Gå til innhold

Sulten uansett hvor mye jeg spiser - lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått på lavkarbo i ca 1,5 uker. (i helga ble det litt mye karbo) Men jeg blir aldri mett. Jeg blir "full" i magen, men ikke mett, hvis du forstår :P Får vann i munn bare ved tanken på mat, og da mat som inneholder masse karbohydrater...

Spesielt potetgull har jeg skikkelig lyst på. Kjøpte meg sprøstekt svinesvor (æsj) for å minske lysten på chips, da den inneholdt 3,5 g karbo per 100g. Den funket delvis, men sitter igjen med en slags "sult" i kroppen...

Og lavkarbomat har jeg ikke lyst på... forstår godt at en kan spise så mye en vil og gå ned i vekt...

Jeg gikk på streng PSMF (som lavkarbo, men her holder en seg unna fett i tillegg) tidligere i over en måned, og denne "sulten" jeg kjenner nå er den samme som jeg hadde på PSMF. Og den hadde jeg hele denne måneden. Jeg nærmest drømte om brød..

Går dette over?? Hovedgrunnen til at jeg prøver meg på lavkarbo er at jeg blir dårlig i magen av korn og sukker, blir dårlig av alt for fettete mat (feks mcdonals, pizza)..

Magen min har det helt toppers med dette kostholdet, men så er det denne karbosulten...

Går det over?? Gjør jeg noe feil? Er det mangel på energi, og det er derfor jeg kjenner denne sulten selv om jeg er mett?

Anonymous poster hash: bb457...0bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal gå over etterhvert, så sant du spiser nok fett. Husk at når du reduserer karbohydratene så må dette kompenseres med fettmengden du får i deg. Spist nok fett, proteiner og grønnsaker, så skal kroppen tilvennes dette etter noen uker. Men ikke sult deg! Er du sulten - spis mer.

Anonymous poster hash: 30d0f...4b4
Skrevet

Du spiser for lite fett. Derfor blir du aldri mett.

Anonymous poster hash: e03f1...ba3
Skrevet

Og grunnen til at du blir dårlig av "fettete mat" a la macern og pizza er nok kombinasjonen masse fett og masse karbo. Kutt karboene.

Skrevet

Kan være jeg får i meg litt lite fett ja.... "PSMF-mentaliteten" sitter kanskje litt igjen. Har en tendens til å automatisk å velge ting med både lite karbo og lite fett når jeg tenke over det

- ts

Skrevet

Kan være jeg får i meg litt lite fett ja.... "PSMF-mentaliteten" sitter kanskje litt igjen. Har en tendens til å automatisk å velge ting med både lite karbo og lite fett når jeg tenke over det

- ts

Fettredselen sitter sterkt, så kan ta litt tid å komme over den. :)

• Liker 1
Skrevet

Kos deg med godt fett (kokos-, olivenolje, avocado, litt smør for å smakssette), og se hvordan det går. Jeg bruker kokosolje i te og kaffe, det smaker ikke rart selv om det kanskje høres slik ut. Spis nok fett (men velg de gode, fine fett-typene), så går også sulten etter karbohydrater bort etterhvert. Unn deg en sjokoladebit av og til (70% med mint er fantastisk, har også laget egen, med litt bær i, NYDELIG). Sjokolade er godt for sjela :) Det å ikke være sulten er jo noe av det meste med å spise naturlig mat. Å ikke tenke på mat utenom når man faktisk vil :)

Finn ting å kose deg meg. Jeg lager hjemmelaget iste og har kullsyrevann (har maskin). Isbiter, av og til litt bær og mynte i - glede!

Skrevet

Jeg følte det akkurat som deg. Ga det 4 måneder, men var like ravende sulten da. Et helt fjell med kjøtt mettet enormt mye mindre enn ett glass juice eller ei halv brødskive. Jeg spiste masse fett, masse nøtter, avocado, fet fisk, bacon, annet fettrikt kjøtt, egg. Spiste hele tiden. Gikk nesten ikke ned i vekt i det hele tatt, men var skamdårlig hele tiden.

Anonymous poster hash: 4f490...ea9
Gjest Runforit
Skrevet

På meg så forsvant nesten sultfølelsen på lavkarbo. Nå unner jeg meg noe frukt(1-2 ganger om dagen) og av og til en liten porsjon havregrøt med en dæsj honning(noen ganger ved langkjøring på mølla), men utover det så spiser jeg ikke noe karbohydrater.

Jeg tror nok at folk reagerer forskjellig på forskjellige kosthold. Det som funker for en fungerer ikke alltid på en annen. Jeg ble så sjeldent sulten at jeg måtte "time" når jeg skulle spise bare for å gå nok mat i meg.

• Liker 2
Skrevet

Spis mat med fett - til du blir mett. Ikke trykk i deg masse fett bare fordi du "kan", da kan man bli dårlig. Særlig siden du går fra en fettfattig kost. Prøv deg fram, venn deg til fett i maten.

Jeg spiser stort sett frokost kl 7-8, lunsj kl 12-13, og middag kl 17-18. Dersom jeg trener spiser jeg kanskje litt nøtter eller et egg, og litt mer til middag enn vanlig. Noe sulten før hvert måltid er jeg - men det gjør jo bare at jeg har lyst på mat :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...