solan123 Skrevet 15. januar 2014 #21 Skrevet 15. januar 2014 Men NAN skal blandes i vann som måler 40 grader ikke 70. Ved 70 grader kan noe av næringen gå tapt (det er derfor pakken presiserer at det skal være 40 grader). Grunnen til at mange helsesøstre og sykehus ikke er for opphengt i dette er jo fordi så mange er HYSTERISKE da det gjelder koking av flasker, smokker og alt slikt. På sykehuset (prematur avdeling) fikk jeg beskjed om at vi kun trengte å koke flasker en gang om dagen frem til barnet var 3 måneder. At vi ikke skulle lese for mye på nettet akkurat pga. hysteriet det er bl.a. her inne. Jeg har da lest om damer her inne som koker smokkene til ungen er ett år, samtidig som babyene ligger på gulvet og slikker på det! De sa også at foreldre som er paniske bare gjør barna en bjørnetjeneste. Ungene får jo ikke bygd opp imunforsvaret sitt på den måten.Anonymous poster hash: 79a02...380 Det er en type enterobacter bakterie som kan finnes i MME som er skyld i flere spedbarnsdødsfall i Europa. Syns det er veldig rart at premature avdelingen ikke er nazi på koking av flasker til sånne små. Syns absolutt ikke det er hysterisk å koke flasker og smokker når babyene er så små. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Det er en type enterobacter bakterie som kan finnes i MME som er skyld i flere spedbarnsdødsfall i Europa. Syns det er veldig rart at premature avdelingen ikke er nazi på koking av flasker til sånne små. Syns absolutt ikke det er hysterisk å koke flasker og smokker når babyene er så små. De er ikke akkurat spedbarn da de er over 3 måneder da. Den bakterien har skyld i SPEDbarnsdødsfall i europa, ja. Men en 3 måneder gammel baby er ikke et spedbarn. De tåler mye mer da de er 3 måneder enn da de er spedbarn. Anonymous poster hash: 79a02...380
solan123 Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 De er ikke akkurat spedbarn da de er over 3 måneder da. Den bakterien har skyld i SPEDbarnsdødsfall i europa, ja. Men en 3 måneder gammel baby er ikke et spedbarn. De tåler mye mer da de er 3 måneder enn da de er spedbarn. Anonymous poster hash: 79a02...380 Da misforstod jeg deg. Virket som du hadde fått beskjed at flasker til spedbarn ikke skulle kokes etter hvert måltid. De fleste her koker fram til 3-4 mnd alder så de færreste er nok hysteriske.
Irja Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 Steriliserte frem til 6 måneder. Etter det kjørte jeg de enten i vaskemaskina eller tok de med zalo for hånd.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 Vårt korteste vaskeprogram på oppvaskmaskinen bruker en time. Sterilisatoren bruker 10 min og vi kjører den 1-2 ganger per dag. Vasker også flaskene i zalovann rett etter bruk noe som også går fort. Så vi fortsetter med det en stund til, går ganske greit syns vi. Takk for svar! TSAnonymous poster hash: 8b67c...810
Novemberellie Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 Vi har en ganske ny Miele oppvaskmaskin som har bl.a. et program som heter "hygiene", det varer i over to timer men jeg er ikke sikker på hvor mange grader den vasker på da. Lurer på om det er nok? Skulle jo tro det var veldig varmt siden det er et hygiene program?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #27 Skrevet 16. januar 2014 Jeg kokte flaskene fram til 3 mnd. Da satte jeg dem på kok uten vann, holdt på å brenne ned huset. Kokinga stoppet der for å si det slik. Anonymous poster hash: 75bcc...aad
Gjest Akiko Skrevet 16. januar 2014 #28 Skrevet 16. januar 2014 Vi steriliserer til vi sluttet med mme da vi fulgte anbefalingene.
Hattifnatten Skrevet 16. januar 2014 #29 Skrevet 16. januar 2014 De er ikke akkurat spedbarn da de er over 3 måneder da. Den bakterien har skyld i SPEDbarnsdødsfall i europa, ja. Men en 3 måneder gammel baby er ikke et spedbarn. De tåler mye mer da de er 3 måneder enn da de er spedbarn. Anonymous poster hash: 79a02...380 Spedbarn er et barn som er 0 til 12 mnd gammel! Så jo, en 3 mnd gammel baby er et spedbarn. 1
mammamy Skrevet 16. januar 2014 #30 Skrevet 16. januar 2014 Skal og skal og skal... Et enkelt google-søk sier at fra rundt 4 mnd er det ikke nødvendig å sterilisere eller koke lenger. Babyen begynner da uansett å bruke mer tid på gulv, hei og hå, munnen kommer nær mer ting og tarmene og immunsystemet er rustet. Jeg koker ca 1 gang i uken, knøttet er 4,5 mnd. Utenom det lager jeg først en stor kom med veldig varmt vann og zalo, legger flaskene der og vasker hver flaske med flaske-børste. Jeg koker likevel alltid smokkene, tror bare fordi det er vanskelig å slutte. Men ja, mange har meninger om dette, man skal ditt og datt. Snart ligger babyen på gulvet og får i seg skit fra alt mulig selv om man vasker, er jo ikke akkurat sterilt da heller. Anonymous poster hash: ecc48...da1 Det er da ingen som steriliserer for å fjerne bakterier og skitt, det er pga melkebakteriene. Så om ungen slikker skitt fra gulvet har vel ikke noe med saken å gjøre???
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #31 Skrevet 16. januar 2014 De er ikke akkurat spedbarn da de er over 3 måneder da. Den bakterien har skyld i SPEDbarnsdødsfall i europa, ja. Men en 3 måneder gammel baby er ikke et spedbarn. De tåler mye mer da de er 3 måneder enn da de er spedbarn. Anonymous poster hash: 79a02...380 Spedbarn er ikke det fra 0 - 12 måneder?? Vil nå si en på 3 måneder er et spedbarn. Anonymous poster hash: c3aa4...25b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå