Gå til innhold

Bursdagskake.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fyller år og jeg vil bake en fin kake. Gjerne et dyrehode. F.eks gris. Formen er jo grei: rund. Men jeg er altså helt grønn på dette. Har prøvd å Google, men får bare opp bilder, ikke oppskriften.

Kjøper jeg marsipan, farger de. Rosa med konditorfarge og kjevler den ut, eller kan jeg kjøpe ferdig å bare trekke over?

Anonymous poster hash: db768...e92

Skrevet

Gå for Hello Kitty eller ei marihøne!

Ikke en gris!

Ellers finnes det mange morsomme kaker.
Kan du ikke google, og la henne være med og se på bilder?

Skrevet

Det går an å bestille et spiselig bilde også. Det kan legges oppå kaka, både sjokoladekake og kremkaker. Og du kan klippe ut motivet eller ha en større flate/sirkel f eks.

Det har jeg gjort som den "enkle løsningen" og pyntet litt ekstra med navn (trykket ut bokstaver) og lys.

Morsomt og enkelt :)

Skrevet

Det går an å bestille et spiselig bilde også. Det kan legges oppå kaka, både sjokoladekake og kremkaker. Og du kan klippe ut motivet eller ha en større flate/sirkel f eks.

Det har jeg gjort som den "enkle løsningen" og pyntet litt ekstra med navn (trykket ut bokstaver) og lys.

Morsomt og enkelt :)

De selger også slike hun snakker om på panduro:-D

Skrevet

Gå for Hello Kitty eller ei marihøne!

Ikke en gris!

Ellers finnes det mange morsomme kaker.

Kan du ikke google, og la henne være med og se på bilder?

Hun er ikke gammel nok til å skjønne :)

Anonymous poster hash: db768...e92

Skrevet

Jeg bakte ei løvekake til en barnebursdag en gang. Mener jeg bare googlet løvekake. Den var formet som et løvehode og ble egentlig ganske kul. Enkel å lage også. Si fra hvis du ikke finner den på nettet og er interessert i å lage den, for da kan jeg evt forklare nærmere hvordan den var.

Anonymous poster hash: 9c089...543

Skrevet

Sommerfuglkake er veldig enkelt. Stek kaken i rund form, del den i to, og snu delene mot hverandre sånn at den rette kanten kommer ut. Kjevle ut marsipanlokk, eller kjøp ferdigkjevlet, og legg over sånn at det blir jevnt og fint. Så kan du pynte som du vil:)

Skrevet

Hva er galt med en gris?

En søt, liten rosa gris kan være veldig fin kake til en som ikke er stor nok til å være opptatt av Hello Kitty eller andre figurer. Fikk nesten lyst til å lage en selv :fnise:

Nå har jeg akkurat laget Hello Kitty-kaken som det er oppskrift på på www.cacas.no , bare at jeg brukte fondant i steden for marsipan. Jeg er langt fra noen cupcake-blogge-mamma, men unger er ikke fryktelig storforlangende og det er overraskende lett å lage noe som er litt mer spennende enn standard sjokoladekake (som også funker helt fint i barnebursdag, bare så det er sagt).

Du kan jo kikke litt her for ideer til farger og pynting:

http://www.cacas.no/Nettbutikk (se under "farger og spiselig"). Konditorfargene herfra lager mye sprekere farger enn de som selges i vanlig dagligvare, og de selger også ferdig farget marsipan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...