Gå til innhold

Våknet i dag også med tung sorg...over en eks som forlot meg for to år siden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag våknet jeg , og følte at jeg ikke fikk puste....Og følte meg bare helt forferdelig dritt med meg selv..... Tenkte på eksen som gir blaffen i meg.... og har gått videre i livet sitt med en ny dame rett etter at han forlot meg.

Jeg kunne ikke forstå at dettte var sant..... Hvorfor var han livredd for å miste meg rett før han traff den andre dama. Hvorfor var han så sjalu, og ba meg ikke gå videre..... før han traff den dama.....

Jeg har heldigvis barna igjen. Men jeg følte meg så rar og ble sint på meg selv for dette? Mulig jeg gjorde meg litt avhengig av han? Jeg har dårlig økonomi....og har problemer å klare meg....Kanskje det er det som gjør meg ekstra utrygg,...Samtidig er jeg hysterisk redd for å bli alene for alltid... Har prøvd å gå videre mange ganger uten hell..

Noen som har råd å gi meg ?

Anonymous poster hash: e2a98...194
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva annet kan du gjøre? Du kan vel ikke gjøre så mye annet enn å gå videre!? Du har barna, de trenger deg og de har deg? Du har venner og annen familie, jobb osv. Har du muligheten til å gå ut å treffe andre, så gjør det. Ta deg litt barnefri (det har du vel også når eksen har barna). Har du et dyr, eller kunne du tenke deg å ha det? Skaff deg et dyr, det lyser opp i hverdagen og så har du en til å ta vare på ;)

Skrevet

Det er sant: Jeg har prøvd å spurt han hvorfor han gjorde dette, da sier han at det var fordi jeg var utro. Dette er noe han skylder på for det var jeg aldri....

Men hva annet kan jeg gjøre , sant det....Har prøvd å gå videre å finne ny mann, men har bare møtt feile typer. Får ikke ha dyr i leiligheten her jeg bor nå, men skulle hatt et dyr ja..

En dag må den sorgen ta slutt. Men er bedre innimellom men så tenker jeg og tenker... Føler at han ikke slipper helt tak....

Skrevet

Han har sluppet taket i deg, det har han jo når han har gått videre og etablert seg med ny dame. Du må innse at du også må slippe taket i han. Bor du der du bodde med han? Eller har du flytta etterpå? Hvis du bor i deres tidligere felles eie, så er det kanskje godt for deg å komme deg bort derfra? Hvis du ikke kan ha dyr der du bor nå, så går det kanskje an å få innvilga tillatelse til å ha dyr, om du sender en søknad til et styre.

• Liker 1
Skrevet

Det aller første du må gjøre er å slutte å dyrke sorgen. Gir du sorgen næring så vil den ikke visne.

Ja han gikk fra deg, og det at han faktisk gikk videre med ny dame rett etter det var slutt vitner jo bare om at han ikke hadde rent mel i posen. Tenk heller at du burde være glad for at du nå kan være selvstendig uten en sjalu mann som hagler beskyldninger fordi han selv ikke har rent mel i posen. Ditt liv er ditt ansvar og uansett hvordan man vrir å vender på det så vil det ikke bli bedre før du velger å slippe taket og bestemmer deg for å leve videre med ditt liv.

Anonymous poster hash: f002d...81d
  • Liker 4
Skrevet

trådstarter: ja jeg er veldig sint på han av og til for dette.... Har blokkert nye dama på facebook.. for hun visste at jeg var der da hun kom inn på banen....Er skuffet, men bør jeg oppheve blokkeringen av hennes pga barnas del? Jeg har jo barn.. som bor sammen med de tiltider... og dersom hun merker at hun er blokkert så er jeg redd at det går utover de?

Skrevet

Hvorvidt du opphever blokkeringa eller ei får være opp til deg selv. Hun finner vel ut en dag, hvis hun ikke allerede vet. Men hun bryr seg kanskje ikke. Det er kanskje dumt for barna, hvis de liker henne. Ingen ting er vel bedre enn at de har et godt forhold til sin bonusmamma og omvendt. Husk at du kan også legge henne i en begrensa profil, hvis hun er på vennelista di så trenger hun likevel ikke ha tilgang til hele profilen din.

Skrevet

trådstarter: nei ville aldri hatt henne på vennelista mi hehe. Der er hun ikke. Men tok av blokkeringen for barnas skyld.Vil jo at de skal ha godt forhold til henne selv om jeg synes dette er tøfft for meg.

Men er ikke hennes feil at faren til barna så på henne som den største forelskelsen og kjærligheten i sitt liv.

Ønsker han godt og han får kose seg. Jeg må lære å ikke tenke på det.:)

Skrevet

ååå det er så trist at menn/kvinner forlater den de er sammen med selv når de har barn.

Håper du finner noen som setter pris på deg! :hug:

Skrevet

For noen av oss tar det år å komme over slikt. Men du kommer over det!

Det gikk år her også,og det selv om jeg har familie,venner,og ja,dyr :)

Men det e r viktig å gjøre ting slik at en ikke blir sittende å tenke.

Er ikke så mye mer å si enn at en dag er sorgen borte,og stå på som du gjør.

Klem,og lyke til.

Anonymous poster hash: dcc8e...744
  • Liker 1
Skrevet

Noen kjører rundt i Lada, selvfølgelig drømmer dem om dyrere og bedre biler, som f.eks. BMW, Audi o.l., dog er de i en situasjon hvor de ikke har råd til bedre bil og må ta til takke med hva dem har.

Vell, du var nok en Lada for han og nå er han sikkert glad for å ha byttet deg ut med noe bedre.

Skrevet

Noen kjører rundt i Lada, selvfølgelig drømmer dem om dyrere og bedre biler, som f.eks. BMW, Audi o.l., dog er de i en situasjon hvor de ikke har råd til bedre bil og må ta til takke med hva dem har.

Vell, du var nok en Lada for han og nå er han sikkert glad for å ha byttet deg ut med noe bedre.

Om det der er ett bilde av deg så må du være en rusten scooter. Da er Lada flere hopp oppover på stigen for deg.

Anonymous poster hash: f002d...81d

• Liker 4
Skrevet

prøv å få indre ro og fred, selvutviklingsbøker er supre. meditasjon , trening, sunt kosthold :D en ny hobby interesse noe som er deg. og tiligi....for all del tilgi... da gr d fortere og vi slepper oss selv fri .. varme klemmer

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter: Ja hun ser kjempepen ut. Hadde aldri trodd at han hadde sjans på henne. Og det har han sagt selv. Han hadde aldri trodd at en så pen vakker dame som henne ville ha henne. Han er kjempefornøyd og lykkelig med henne , og det er jo bra for han :) . Bra for meg også for jeg vil ikke leve med en som ikke var fornøyd med meg. :). Men det kan allikevel by på tunge stunder for meg, men når de kommer så tenker jeg: han har jo funnet en utrolig pen dame som dunker meg rett ut, og da er det ikke rart at han heller ville ha henne :)

Skrevet

trådstarter : For å si det sånn... Traff de for ikke så lenge siden: Ja, den dama han har funnet seg er superpen !!!! Han sier at han aldri i livet lengtet tilbake til meg etter bruddet. Han har ikke lengtet ett sekund tilbake. Han sier at han elsker henne, så han er jo ingenting å tenke på. På en måte skulle en annen vært far til barna mine ,

Skrevet

Barna dine har sikkert "sin verdens beste far", selv om du ikke liker han ;) Finn på noe gøy med deg selv, eller med barna, en vakker dag ser du om du kunne ønske deg en annen. Han er alt for barna, selv om han ikke er noe for deg

Skrevet

Barna dine har sikkert "sin verdens beste far", selv om du ikke liker han ;) Finn på noe gøy med deg selv, eller med barna, en vakker dag ser du om du kunne ønske deg en annen. Han er alt for barna, selv om han ikke er noe for deg

Trådstarter: Vet at han er alt for barna. Han skullle ikke vært far til de barna jeg har. Men sånn er det ihvertfall. Er ikke lett med barn og forholdsbrudd. Trodde han var glad nok i men der tok jeg feil. At han velger ei dame fordi hun er penere, så er han jo ikke noe å ha.

Jeg prøver å tenke på andre ting, og tenke som om han aldri har vært i livet mitt, og kun tenke meg og barna :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Har prøvd å gå videre mange ganger uten hell..

Noen som har råd å gi meg ?

Du har fortsatt noen følelser omkring dette forholdet som du ikke er ferdig med. Det er helt vanlig å sørge over et brudd. Dersom man har en hund man er glad i og mister denne så er det naturlig å være lei seg en liten stund. Det samme gjelder ved et samlivsbrudd. Bra å sørge men så går man videre etter en rimelig stund. En rimelig stund er ikke 2 år - det er unormalt. Da har du en jobb med å sortere følelsene dine og se nærmere på dette. Snakk med en psykolog om du ikke kan sortere følelsene dine selv.

Når du skriver at du har 2prøvd å gå videre uten hell" så forteller det mye hvordan du ser på det. Å prøve gir rom for å feile. Du har ikke bestemt deg for å gjøre det ferdig med dette. Du gjør bare et halvhjertet forsøk. Du bruker også ordet "hell", akkurat som om det er tilfeldig om det går bra eller ikke.

Den som bestemmer om du blir ferdig med bruddet er deg selv. Tror kanskje du ikke er helt klar på at du vil bli ferdig med dette. Mitt råd er at du blir litt sjef i eget liv og tar en avgjørelse om at dette ikke skal plage deg mer. Når tankene kommer tilbake om eksen så forteller du deg selv at " nei, dette har jeg bestemt at jeg er ferdig med, nå lar jeg det ligge". Om du opplever at det er veldig vanskelig å kontrollere tanken dine så tillat deg en bekymringshalvtime hvor du tenker på dette. Når halvtimen er over så skal du ikke tenke mer på det før neste bekymringshalvtime, altså neste dag.

Du bestemmer :)

Skrevet

Du har fortsatt noen følelser omkring dette forholdet som du ikke er ferdig med. Det er helt vanlig å sørge over et brudd. Dersom man har en hund man er glad i og mister denne så er det naturlig å være lei seg en liten stund. Det samme gjelder ved et samlivsbrudd. Bra å sørge men så går man videre etter en rimelig stund. En rimelig stund er ikke 2 år - det er unormalt. Da har du en jobb med å sortere følelsene dine og se nærmere på dette. Snakk med en psykolog om du ikke kan sortere følelsene dine selv.

Når du skriver at du har 2prøvd å gå videre uten hell" så forteller det mye hvordan du ser på det. Å prøve gir rom for å feile. Du har ikke bestemt deg for å gjøre det ferdig med dette. Du gjør bare et halvhjertet forsøk. Du bruker også ordet "hell", akkurat som om det er tilfeldig om det går bra eller ikke.

Den som bestemmer om du blir ferdig med bruddet er deg selv. Tror kanskje du ikke er helt klar på at du vil bli ferdig med dette. Mitt råd er at du blir litt sjef i eget liv og tar en avgjørelse om at dette ikke skal plage deg mer. Når tankene kommer tilbake om eksen så forteller du deg selv at " nei, dette har jeg bestemt at jeg er ferdig med, nå lar jeg det ligge". Om du opplever at det er veldig vanskelig å kontrollere tanken dine så tillat deg en bekymringshalvtime hvor du tenker på dette. Når halvtimen er over så skal du ikke tenke mer på det før neste bekymringshalvtime, altså neste dag.

Du bestemmer :)

Trådstarter : tusen takk for tips..... Skal jeg bare ta å prøve å ikke la eksen få en eneste tanke i hodet mitt? Han ligger der liksom hele tiden. Tror litt av grunnen er at vi har barn sammen. Han ligger der pga det vi deler....Hadde vært lettere hvis ikke...men sånn er det. Men jeg skal prøve å ta imot dine råd, og koble han bort av hodet mitt helt.... også får jeg heller si til meg selv: du får bare tenke på han så og så mye i løpet av dagen.... foreks en bitteliten stund i slutten av dagen, og ikke mer.... Får ha en regel der. Det er tankemønsteret som er problemet hos meg ja.

Skrevet

Trådstarter: Ja hun ser kjempepen ut. Hadde aldri trodd at han hadde sjans på henne. Og det har han sagt selv. Han hadde aldri trodd at en så pen vakker dame som henne ville ha henne. Han er kjempefornøyd og lykkelig med henne , og det er jo bra for han :) . Bra for meg også for jeg vil ikke leve med en som ikke var fornøyd med meg. :). Men det kan allikevel by på tunge stunder for meg, men når de kommer så tenker jeg: han har jo funnet en utrolig pen dame som dunker meg rett ut, og da er det ikke rart at han heller ville ha henne :)

En eller annen gang dukker han opp, han som ser deg som en drømmedame som han aldri vil skifte ut. Får håpe det da ikke er en som du vil skifte ut med noen, unner alle å finne sin livs kjærlighet.

Han her må du bare glemme, var det som var mitt budskap sagt på en brutal måte så du ikke skal føle noen håp mer - se fremover heller enn tilbake.

Noen er bare tapt, og hadde han kommet krypende til deg, ja så hadde du fortjent bedre med en som aldri hadde vaklet i hva han følte for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...