskje bare hatt sex 5 ganger på 6 år.. dette vet jeg fordi hun fortalte meg det. Så en gledens nyhet for henne er det jo.

Virker som 2014 er året da alle gifter seg og får barn.. dårlig gjort.

Gjest Summers
Skrevet

Kjæresten har ereksjonsproblemer så de har kanskje bare hatt sex 5 ganger på 6 år.. dette vet jeg fordi hun fortalte meg det.

???

Skrevet

Jeg tror ikke at det du ikke har eller tror/vet du ikke får er avgjørende for om du skal være lykkelig.

Jeg tror det kommer an på innstilling og hvordan man ser på hva livet har å by. Altså se på mulighetene og det man faktisk har, i stedenfor å se eller ønske/strebe etter begrensningene.

Det kan være veldig stor lykke i det å ha barn og mann. Men bare en stor lykke er det ikke.

Man kan også føle stor lykke i mange andre ting enn det. Men bare en stor lykke er det ikke.

Ikke tro at alle andre ting er lykke. Lykken er faktisk her og nå hvis du evner å se den, og bestemmer deg for å se den. Lykken er ikke konstant. Du ser den ikke alltid, og nettopp derfor kan du ha evne til å se den avogtil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sørget over mangt et vennskap som har forsvunnet inn i småbarnsfamilien. Vennene går over til å bli bekjente som ikke har overskudd til å bry seg om å være der for meg også. Det ultimate eksempelet på hvor navlebeskuende småbarnsforeldre er kommer i denne artikkelen: http://jasongood.net/365/2011/06/day-166-to-all-my-friends-without-children/

Anonymous poster hash: 5753c...dfd
Skrevet

Virker som 2014 er året da alle gifter seg og får barn.. dårlig gjort.

Det var 2010, 2011, 2012 og 2013 også.

Skrevet

Glass is half full eller glass is half empty er et ordtak som beskriver filosofien bak det. Man må rett og slett gjøre så godt man kan og fokusere på det man har fremfor det man ikke har/evt. har oppnådd (enda). Det er fryktelig lett å bli bitter om man tenker på alt man ikke har og det går til syvende og sist ikke ut over andre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 854a0...972
  • Liker 1
Skrevet

???

Det er sant, jeg fatter ikke hvordan hun har klart å bli gravid når de har hatt så lite sex og han mister stå'en sin etter et par minutter.. Dette har jeg ikke spurt om, hun har klaget på det dårlige sexlivet de har i mange år, i tillegg til at hun syns er stygg.

Så kanskje hun ikke er så lykkelig likevel. Uansett, jeg vet jeg ikke burde bry meg men er litt sårt da. Men jeg er vel ikke den eneste som kommer til å være singel resten av livet så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...