Gå til innhold

Sår/sprekker i underlivet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg svir/klør i underlivet. Merket det ekstra de siste dagene. Jeg har ikke hatt sex i det siste. Jeg var ferdig med en antibjotikakur i går. Noen som har opplevd det samme eller som kan tenke seg hva det kan komme av?

Jeg ble litt stresset da jeg googlet det og herpes kom opp...

Anonymous poster hash: eb68d...4a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gått på antibiotika er det veldig sannsynlig at du har fått en soppinfeksjon, da antibiotikaen også tar knekken på de gode bakteriene som du _skal_ ha i kroppen, i dette tilfellet i underlivet.

Canesten salve og vagitorier fra apoteket ordner som regel biffen i løpet av en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappt svar, men kan man få sprekker/sår av å ha sopp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappt svar, men kan man få sprekker/sår av å ha sopp da?

Ja man kan få sår og sprekker i underlivet av sopp. Svir det når du går på do etc? Da jeg hadde sopp hadde jeg de samme symptomene. Dra på apoteket og kjøp canesten, gjerne den pakken der du får med salve som du kan smøre på sprekkene/sårene. Det gir lindring. Det kan også være en fordel å smøre kremen noe innover i underlivet også. Pass på å få pillen langt nok opp, da soppen gjerne sitter ganske så langt opp i skjeden. Lykke til!

Anonymous poster hash: cf6ef...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det svir når jeg går på do. Jeg har smørt på litt cannesten salve som jeg hadde liggendes. Skal komme meg på apoteket å få tak i en sånn combo pakke. Tusen takk for hjelpen. Krysser fingrene for at det er bare en soppinnfeksjon jeg har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig typisk ut for antibiotika-provosert sopp ihvertfall ;)
Skjer HVER gang jeg går på antibiotika. Skikkelig irriterende.

Det hjelper som regel å drikke noe probiotika som Biola eller Cultura eller noe sånt noe under antibiotikakuren, litt seint nå for din del, men det er greit å ha i bakhodet til neste gang du får en sånn kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...