Gå til innhold

Slippe kredittsjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vil veldig gjerne kjøpe meg en telefon da jeg ikke har noen. Det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe en mobil på nett med abonnoment og velge avbetaling. Problemet er at jeg ikke går igjennom kredittsjekken. Jeg har ikke jobb, men jeg mottar stønad fra NAV, så jeg har råd til å betale hver måned og kommer til å gjøre det. Det er bare den dumme kredittsjekken som ødelegger alt ..

Jeg har desverre ikke råd til å bruke flere tusen på engang på ny telefon. Sjekket finn.no også, desverre så blir det fortsatt er par tusen.

Noen som vet om hvordan man kan få en telefon på avbetaling, uten å måtte bestå den jævla kredittsjekken? Setter STOR pris på alle svar!

Anonymous poster hash: e5c8d...8c8
Skrevet

Kjøp en gammel nokia på clas ohlson

Anonymous poster hash: d27ec...102
  • Liker 9
Skrevet

Kjøp en gammel nokia på clas ohlson

Om du ser HI, så skjønner du vel at svaret ditt er irrelevant i forhold til spørsmålet mitt?

• Liker 1
Skrevet

Du må nok bare spare til du har råd til å betale alt på en gang.

• Liker 6
Skrevet

Har du ikke et par tusen, så har du ikke et par tusen. Billigtelefon er da bedre enn ingen telefon?

Anonymous poster hash: dd81f...f27
  • Liker 15
Skrevet

Tror nok det er vanskelig å få sluppet kredittsjekk om en leverandør har bestemt seg for å bruke det på produkter som selges på avbetaling. Tror både netcom og telenor gjør dette, men det kan være at det finnes noen mindre leverandører som ikke gjør det.

Var jeg deg ville jeg heller kjøpt en litt billigere telefon på f. eks komplett.no eller en av de andre nettbutikkene, til en pris der du kan betale hele på en gang.

Anonymous poster hash: d3c27...5f4
  • Liker 3
Skrevet

Om du ser HI, så skjønner du vel at svaret ditt er irrelevant i forhold til spørsmålet mitt?

Vel, du sier du veldig gjerne vil ha en telefon og spør hvordan du kan unngå kredittsjekk. Du kan ikke unngå kredittsjekk. Derfor kom jeg med en alternativ løsning.

• Liker 11
Gjest Chloe87
Skrevet

Hvorfor ikke spare istedenfor å velge avbetalling?

Skrevet

Hvorfor ikke spare istedenfor å velge avbetalling?

Fordi jeg trenger den egentlig nå.

Okei, da kan dere bare droppe å svare. Er ikke interessert i å høre deres personlige meninger. Kun relevante svar, ellers takk :)

Skrevet

Hei,

Jeg vil veldig gjerne kjøpe meg en telefon da jeg ikke har noen. Det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe en mobil på nett med abonnoment og velge avbetaling. Problemet er at jeg ikke går igjennom kredittsjekken. Jeg har ikke jobb, men jeg mottar stønad fra NAV, så jeg har råd til å betale hver måned og kommer til å gjøre det. Det er bare den dumme kredittsjekken som ødelegger alt ..

Jeg har desverre ikke råd til å bruke flere tusen på engang på ny telefon. Sjekket finn.no også, desverre så blir det fortsatt er par tusen.

Noen som vet om hvordan man kan få en telefon på avbetaling, uten å måtte bestå den jævla kredittsjekken? Setter STOR pris på alle svar!

Må du ha smarttelefon? «Dumme» (og faktisk ekstremt solide) telefoner blir nesten kastet etter deg. Tror de koster rundt 150 kroner, og de fungerer flott til ringing og tekstmeldinger. Med kontantkort er det en rimelig løsning, og du blir ikke bundet til noe abonnement.

• Liker 9
Gjest Chloe87
Skrevet

Hva med å sette telefonen på faren eller moren din? De søker om avbetalling og mottar faktura, men du betaler.

Skrevet

Må du ha smarttelefon? «Dumme» (og faktisk ekstremt solide) telefoner blir nesten kastet etter deg. Tror de koster rundt 150 kroner, og de fungerer flott til ringing og tekstmeldinger. Med kontantkort er det en rimelig løsning, og du blir ikke bundet til noe abonnement.

Det har ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre, ellers takk.

Hva med å sette telefonen på faren eller moren din? De søker om avbetalling og mottar faktura, men du betaler.

Det var lurt, takk!

Skrevet

Fordi jeg trenger den egentlig nå.

Okei, da kan dere bare droppe å svare. Er ikke interessert i å høre deres personlige meninger. Kun relevante svar, ellers takk :)

Du vil ikke spare

Du vil ha smart telefon NÅ

Du kommer ikke gjennom kredittsjekken

Hva gjør du?

Du kjøper en annen telefon, og sparer til den du har, eller får noen til å kjøpe den i sitt eget navn.

Ingen grunn til å svare som en dritt, du.

Anonymous poster hash: f9cac...141

• Liker 35
Skrevet

Det har ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre, ellers takk.

Folk gjør det beste de kan for å hjelpe deg med alternative løsninger, og du blir bare sur. Du burde være littegrann takknemlig for at folk forsøker å hjelpe deg.

• Liker 18
Skrevet

Altså, det er ikke værre enn å bare skrive - Nei, det går nok ikke. Det er bare å spare.

Det interesserer meg ikke å høre om hvor utakknemlig, dum, osv jeg er fordi jeg stilte et genuint spørsmål. Jeg er klar over at jeg kan spare, fullstendig klar over det og. Fortsatt hadde jeg et spørsmål jeg ville ha svar på, intet annet :)

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Altså, det er ikke værre enn å bare skrive - Nei, det går nok ikke. Det er bare å spare.

Det interesserer meg ikke å høre om hvor utakknemlig, dum, osv jeg er fordi jeg stilte et genuint spørsmål. Jeg er klar over at jeg kan spare, fullstendig klar over det og. Fortsatt hadde jeg et spørsmål jeg ville ha svar på, intet annet :)

Ingen kaller deg dum og utakknemlig fordi du stiller et genuint spørsmål.

• Liker 1
Skrevet

Hvis ingen skal gå rundt grøten kunne hovedinnlegget ditt bare inneholdt spørsmålet "Finnes det en måte å unngå kredittsjekk ved avbetaling?". Du har urealistiske forventninger og oppfører deg totalt usmakelig, kvalmt.

• Liker 8
Skrevet

De fleste jeg kjenner har fullt brukbare telefoner (også smarttelefoner) liggende i en skuff fordi de har kjøpt en ny. Legg ut en post på Facebook, spør om noen har en telefon liggende som de ønsker å bli kvitt for noen kroner eller kanskje i bytte mot snømåking, hundelufting, barnepass.

Skrevet

Kredittsjekken er vel på abonnementet du tegner, ikke kjøp av telefon.

Anonymous poster hash: dd994...0e5
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...