Gå til innhold

Kan man søke om bhg.plass i to kommuner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er to kommuner, med ca. 15 minutters kjøretid fra sentrum til sentrum.. Mulig vi kommer til å flytte til nabokommunen, men er ikke sikker ennå. Kan man søke parallellt, og få plass i begge kommunene?

Anonymous poster hash: a75f3...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det vil jeg tro, de fleste kommuner samarbeider ikke med andre om barnehageopptak. Siden de ligger så nærme ville jeg sjekket for å være sikker. Ville uansett søkt begge, så eventuelt blitt bedt om å velge etterhvert.

Forresten, du må ha bostedsadresse i kommunen. Eller si at du skal flytte dit men har ikke adresse enda.

Endret av ViljaH
Skrevet

Det er ganske vanlig at du må bo i den kommunen du har barnehageplass i. Du kan søke og si at du vurderer å flytte, men ofte får du da plass med forbehold. Jeg søkte til Oslo kommune ved sist opptak, skrev at jeg skulle flytte dit og fikk plass med forbehold om at barnet mitt var folkeregistrert i Oslo kommune innen oppstartsdatoen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Du må bo i den kommunen du søker plass i, event vise flyttemeld før barnet tar i bruk plassen. Noen unntak gjøres i enkelte kommuner hvor de mangler forskjellig arbeidskraft, slik at du kan få plass om

Du jobber innenfor dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...