Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Slippe kredittsjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du unngår ikke kredittsjekk. Du kan lage deg en annonse selv på Finn. Det er masse tlf som flyter rundt i skuffer og skap til folk. Noen må hele tiden fornye seg på den fronten.

Skriv at du trenger en billig telefon, så får du se hva tilbud du får.

Nå har du i alle fall lært hva det vil si å ha bet.anmerkninger. Selv om du ikke ba om den kommentaren der

Anonymous poster hash: d3234...546
Skrevet

Jeg synes mange er litt urettferdige mot TS her. Det handler jo ikke om at hun ikke har råd til å kjøpe, hun vil i likhet med mange av oss andre kjøpe en på avbetaling, men går altså ikke gjennom kredittsjekken pga. at hun mottar NAV stønad. Jeg har selv opplevd å bli behandlet som "dritt" hos banker etc fordi jeg mottar AAP og de ser på meg som en dårlig betaler uten engang å se min historikk. Dette dreier seg om en mobil ikke et hus.

TS: hør med foreldrene dine du. Kanskje de kan stå ansvarlige og du betaler.

Anonymous poster hash: 8cde7...d1a
  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg synes mange er litt urettferdige mot TS her. Det handler jo ikke om at hun ikke har råd til å kjøpe, hun vil i likhet med mange av oss andre kjøpe en på avbetaling, men går altså ikke gjennom kredittsjekken pga. at hun mottar NAV stønad. Jeg har selv opplevd å bli behandlet som "dritt" hos banker etc fordi jeg mottar AAP og de ser på meg som en dårlig betaler uten engang å se min historikk. Dette dreier seg om en mobil ikke et hus.

TS: hør med foreldrene dine du. Kanskje de kan stå ansvarlige og du betaler.

Jeg går fint gjennom kredittsjekker selvom jeg mottar penger fra NAV.Det som gjør at man ikke gjør det er evt betalingsanmerkninger.

Skrevet

Jeg mottar også stønad fra NAV og dèt er ingen grunn til lav kredittscore. Vanskelig å holde kommentarer tilbake, men skjønner ikke hvordan du kan prioritere å bruke et par tusen på en telefon når du tydeligvis ikke kan betale regningene dine. Kredittsjekken kommer du ikke utenom. Skal du likevel kjøpe telefon på avbetaling må du nok ty til en god venn eller forelder som kan bestille for deg. Ellers er det mange GODE brukttelefoner på bla FINN.no og facebook. Du kan selvfølgelig prøve å bestille fra ulike steder da ikke alle kredittsjekker kommer med samme resultat, og noen firmaer godtar en lavere score. Lykke til!

Skrevet

Det er bare tøys og tull at man ikke består kredittsjekker hvis man har penger fra nav. Fikk min andel av boliglånet, 950.000, godkjent med aap og tilleggsstønader (12.000 utbetalt i mnd).

Fordelen jeg har er at jeg har en kredittscore på 4 (5 er beste) og null betalingsanmerkninger. fikk 4 på score grunnet lavere inntekt.

SÅ hvis du ikke får en telefon til 4-5 tusen på avbetaling sier det seg jo selv at du har dårlig betalingshistorikk (betalingsanmerkninger).

Anonymous poster hash: 46522...e5f
Skrevet

Jeg går fint gjennom kredittsjekker selvom jeg mottar penger fra NAV.Det som gjør at man ikke gjør det er evt betalingsanmerkninger.

Jeg har opplevd å IKKE bli godkjent gjennom enkelte kredittsjekker, men andre går fint. Jeg har ALDRI i mitt liv hatt en betalingsanmerkning, og har heller ikke nevneverdig dårlig økonomi. Aner ikke hvorfor, men sånn er det.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har opplevd å IKKE bli godkjent gjennom enkelte kredittsjekker, men andre går fint. Jeg har ALDRI i mitt liv hatt en betalingsanmerkning, og har heller ikke nevneverdig dårlig økonomi. Aner ikke hvorfor, men sånn er det.

Jeg ser jeg burde spesifisert at det ikke er pga NAV man ikke består kredittsjekker,for ja det finnes sikkert steder jeg ikke går gjennom heller fordi inntekten min ikke er den største,men når det er snakk om "små" forbrukslån så er det betalingsanmerkninger som spiller inn.

Skrevet

Jeg ser jeg burde spesifisert at det ikke er pga NAV man ikke består kredittsjekker,for ja det finnes sikkert steder jeg ikke går gjennom heller fordi inntekten min ikke er den største,men når det er snakk om "små" forbrukslån så er det betalingsanmerkninger som spiller inn.

Jeg skjønner det. Jeg presiserer at det her også har vært snakk om veldig små utgifter som TS her snakker om. Som sagt så vet jeg ikke hvorfor, men noen ganger har det gått igjennom, og andre ikke. Jeg bare forteller fakta - og at dette har hendt meg et par ganger. Og jeg har som sagt ingen betalingsanmerkninger, eller vært i nærheten av å ha det engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...