Gå til innhold

Forsikring av barn?

Anbefalte innlegg

Gjest DaisyBoo
Skrevet

Bare lurer på en ting. Er det mange av dere som har foriskret barna deres? Hvis ikke, hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forsikret mine.. - tar ikke sjansen på å la det viktigste jeg har være uforsikret

Gjest Embla s
Skrevet

Ja! Ulykkes/uføre forsikring syns jeg er viktig å ha på barna sine. Skulle det skje noe forferdelig, kan disse pengene være en viktig brikke til å tilrettelegge for eventuelle behov.

Skrevet

Klart vi har forsikret Lillepia :wink:

Skrevet

Her i huset er selvfølgelig begge gutta forsikret og jeg har tilogmed forsikring på bikkja!!

Gjest DaisyBoo
Skrevet

Jeg er rett og slett bare nysgjerrig... Jeg regner med å få barn selv en dag, og jeg skal forsikre mine barn også :)

Skrevet

Jeg får automatisk barnetrygden inn på Barnas Trygghetskonto. Det er en egen konto i Posten, og gjennom det er barnet/barna automatisk forsikret. Nå husker jeg ikke helt hva som er dekket eller ikke da, men det er iallefall en veldig god måte å forsikre barna sine på hvis en ikke føler at en har råd til å betale for en forsikring. Denne er nemlig gratis.

Skrevet

Jeg følte bare for å fortelle at de fleste barneforsikringene som tilbys av forsikringsselskapene IKKE dekker uførhet ved sykdom! Dette er langt, langt vanligere enn uførhet ved ulykker. Forsikringsselskapene prøver å spare penger på å satse på foreldres uvitenhet.

Jeg har tegnet egen forsikring, som også dekker utgifter ved uførhet grunnet sykdom. (Dette får man f.eks ikke gjennom den forsikringsordningen i Postbanken.) Syns det er veldig sleipt av forsikringsselskapene.

Skrevet

Jeg har også forsikring som dekker uførhet både ved sykdom og ulykke. Enig i at det er viktig. Det er forresten viktig for voksne også - forsikringen man har gjennom jobb gjelder ved ulykke. Blir man ufør etter sykdom har mange ikke noen forsikringsdekning på det.

Skrevet

Vi har forsikring på lillegutt vi, har tenkt på det helt siden jeg ble gravid. Men vi fikk ikke tegnet den før han var 1 mnd.

Gjest Esther
Skrevet

Jeg har forsikret barna mine i Nordenfjeldske - det er en barne- og ungdomsforsikring som dekker invaliditet som følge av sykdom eller ulykke - inntil kr. 1.400.000,- alt etter invaliditetsgrad .. i tillegg dekker den behandlingsutgifter inntil kr. 100.000,- hos lege, tannlege, kiropraktor eller fysioterapeut .. samt reise- og oppholdsutgifter. Dekker også behandling ved private sykehus dersom det er lang ventetid ved offentlige. Ved behov for tekniske hjelpemidler dekkes utbedring av bolig inntil 200.000,- derav 50.000,- til bil. Ved dødsfall utbetales kr. 25.000,-.

I tillegg har jeg forsikret min yngste "gullunge", vovsen for kr. 8.000,- ved behandling hos veterinær + kr. 8.000,- ved død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...