Gå til innhold

Stemor som ikke respekterer meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Din stemor respekterer deg og er veldig glad i deg! Og hun vil tydeligvis at du skal bli respektert av andre. Og vil derfor at du skal oppføre deg og kle deg anstendig. Og hun har helt rett i det hun sier ang ukjente på nett.

Eneste som jeg synes var litt over the top er dette med å sjekke logg. Men det er ikke verre enn at du sier at du vil ha litt privatliv, og at du synes det er å gå litt langt. Det er mye man lurer på som 15åring, som man ikke tør og spørre (ste)foreldre om, da kan google være til god hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som stemora di har glad i deg og vil bare ditt beste.

Har verdens beste stemor og hun har gjort alt det der for meg også da jeg var tenåring.

Anonymous poster hash: dd52d...e84
Skrevet

At hun forteller deg om farene ved voldtekt og det å kle av seg på webcam synes jeg er helt greit. Når det gjelder å sjekke loggen på mac'en din, så er dette et grovt overtramp og brudd på din rett til privatliv. I tillegg er dette noe hun som stemor ikke har myndighet til. Hun har heller ingen myndighet til å bestemme hvordan du kler deg, eller til å oppdra deg med tanke på rydding av rom ol. Det er kun de med foreldreansvar som har rett til å bestemme, sette regler og å ta seg av oppdragelsen generelt.

Er det slik at du kler deg på en måte som få forstyrrede menn til å tro at du er fritt vilt, så kan hun selvfølgelig fortelle deg farene ved dette på en saklig og forklarende måte, men hun kan ikke bestemme. la meg bare spørre deg: Er det slik at du oppfører deg/kler deg på en slik måte at du setter deg selv i fare? Og hva sier din far angående de tingene du har tatt opp her?

Nå var det vel ikke sånn at stemoren sjekket loggen på mac'en, da. TS skriver at stemoren mener at pappa skal sjekke loggen. Ikke det helt store overtrampet der, altså.

Hadde jeg vært mor til en 15-åring som flyttet "hjemmefra" (dvs flyttet fra meg) ville jeg forøvrig priset meg overlykkelig over at det fantes en voksen dame i nærheten av 15-åringen, som følte ansvar og ville passe på henne sammen med faren hennes.

Anonymous poster hash: 47133...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...