Gjest Citronella Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Vi holder på et oppussingsprosjekt som nesten holder på å ta nuven av oss. Det største proplemet er i gang/hall, i trappeoppgang og tilhørende gang i 2. etg. Her er det flere lag med gammel tapet (utrolig interessant riverarbeid - vi passer gjennom flere tidsepoker...). Under taket i oppgangen er det på det høyeste over 4meter! Som sagt; vi kommer oss ikke gjennom tapetlagene, det sitter igjen flekker og lim og papir sitter som støpt, selv om vi har dampet og skrapt. Noen tips til hva vi kan gjøre? Vi har begge kanskje lyst på litt betongfølelse i hele området. Hva finnes av utprøvde muligheter her? Veggfornyer? Sparkel på rull? Eller må vi rett og slett sette på nye plater og male over? Helsparkling på gammelmåten kommer ikke på tale, da flytter jeg for meg selv til en snerten og strøken to-rom! Veldig glad for alle tips og innspill!
Bellablue Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Jeg tror nesten det er like enkelt å legge nye plater. Jeg regner med at sparkling er uaktuelt. Så da står du vel nesten bare igjen med mdf plater. Jeg har sett at smartpanel har kommet med slette plater nå. Har kun sett de på byggevaren, aldri sett de brukt enda. Vi vurderer det sterkt selv da vi har en kjeller fra helvete som jeg ikke gidder sparkle. http://smartpanel.no/smartpanel-serie/smartpanel-trend
Gjest Citronella Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg tror nesten det er like enkelt å legge nye plater. Jeg regner med at sparkling er uaktuelt. Så da står du vel nesten bare igjen med mdf plater. Jeg har sett at smartpanel har kommet med slette plater nå. Har kun sett de på byggevaren, aldri sett de brukt enda. Vi vurderer det sterkt selv da vi har en kjeller fra helvete som jeg ikke gidder sparkle. http://smartpanel.no/smartpanel-serie/smartpanel-trend Takk! Jippi! Smartpanel med slette plater! Jeg har også en kjeller fra helvete... Der er det noen plater i plast, som ligsom skal illustrere grov sement. Gyselig. Gjøre ferdig 1 og 2 etg først, og så dykke ned i den satans kjelleren... Som med tider skal bli treningsrom og mørkeorm til meg. Jeg er en av de som synes det er gørr med oppussing, men jeg liker at det blir fint til slutt..
Bellablue Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Takk! Jippi! Smartpanel med slette plater! Jeg har også en kjeller fra helvete... Der er det noen plater i plast, som ligsom skal illustrere grov sement. Gyselig. Gjøre ferdig 1 og 2 etg først, og så dykke ned i den satans kjelleren... Som med tider skal bli treningsrom og mørkeorm til meg. Jeg er en av de som synes det er gørr med oppussing, men jeg liker at det blir fint til slutt.. Si ifra dersom dere bruker det. Har så lyst til å bruke de selv, men er litt skeptisk enda.
Gjest Citronella Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Det skal jeg gjøre. Vi skal se litt på andre lønsinger, men jeg er veldig klar for slett smartpanel. Men nå har jeg en mann som skal undersøke ALLE andre muligheter, men jeg har sagt i fra at jeg flytter om det skal helsparkles alle de høye veggene med ditto områder... Og jeg ønsker gjerne flere innspill! Slik at jeg har noen argumenter! Noen andre som ha brukt slett smartpanell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå