snoker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Lillesøsteren min fyller 13 år og jeg har tenkt å lage en startpakke til henne, men jeg kommer ikke på så mye å legge i den. Jeg har tenkt på pinsett, dagbok, ansiktsmaske, rense shampo siden hun sliter med fett hår. Men så lurer jeg på hva andre ting jeg bør legge oppi? Hun har ikke fått mensen enda så bind eller tamponger tror mamma ville blitt flaut
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Dagbok med lås, en bh for unge piker. Anonymous poster hash: 5016f...07e
ViljaH Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Justin Bieber cd eller konsertbilletter? Tyggis? Hårspray? Neglelakk?
Gjest ms_kwang Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Du kan jo se etter ide tips på strawberrynet.com lipgloss, sminke,mascara.. Eller superkul.no superkul har jo litt morsomme tilbehør og slikt også
Gjest Wallet Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Truser, barberhøvel, pinsett, ansiktsmaske, manikyr-sett, shampoo/balsam, tørrshampoo, ungdomsblad (kk, julia, det nye osv), barberskum, deodorant, dusjsåpe, klemmer/hårstrikk og f.eks snop... 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 En litt morsom bok om å bli tenåring, husker jeg fikk en sånn en. http://bokelskere.no/bok/kropp-og-knopp-en-bok-om-pubertet-og-saann/27459/ denne kanskje? Anonymous poster hash: 6ea0a...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Dagbok med lås, en bh for unge piker. Anonymous poster hash: 5016f...07e En 13-åring bruker vanlig BH Anonymous poster hash: b1464...cd2 1
Alvina Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Alt er ok, men ikke gi husmor-saker, det er ikke greit, kan gi minner om eller forventninger om bla bla bla. Kosmetikk som ikke stinker, av god kvalitet, en bok, skrivesaker, fribilletter til kino... Tror det vil bli satt pris på. Bind er også fint å få i den alderen, så slipper man å kjøpe selv og kanskje føle det pinlig.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 En 13-åring bruker vanlig BH Anonymous poster hash: b1464...cd2 det varierer vel veldig. Anonymous poster hash: 6ea0a...1ad 4
Guadaloupe Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Litt enkel kosmetikk, og det finnes jo mange bøker om hvordan man legger perfekt sminke. Nå veit jeg ikke hvilken bank dere bruker, men Dnb har ihvertfall en bok om sparing, det er kanskje kjedelig men det er lurt å lære om sparing og hvilke fordeler det har. Ellers kan det kanskje være fint å gi en veske, parfyme, barberhøvel og barberskum ol.?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Synes ikke du skal gi sminke, barberhøvler ol. slik flere her foreslår. Snakk om å skape press for en ung jente.. Anonymous poster hash: 50c40...b6d 9
Suzzi Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Jeg tror hun ville satt veldig stor pris på en pakke med forskjellige typer bind, tamponger og truseinnlegg så hun kan se hva hun ønsker å bruke da hun får mensen. En god hårkur, håndkrem, lypsyl, stilige ørepropper med god lyd, og en body lotion?
MunaMadan Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Hvis hun fyller 13 så kan hun da få mensen når som helst, bare morsomt å legge ved noen tamponger/bind - alle jenter i den alderen venter jo spent på mensen... (Men det er du og din mor som kjenner henne, så hvis dere tror hun blir flau, så la det bare være) Fribilletter til kino er en super ide. Neglelakk/lipgloss/mascara er ok hvis hun er interessert. En trettenåring kan jo være interessert i annet enn sminke og justin bieber... Liker hun å lese - søk på ungdomsbøker på nettet, mange gode tips. Er hun samfunnsinteressert - medlemskap i feks Amnesty/Natur og Ungdom. Interessert i trening - treningsBH. Er hun friluftsinteressert - medlemskap i turistforeningen, de har mange aktiviteter for unge! Synes ideen din om en startpakke er god, og skjønner at budsjettet ditt kanskje ikke tillater medlemsskap og slikt, så du får se på rådene mine som inspirasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 en av bøkene om marlena evensen.Anonymous poster hash: 03aab...2dc 1
Ananas. Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 Favorittsjokoladen - gjerne med en lapp om at den kan spises en dag ting føles litt tungt. Lag en spilleliste på f.eks. Spotify hvis dere begge har det, og legg ved linken på en lapp. Hvis hun er en treningsjente så kan du lage treningsliste, liker hun å slappe av så ta rolig musikk osv. En kuldekrem til hendene, en bilderamme til et godt minne fra ungdomstiden, gavekort på lunsj med storesøster, kanskje hun trenger nytt pennal/skrivesaker, noe til en eller annen interesse eller hobby hun har, en film dere kan se sammen, en kalenderbok, et blad du tror hun vil like.. Mange muligheter:)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Jeg tror hun ville satt veldig stor pris på en pakke med forskjellige typer bind, tamponger og truseinnlegg så hun kan se hva hun ønsker å bruke da hun får mensen. En god hårkur, håndkrem, lypsyl, stilige ørepropper med god lyd, og en body lotion? Dropp det som går på mens. Sånne ting bør mammaen kjøpe og stille til disposisjon. Anonymous poster hash: f7518...077 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Hm.. blir det ikke galt å gi henne bare, eller mest, ting som går på utseende. Har ikke unge kvinner nok av press på det om en ikke skal utstyre en startpakke til ett kvinne liv med slike ting ? Tenk litt på det.. Anonymous poster hash: 1d343...811 1
miramis Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 Er "startpakke" virkelig normalt? Bh klarer de vel å kjøpe selv, må jo finne en som passer. Og de fleste bruker vel deo og shampo lenge før de blir 13. 2
bobler Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 gi henne spotify premium og sims 3, da skal jeg love hun blir glad 1
Gjest Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Alt som går på mens er kjempeflaut i den alderen. Ikke noe man setter i en bursdagspakke. Det er noe som handles inn og settes diskret i et visst skap på badet, og så nevnes det en gang det passer sånn. Undertøy er også veldig følsomt. Sminke kan være en suksess, men det avhenger av ungen. Her i huset ville gavekort på kino vært en stor suksess. Eller penger til å gå på senteret. Klær som er litt kulere enn Lindex, og diverse fra Glitter. Men som sagt så avhenger det veldig av jenta. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå