Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har det? erfaringer?

jeg ønsker meg tror jeg, lurer på hva dere mener om slik en?

bortkasta penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ikke selv, men de jeg kjenner som har det sier alle det er bortkastet og det er en av tingene som alltid står glemt i et skap. Om du ikke lager fryktelig mye hjemmelaget iskrem året rundt blir den vel brukt noen ganger straks den er kjøpt og så stuet vekk. Jeg lager hjemmelaget iskrem kanskje 6-7 ganger, bare om sommeren, og synes egentlig det re like greit å bare helle i en beholder og fryse. Rører en gang i timen de første timene. Jeg får aldri iskrystaller på isen, men et godt tips er også å legge aluminiumsfolie på isen.

Skrevet

Jeg har en krups, og er kjempefornøyd. Jeg spiser ikke sukker, og da er det ikke lett å kjøpe is nei. Så jeg lager meg sunne iskremer med søtningsstoff/fruktose istedertfor. Smaker nydelig, og ikke minst har jeg bedre samvittighet. :)

Skrevet

Jeg har ismaskin og bruker den jevnlig - minst annenhver uke. Jeg lager nesten bare sorbeter. Frosne bær pluss sukkerlake kjøres i fp og presses gjennom en sil med ballongvisp, og så oppi ismaskina. Blir dødsgod, glatt og jevn sorbet, og dessuten veldig sunt!

Andre gode varianter er sitrusfrukter med kryddersukkerlake og melon med finhakket frisk mynte og sukkerlake

Skrevet
, og dessuten veldig sunt!

Sukkerlake er ikke akkurat sunt da.....

Skrevet

Vi har og den brukes jevnlig - kremis om høsten/vinteren/vår og sorbeter om sommeren.

Ikke er det spesielt dyrt heller. Vi har en Phillips ismaskin - en rimelig, enkel liten sak hvor fryseelementet oppbevares i fryseren mellom hver gang den brukes.

Skrevet

Jeg fikk til jul, så bortkastet penger er det ikke.

Men den blir lite brukt. Beholderen er for stor for vår lille fryseboks. :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...