AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Ja, rett og slett! På grunn av en hendelse for en stund siden, ble jeg nødt til å "dumpe" et trinn på studiet/ta ett år på nytt igjen. Dette har medført at jeg ikke kjenner noen i klassen/forelesningene jeg går i nå. Føler meg faktisk skikkelig ensom BI er en skole der "alle" er hypersosiale, noe jeg også vanligvis er, men utrolig vanskelig å bli kjent med folk i forelesningssaler med 500 elever. Særlig når det er vanlig at man kommer og går i grupper. Meningen er jo at man skal bli kjent med folk i fadderuken og bygge videre på det, men i mitt tilfelle går jeg jo ikke sammen med dem lenger. Seriøst, kan jo ikke være umulig for en normalt sosial person å bli kjent med folk på et gigantisk studiested... med tusenvis av jevnaldrene, men akkurat nå føler jeg meg litt hjelpesløs. Studietiden skal jo liksom være en fantastisk del av livet. Et høydepunkt. men akkurat nå aner jeg ikke hvordan jeg skal få studiehverdagen opp og gå igjen. Føles mer som et bunnpunkt Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 78cb5...eac
Gjest Cartman Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Uff det er en kjip situasjon. Du kan kanskje analysere dine medstudenter for å finne ut hvem du passer med. En kompis av meg var i din situasjon og han kom glidende inn i "gjengen" uten at vi tenkte så mye over det.
Nieve Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Det kan sikkert lønne seg å sende ut en forespørsel for å danne kollokviegruppe på itslearning til dine medstudenter, så blir du kanskje kjent med andre, kanskje noen i din egen situasjon. Noen vil kanskje også svare på dette innlegget 1
Gjest lolle Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg studerte på BI Oslo for noen år siden, og skjønner hva du mener. Jeg tok en pause ila andre året, og byttet til en annen studieretning. Jeg gikk faktisk bare bort til et par jenter og sa jeg var ny og sånn, og det endte med at vi hang sammen omtrent hele tiden resten av studiene. Når det er sagt, så var det ikke like lett å bli kjent med de andre i klassen. Mange kjente hverandre godt allerede, og hadde dannet små gjenger. Var ikke noe spesielt samhold i klassen heller, når str var på 100+. Virket også som om mange bare kom for forelesningene, og ikke brydde seg noe særlig om det sosiale miljøet der. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å melde deg som frivillig (dersom det er noe sånn nå, jobbe i studentbar e.l.), i ulike foreninger de har eller noe. Da blir man fort kjent med andre, og ikke minst på en naturlig måte!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Høres merkelig ut at alle er hypersosiale...det kan ikke stemme. Det er som ved UiO: det er svært mange ensomme ved BI. Anonymous poster hash: 39921...82d 1
Gjest Summers Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 (endret) 1) prøv å få noen på kg til å bli kjent med deg. 2) meld deg inn i noen foreninger/idretter/jobb pub 3) Har du vurdert å bo på blindern studenterhjem, garantert sosialt! $ spør folk på seminarene dine om de vil jobbe med deg, du må tørre og du må tørre å få nei. Endret 14. januar 2014 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Hæ, jeg har gjort akkurat det samme, og føler det helt likt :O hvilken linje går du? Anonymous poster hash: 0efa4...89b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Byttet studieretning på BI (men tok ikke pause), opplevde det samme. Er på 3. året nå, og kjenner vel ca 1 person i klassen.Anonymous poster hash: 8cef4...c58 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Hæ, jeg har gjort akkurat det samme, og føler det helt likt :O hvilken linje går du?Anonymous poster hash: 0efa4...89b Tar opp de "generelle" fagene alle har fra 2. semester første år. Har vel egentlig bare blitt plassert rundt i forskjellige klasser, ettersom hvor de fikk dyttet meg inn. Kjipt du også føler det sånn da, men så er vi ihvertfall ikke alene Takker for svarene deres så langt! Snakker jo selvfølgelig litt med folk på forelesningene ja, men er som regel slik at jeg aldri møter på dem igjen, pga. de store klassene.. Gikk et år på UiO før jeg begynte på BI, og føler nok at BI folk er mer sosiale sånn genrelt sett. Var mindre klasser på universitet da, så ikke samme problemstilling for meg ihvertfall. Noen som vet noe mer om SBIO og slikt? Enkelt og relativt uforpliktende å engasjere seg der?Anonymous poster hash: 78cb5...eac 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Hadde det likt der. Redningen var å engasjere meg i de forskjellige foreningene og delta på stund.arr.Anonymous poster hash: 14ba5...ca6 1
Sommernatt Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er også en loner på BI! Har permisjon mellom 2. og 3. året 😊 Tar opp matte og bed.øk 2! Men jeg har kid, så har ikke tid til å være med i studentforening før eventuelt til høsten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Jeg går også på BI . Og personlig er jeg veldig flink til å inkludere mennesker som sitter alene i forelesningene i nærheten for har opplevd dette før å det var utrolig irriterende at folk dannet "gjenger" å ikke gadd å ta initiativ til å inkludere studenter som kanskje var litt alene . Hvilken linje går du ? Møtte forresten mine venner i forelesning bare ved å snakke med dem . Fadderuken var tull for min del . Fant ingen i gruppen min .Anonymous poster hash: 3c692...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Virker som at mange føler det slik der, og det overrasker meg egentlig ikke. Det kan hende jeg tar ett av de samme fagene som deg TS :-) Anonymous poster hash: 8cef4...c58 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har det helt likt! Jeg går førsteåret da, men kom på en faddergruppe hvor alle var sånn 24 ++++ og jeg var den eneste på 19. Så jeg kjenner nesten ingen, og det er jo så mange gjenger nå! Tør liksom ikke å bare blande meg inn heller, er litt sjenert. Anonymous poster hash: d8c6f...376 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Jeg går 2. året økad og du er hjertelig velkommen til å være med meg og vennene mine om vi tar noen felles fag Anonymous poster hash: a3768...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Jeg går 2. året økad og du er hjertelig velkommen til å være med meg og vennene mine om vi tar noen felles fag Anonymous poster hash: a3768...1ac Tror dessverre ikke vi har noen felles fag, men tusen takk for det! Anonymous poster hash: 78cb5...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå