Gå til innhold

Katta så på TV!

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Ser kattene deres på TV? Katta mi ser litt innimellom, men i går så hun på et helt fugleprogram! Det var masse fuglelyder og flaksing og hun var skikkelig engasjert!

Må fortelle litt om Cæsar også, som ble funnet død i går (tråd om ham et annet sted her). Han apporterte, ikke mange katter som gjør det. Han hentet ting som ble kastet akkurat som en hund. Og så var han veldig glad i kassalapper, sto på hodet nedi posene hver gang venninna mi hadde vært i butikken og og gikk rundt med kassalappen i munnen som et trofe. En gang tok han en 500-lapp fra lomma til eks-typen til venninna mi. Synd at de oppdaget det, for han var en skikkelig dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vår ser på TV rett som der. Senest for et par dager siden var det et program hvor man kunne se og høre noen skjærer rote i søppel. Jeg aner ikke hvor katten var, men plutselig bykset hun fram og kastet seg mot TV'en og de nærmeste 5 minuttene. Satt hun rett under og tittet fascinert på skjermen mens hun nå og da stakk poten fram i håp om å få fanget fuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi ser på TV, og det trenger ikke nødvendigvis være dyr på skjermen for å engasjere henne. Fotballkamp - fange ballen - titte ved siden av TV når ballen sparkes ut av bildet... Og nyheter fra tekst-tv som ruller over NRK på dagtid går det an å prøve å fange - hvor blir det av den når den ruller inn i siden på TV..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball og Animal Planet er populært her :wink:

De sitter klistret foran tven og skakker på hodet. Øynene beveger seg etter det som skjer på skjermen, så jeg tror ikke på at katter ikke kan se tv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Katten min ser også på tv noen ganger, prøver å fange ting som beveger seg og titter bak tv'n for å sjekke hvor det ble av... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de ser på tv. Dyreprogrammer er mest populært. I går tok jeg katta mi i å se på et program om cayoter. Han satt i vinduet og snudde hodet mot tv. Det synes jeg var morsomt. Forøvrig liker hannkatta mi å se på Teletubbies... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll

Bikkja til foreldrene mine ser på "Dyrene på Langedrag" (er det det det heter?).

Han uler høyt når han enten hører dyrelyder eller babygråt på TV - som en ulv. Tøff, liksom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min katt ser på TV, og da gjerne fotballkamper og dyreprogram. Den ble også veldig interessert og "paff" da vi satte på familievideo og den fikk se seg selv!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Kattenmin ser på naturprogrammer, spesielt med kattedyr. Gauper er veldig moro. Ørene går opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt kunne også apport. Hun kom med en plastpinne med fjær(evt en lekemus).. vi kastet, hun hentet.. slik kunne hun holde på hele dagen.

Hun likte også å se på tv. Hun fanget rulleteksten nederst på skjermen(den som går vannrett bortover med f.eks. nyheter) og marihøner på hobbit-spillet mitt.. :cry: *savne pusekatten sin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: til jordbær som savner pusen sin...

Men for å svare, pusene våre ser også på tv. :) Særlig når det er mye som beveger seg så de kan prøve å fange det! Eller dyr og fugler ja. Vi har tv på projector så skjermen er stor. Når vi har pcen koblet til hopper minstemann opp og ned for å fange musa som dras over skjermen :ler:

'Lilly' skrev:

Den ble også veldig interessert og "paff" da vi satte på familievideo og den fikk se seg selv!!!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er også interresert når det er dyreprogrammer på Tv, spesielt fugler.

Når de flyr ut av bildet kikker han rundt i stua for å se hvor de ble av.

Han har også sjekket baksida av TV,n uten å bli noe klokere.

Størst interesse viste han da vi satte på tegnefilmen "Istid".

I begynnelsen er det en rottelignende skapning som strever med å holde fast på, og samle nøtter.

Denne figuren lager mye klynke- og peselyder, og da sitter katten spent som en streng mens ørene beveger seg for å fange alle lydene!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser masse på TV (fugleprogrammer selvfølgelig) gjerne hele dokumentarer på feks national geographic channel. har et bilde av han hvor han sitter på bordet og ser, ser ganske merkelig ut!

Han pleier å dytte posekanten nedover på jakt etter kattemat,men kassalapper bryr han seg ikke om, posten derimot er morsom og rive i filler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min henter også ting. Mest gummistrikk/hårstrikk - han har en liten fetish der. Men akkurat nå ligger han på sofaen med opprevet pote etter å ha slåss med nabokatta (som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus er også helt vill etter hårstrikker! Han går og fisker de frem på egen hånd (har en kurv med bijouteri stående på badet) og så leker han med de og biter de i stykker, sukk. En annen veldig festlig ting er spaghetti, av alle verdens ting (den må være ferdig kokt) - han rapper en spaghetti-tråd fra tallerkenen eller fatet, og drar den med seg ned på gulvet. Det er ordentlig morsomt, og litt skummelt også ser det ut som, muligens fordi den virker litt "levende" når den ligger på gulvet.

Pusekatter er morsomme dyr! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...