Gjest DaisyBoo Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 Bare lurer på en ting. Er det mange av dere som har foriskret barna deres? Hvis ikke, hvorfor??
LilleBille Skrevet 19. mai 2004 #2 Skrevet 19. mai 2004 Jeg har forsikret mine.. - tar ikke sjansen på å la det viktigste jeg har være uforsikret
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Ja! Ulykkes/uføre forsikring syns jeg er viktig å ha på barna sine. Skulle det skje noe forferdelig, kan disse pengene være en viktig brikke til å tilrettelegge for eventuelle behov.
Letti Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Her i huset er selvfølgelig begge gutta forsikret og jeg har tilogmed forsikring på bikkja!!
Gjest DaisyBoo Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Jeg er rett og slett bare nysgjerrig... Jeg regner med å få barn selv en dag, og jeg skal forsikre mine barn også
Padmee Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Jeg får automatisk barnetrygden inn på Barnas Trygghetskonto. Det er en egen konto i Posten, og gjennom det er barnet/barna automatisk forsikret. Nå husker jeg ikke helt hva som er dekket eller ikke da, men det er iallefall en veldig god måte å forsikre barna sine på hvis en ikke føler at en har råd til å betale for en forsikring. Denne er nemlig gratis.
Bø Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Jeg følte bare for å fortelle at de fleste barneforsikringene som tilbys av forsikringsselskapene IKKE dekker uførhet ved sykdom! Dette er langt, langt vanligere enn uførhet ved ulykker. Forsikringsselskapene prøver å spare penger på å satse på foreldres uvitenhet. Jeg har tegnet egen forsikring, som også dekker utgifter ved uførhet grunnet sykdom. (Dette får man f.eks ikke gjennom den forsikringsordningen i Postbanken.) Syns det er veldig sleipt av forsikringsselskapene.
Gjest Turi Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 Jeg har også forsikring som dekker uførhet både ved sykdom og ulykke. Enig i at det er viktig. Det er forresten viktig for voksne også - forsikringen man har gjennom jobb gjelder ved ulykke. Blir man ufør etter sykdom har mange ikke noen forsikringsdekning på det.
Ruby Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Vi har forsikring på lillegutt vi, har tenkt på det helt siden jeg ble gravid. Men vi fikk ikke tegnet den før han var 1 mnd.
Gjest Esther Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 Jeg har forsikret barna mine i Nordenfjeldske - det er en barne- og ungdomsforsikring som dekker invaliditet som følge av sykdom eller ulykke - inntil kr. 1.400.000,- alt etter invaliditetsgrad .. i tillegg dekker den behandlingsutgifter inntil kr. 100.000,- hos lege, tannlege, kiropraktor eller fysioterapeut .. samt reise- og oppholdsutgifter. Dekker også behandling ved private sykehus dersom det er lang ventetid ved offentlige. Ved behov for tekniske hjelpemidler dekkes utbedring av bolig inntil 200.000,- derav 50.000,- til bil. Ved dødsfall utbetales kr. 25.000,-. I tillegg har jeg forsikret min yngste "gullunge", vovsen for kr. 8.000,- ved behandling hos veterinær + kr. 8.000,- ved død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå