Gå til innhold

Merkelig oppførsel på potensiel date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble kjent med en mann på Tinder i juleferien. La oss kalle han A. Vi bor i samme by nå, men da vi ble kjent var vi begge hjemme på juleferie, faktisk ikke så langt fra hverandre heller. Uansett, han var veldig giret i starten, veldig på og lurte veldig på når jeg skulle tilbake til byen etter nyttår, og da jeg fortalte når spøkte han med at det var lenge til. For han ville så gjerne treffe meg.

Virket altså veldig interessert. Det blir så litt stille i noen dager, men jeg tok iniativ til en prat sånn 2-3 dager før jeg reiste tilbake. Han svarer da, spørr noen spørsmål, men er ikke sånn superengasjert i samtalen. Greitt nok, jeg tenker at han har lyst å møte meg før han vet om han er interessert nok, men vanligvis tenker jeg at noen gutter likevel vil prøve å holde jevnlig kontakt. Han vet iallfall når jeg kommer tilbake, som altså var forrige lørdag.

Og dagene går og går. Jeg tenker det er opp til han å ta kontakt da det var jeg som gjorde det sist, og rekner i grunn med at han vil gjøre det etter at jeg var kommet tilbake til byen. Men det skjer ikke.

Har samtidig en annen kandidat fra Tinder (Han skal få ete B) som er litt interessant, men som er veldig opptatt om dagen med jobben, han har derfor ikke tatt initativ til å møtes. Han har virket hakket mer interessert enn meg, og derfor har jeg ikke orket å ta så mye kontakt med A etter dette.

Men, det har ikke skjedd mye med B heller, og han virker litt mindre interessert han også. Den siste tiden er det jeg som har startet en samtale (to ganger). Får i ny og ne en snap, en tviler på at de bare er til meg. Kan godt være at det er jobben som tar mye av tiden hans, han må stå opp veldig tidlig og ha lange dager. Uansett.

Jeg tenkte jeg skal gi A en sjanse, da det er dumt å ikke ha prøvd å møtes. Så på søndag skreiv jeg til han der jeg på en avslappet måte sa at jeg hadde merket at han var litt stille en stund, og at jeg egentlig så på det som laber interesse, men at jeg vår åpen for en kopp kaffe en dag om han ikke var for opptatt.

Viser min interesse samtidig som jeg gjør det klart at det er helt greitt om han ikke har interesse.

Dette var på søndag. FB forteller meg at han ser dette på søndag kveld, men han svarer ikke. Ingen svar på mandag heller. Neivel. Ganske klart at han ikke er så giret lenger, ellers hadde han jo gitt meg et eller annet kort svar. Nuvel. Tenkte for meg selv at han sikkert har blitt mer interessert i en annen via Tinder.

Så, burde ikke dette være greitt da? I helgen har jeg tenkt at jeg ikke kommer til å finne noen dette semesteret heller, og forberedte meg egentlig mentalt på å være singel og mye fokus på studiene, da det virker som begge disse guttene ikke vil føre noen sted heller. Jeg er også en slik type jente som ikke gidder å engasjere meg så mye når interessen ikke er så aldeles tilbake, da må jeg nok være veldig interessert, og det kan jeg tenke meg at det er slik disse guttene tenker også.

Men, så skjedde det noe merkelig i dag tidlig, faktisk. For det har seg nemlig slik at jeg og A innimellom tar samme busslinje. Men det går flere ulike busser forbi oss og ganske frekvent, så sannsynligheten for å møte han på bussen er egnetlig ganske lav. Særlig siden jeg har relativ sene forelesinger og jeg vet han begynner på jobb før jeg drar på forelesing. Så, sannsynligheten for å treffe på han om morningen, er ikke veldig høy. Men akkurat i dag hadde jeg et tidlig ærend i byen, så da måtte jeg dra litt over 8. Jeg vet ca hvor busstoppet hans er, og at han tar buss da jeg fortalte hvor jeg bodde. For da spøkte han med viss jeg så et trøtt tryne en morgen, så var det nok han. Utrolig nok tenkte jeg for meg selv "tenk om han tar samme buss som meg", i dag tidlig. Helt sant. Men samtidig tenkte jeg at det var usannsynlig, da jeg egentlig regner med at han startet på jobb tidligere.

Velvel, som dere kanskje har skjønt, så gikk han på bussen ca der jeg hadde sett det for meg. Først er jeg usikker på om det er han. Dette er en leddbuss, så først står han i midtgangen sammen med mye folk, mens jeg er tre meter bak han i bussen. Han har ryggen til, og jeg er usikker på om det er han. Senere går det noen av bussen og et sete blir ledig ca på samme sted som han står, dette setet er vendt mot kjøreretningen, altså, mot meg. Men, ubeleilig nok står det en person i midtgangen og dekker han akkurat til. 2 stopp før min endestasjon (som stort sett er der alle går av i sentrum), flytter denne personen seg. A ser rett på meg, og han gjenkjenner meg fra bildene. Han smiler stort og peker rett på meg. Det er han altså, ikke tvil.

Det nærmer seg min endestasjon, og jeg legger merke til at han også gjøre seg klar. Jeg følger han bare med et halvt øye, da jeg er litt forlegen av det hele, men får med meg at i stedet for at han går ut sin nærmeste dør, velger han å gå i retning den døren jeg skal ut. Jeg har litt dårlig tid og går bare med en gang, og velger å ikke se meg tilbake, men jeg har en følelsel av han ser på meg. Jeg velger også å gå med en gang da jeg føler for å virke litt overlegen etter hans manglende svar fra søndag.

Merkligste bussopplevelse på lenge!

Han skriver til meg på Facebook senere, om at jeg gikk fort fra bussen og at han ikke rakk å si hei til meg. Så spørr han videre hvilken planer jeg har for dagen. Virker altså plutselig mer interessert etter å ha sett meg på bussen. Svarte han for litt siden, men han har ikke sett det endå. Så venter spent på hva som skjer videre.

Men mer eller mindre litt forvirret. Hadde egentlig slått han fyren fra meg, men etter et tilfeldig møte nå er han muligens mer giret. Tror jeg kommer til å si ja om han spørr om en date nå, men det er helt opp til han. Jeg kommer til å være litt hard to get helt først, da han har sendt veldig miksede signaler.

Gratulerer! Har du lest deg helt hit? Var ikke meningen at dette skulle bli så langt, men håper noen fant det underholdende å lese helt hit om en merkelig potensiell date.

Synspunkter er velkommen, dog jeg er usikker på om jeg egentlig spørr om noe. Tror for meg selv at han har litt flere kandidater og at det er grunnen til hans plutselige manglende interesse, men at han igjen ble interessert i dag da han faktisk så meg i levende live. Kommer dog til å være litt skeptisk til han, da jeg ikke ser på det som positivt at han sluttet å være interessert så fort, dog at noen menn ikke er så flinke på skriftlig kommunikasjon.

Kommer sannsynligvis til å oppdatere tråden litt og fortelle hvordan det går, det kan jo bli et artig prosjekt. Er nemlig lenge siden jeg har gått inn for å date noen nye (datet en for evigheter uten at det kom noen vei) og jeg føler at denne fyren han bli en artig nøtt. Selv om det ikke skulle bli noe.

Anonymous poster hash: 69782...18f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig grusom preposisjonsfeil i tittelen.

- TS.

Anonymous poster hash: 69782...18f
Skrevet

Vær mer åpen, ikke mistenk ham for alt slags mulig rart før dere en gang møtes. Han glemte vel å svare eller noe, skjer ganske ofte egentlig.

Anonymous poster hash: 12b09...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...