Gå til innhold

Liker å lete etter utgåtte varer på kiwi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg funnet utgåtte varer som jeg har fått utbetalt 500 kr for i tillegg til 1 hel bærepose med varer.

Er dere bare jeg som synes det er gøy?

Vi har forholdsvis god økonomi, så det er ikke derfor jeg gjør det.

Synes bare det er litt gøy, og hvem liker ikke ting som er gratis? :fnise:

Tar ikke varer jeg ikke kan bruke, bare ting jeg vet jeg kan bruke eller gi bort.

Anonymous poster hash: f4412...801
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre det enn at det blir kastet :-) Jeg kikker jo litt når jeg er på butikken, men jeg har ikke tålmodighet til å gå å leite :P

Anonymous poster hash: 9ea28...aab
  • Liker 3
Skrevet

Det er litt gøy ja, det er år og dag siden jeg gjorde det selv. Har ikke kiwi her vi bor.

Anonymous poster hash: 2a09c...6cc
Skrevet

Hva gjør du om du finner en vare som har gått ut? Sier du i kassa at dette fant du og skal ha penger for ?

Anonymous poster hash: 2567f...42c
  • Liker 3
Skrevet

Hva gjør du om du finner en vare som har gått ut? Sier du i kassa at dette fant du og skal ha penger for ?

Anonymous poster hash: 2567f...42c

Tar den med til kassa å sier at jeg har funnet noen varer som er gått ut.

De varene som de ikke har flere av (som ikke er gått ut) får du penger for.

Hvis de har samme varen, men god dato, får du den varen gratis :)

Anonymous poster hash: f4412...801

• Liker 1
Skrevet

Kiwi-Bob, er du her? :blink:

Jeg har faktisk ikke kommet på den praksisen på Kiwi, og det til tross for at jeg har 2 butikker nærme nok.
Skal prøve å være mer oppmerksom på det heretter ja ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å sjekke datoene på det jeg skal handle + at jeg alltid tar en rask kikk over kjølevarer som jeg vet det er kort holdbarhet på (Fjordland, kjøttpålegg, salat..) Men jeg går ikke rundt BARE for å lete etter datovarer.

Anonymous poster hash: c0092...769
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner flere som driver med det, og ser absolutt ikke noe galt i det! Har de den garantien, så har de den. Bunnpris har jo noe lignende (eller hadde?)

En jeg kjenner hanket inn 5400 kroner på utgåtte varer de ikke hadde nye av, og det var ikke alkohol. Tror han brukte et kvarter på å finne dem :nigo:

Skrevet

Kjenner flere som driver med det, og ser absolutt ikke noe galt i det! Har de den garantien, så har de den. Bunnpris har jo noe lignende (eller hadde?)

En jeg kjenner hanket inn 5400 kroner på utgåtte varer de ikke hadde nye av, og det var ikke alkohol. Tror han brukte et kvarter på å finne dem :nigo:

Det er jo helt fantastisk!

Skrevet

En kompis av meg kom over fem kilo biff en gang ved å kikke en ekstra gang på datoen. De spiste biff til det tøt ut øra på dem den dagen. :fnise:

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Prøvde det engang på en kiwi i Oslo, turte ikke etter det, så en annen en ble kastet ut derfra også etter å ha sett etter utgåtte varer.

Skrevet

Prøvde det engang på en kiwi i Oslo, turte ikke etter det, så en annen en ble kastet ut derfra også etter å ha sett etter utgåtte varer.

Fordi han åpenlyst gikk og leita da, eller fordi de ikke vil gi ut penger eller varer?

Forstår godt at det blir irriterende hvis folk går der og kun tar med seg gratis varer eller kontanter, men garanti er jo garanti da...

Gjest Keikolina
Skrevet

Han lete blandt noe sjokolade i butikken, han fant en god del og hun i kassa kom løpende etter han, han kom med sjokoladen i kassa kassadama kasta både sjokoladen og han ut. Kassadama var helt vill, påsto han raserte butikken, det gjorde han så langt ifra ikke.

Skrevet

Han lete blandt noe sjokolade i butikken, han fant en god del og hun i kassa kom løpende etter han, han kom med sjokoladen i kassa kassadama kasta både sjokoladen og han ut. Kassadama var helt vill, påsto han raserte butikken, det gjorde han så langt ifra ikke.

Oisann. Da høres det ut som at det var mer viljen til kassadama det stod på, og ikke hans leiting og romstrering .Dårlig gjort.

Skrevet

Uffds. Det hørtes ikke bra ut. Og spess ikke foran andre kunder osv.

Men kan hende det ligger noe mer bak her. Det er desverre mange som har blitt utestengt fra kiwi flere ganger pga. forsøk på svindel via garantiene, og optrådt truende foran de ansatte.

Det er også de som roter rundt i butikken, rydder ikke opp etter seg og ødelegger rulleringa,noe som er veldig irriterende.

Kan hende at han som du så ble kasta ut var en av disse svindlerne,eller at han har tidligere "rasert" butikken.

Hun ansatte kunne uansett taklet situasjonen litt bedre da...

Anonymous poster hash: 7b04b...03a

Skrevet

Kiwi kaster ikke varer som kan brukes etter best før dato. De gir det til bla. Blåkors. Det gjorde de i hvertfall tidligere.

Jeg pleier å varsle butikken om utgåtte varer, slik at de får ryddet unna.

Skrevet

Jeg har jobbet på kiwi og det var kun hvis de fant alkohol at de fikk penger fordi man ikke har lov til å gi bort alkohol. Finner de en type kjeks som har gått ut og butikken ikke har akkurat samme med ny dato får de TILSVARENDE VARE dvs en annen type kjeks. Butikker er dumme hvis de gir penger for dette!

Skrevet

Åh, dette vil jeg også prøve! Har sett litt for morro skyld, når jeg har handlet, men aldri funnet en vare med utgått dato. Men nå har jeg ikke lett så mye heller da.. Hvor mye pleier man å måtte lete, før man finner noen utgåtte varer? :)

Skrevet

Det er ikke veldig spennende, ofte finner man ikke bare en men kanskje 12 dressingflasker som har gått ut. Er folk virkelig interressert i 12 gratis dressingflasker??

Skrevet

Åh, dette vil jeg også prøve! Har sett litt for morro skyld, når jeg har handlet, men aldri funnet en vare med utgått dato. Men nå har jeg ikke lett så mye heller da.. Hvor mye pleier man å måtte lete, før man finner noen utgåtte varer? :)

Det varierer veldig. Men mye av trikset går på å se etter ting som det ikke selges såå mye av. Konfekt, bridgeblanding, dressinger osv. :)

Noen butikker er veldig ryddige og har stålkontroll, andre er totalkaos. :)

KGdama, har de endret policy? Finner ikke dette med penger på annet enn frukt på Kiwis sider nå :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...