AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Hei, jeg er en jente på 15 som bor med faren min og stemor. Flytta hit fra mamma siden jeg jeg får nesten en time kortere skolevei hver vei og får litt mer tid til venner og sånn. Problemet er at stemor som er pedagog snakker mye om masse farer som kun mener kan ramme meg som voldtekt, menn på nett som lurer jenter til å kle av seg på cam. Før jeg skal ut vil hun alltid sjekke hva jeg har på og mener at pappa skal sjekke loggen på macen min. Kom hjem litt full en gang og hun laget så mye bråk. også må jeg skifte på sengen en gang i uka og holde rommet mitt veldig ryddig. Får ikke ha klær liggende, ta tar hun de i skittentøyet. trenger noen tips. Anonymous poster hash: 3fc37...d69
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 tror du overreagerer litt, er faktisk sånn verden er i dag at det er letter å bli voldtatt enn for 10 år siden. hu gjør det bare for hun sikkert er gla i deg. å angående klær å sånn er sikkert for hun vil du ikke ska bli en slask som ikke gidder å rydde. du vil takke henne senere i livet Anonymous poster hash: 289a8...43e 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Du er 15 år, du ser det ikke, men stemora di har rett i mye av det hun sier. Holde rummet ditt ryddig og skifte sengeklær en gang i uka, er ikke akkurat mishandling. Anonymous poster hash: 01456...46c 17
andy capp Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Som de over her sier, det meste du skriver høres da ut som normale grenser for ei på 15. Det er helt normalt å holde rommet ryddig, helt normalt å skifte på senga selv (gjerne hver uke) og helt normalt av de voksne å "sjekke" hva ungene har på seg før de går ut. Spesielt er det normalt for voksne å være litt mer på vakt ovenfor en tenåring som allerede har kommet hjem påvirket av alkohol. Hadde jeg vært faren din, er jeg ikke så sikker på om du hadde fått gå ut på ganske lang tid etter å ha kommet hjem "litt full". 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Synes du det er rart? 15 år og kommet full hjem. Hadde ikke stolt så veldig mye på deg. Er det fælt å rydde sitt eget rom?Anonymous poster hash: 399a7...c13 10
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Jeg synes alle foreldre burde ta like mye ansvar som din stemor gjør! Anonymous poster hash: 613df...8b9 5
Gjest Allergikeren Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Om fem-ti år skjønner du kanskje ikke hvorfor du skrev dette i det hele tatt. Ja, det er møkkjedelig å rydde og skifte sengeklær. Men det må gjøres, og jeg tror ikke stemoren din syns det er gøy heller. Og tro meg, jo oftere man smårydder, jo sjeldnere må man ta skippertakene for å huske hvordan gulvet egentlig så ut ... Når det gjelder voldtekt, klær og fyll, så er det jo mange sider av den saken, som jeg ikke ser vits i å gå inn på her. Det jeg lurer på, er hvilken skade gjør det egentlig å passe litt på hvordan man kler seg? Det må ikke være enten minikjole uten truse eller burka og hijab, for å sette det på spissen ...
Gjest BettyBoop Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Hei, jeg er en jente på 15 som bor med faren min og stemor. Flytta hit fra mamma siden jeg jeg får nesten en time kortere skolevei hver vei og får litt mer tid til venner og sånn. Problemet er at stemor som er pedagog snakker mye om masse farer som kun mener kan ramme meg som voldtekt, menn på nett som lurer jenter til å kle av seg på cam. Før jeg skal ut vil hun alltid sjekke hva jeg har på og mener at pappa skal sjekke loggen på macen min. Kom hjem litt full en gang og hun laget så mye bråk. også må jeg skifte på sengen en gang i uka og holde rommet mitt veldig ryddig. Får ikke ha klær liggende, ta tar hun de i skittentøyet. trenger noen tips. Anonymous poster hash: 3fc37...d69 vær takknemlig du som har en stemor som bryr seg om deg og vil deg vel. Hun vil bare beskytte deg. Og det at du må re opp senga er jo bra. 7
Gjest Heartbeat Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 (endret) Det betyr bare at hun bryr seg om deg og er glad i deg. Husker ei venninne jeg hadde en gang sa til meg : Åååh, du er heldig du ! Som har strenge foreldre som bryr seg om hvor du er hen på natten!!! Da husker jeg at jeg tenkte at hun ikke var riktig klok, hun fikk jo lov til å gjøre som hun ville. Drikke i helgene, komme og gå som hun ville, ingen brydde seg og jeg syntes det var stas å ligge over hos henne. Nå skjønner jeg hva hun mente Det betyr mye å ha noen der som bryr seg om deg, det vil du skjønne når du vokser til Endret 14. januar 2014 av Heartbeat 1
skruf Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Har ei datter som er litt eldre enn deg, og hun måtte også rydde og skifte på senga si da hun var 15. Hadde hun kommet beruset hjem så ville det vanket reaksjoner med inndragelse av goder. Så din stemor er ikke streng, hun oppfører seg helt normalt vil jeg si. Eneste jeg ikke gjør er at jeg sjekker ikke logg eller mobil. Når man er så gammel som 15 så mener jeg at det går på privatliv, og alle har rett på et privatliv. Jeg gjorde det dog da jenta var yngre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Haha, jeg dør! Din stemor er faktisk slik alle omsorgspersoner burde være slik du forklarer henne. Anonymous poster hash: a4bc3...d54 1
Lou Salome Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Det akkurat å respektere deg hun gjør. Å la deg komme og gå som du ville, la deg kle deg utfordrende og la deg sove i skittent sengetøy og bo med klær slengende på gulvet uten å bry seg seg det minste, det hadde vært respektløst. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er enig med de over meg om å holde rommet ryddig og å skifte på senga, men med mindre det er ekstremt gode grunner til det synes jeg ikke noen har rett til å sjekke noen andres nettleserlogg eller mobiltelefon. Og da mener jeg ikke at å komme litt full hjem én gang er en ekstremt god grunn. Anonymous poster hash: 5e012...05d 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Du er heldig som har en stemor som bryr seg. Jeg hadde en heks som drev psykisk terror i 15 år. Anonymous poster hash: 73e81...772
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Du er heldig med en stemor som vrkelig bryr seg. Og det på helt rette områder også! En dag vil du se det Anonymous poster hash: d79c6...c31
Medusa13 Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 At hun forteller deg om farene ved voldtekt og det å kle av seg på webcam synes jeg er helt greit. Når det gjelder å sjekke loggen på mac'en din, så er dette et grovt overtramp og brudd på din rett til privatliv. I tillegg er dette noe hun som stemor ikke har myndighet til. Hun har heller ingen myndighet til å bestemme hvordan du kler deg, eller til å oppdra deg med tanke på rydding av rom ol. Det er kun de med foreldreansvar som har rett til å bestemme, sette regler og å ta seg av oppdragelsen generelt. Er det slik at du kler deg på en måte som få forstyrrede menn til å tro at du er fritt vilt, så kan hun selvfølgelig fortelle deg farene ved dette på en saklig og forklarende måte, men hun kan ikke bestemme. la meg bare spørre deg: Er det slik at du oppfører deg/kler deg på en slik måte at du setter deg selv i fare? Og hva sier din far angående de tingene du har tatt opp her? 1
ini Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Beklager, men jeg holder faktisk med stemoren din her.
Gjest Marillia Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er enig med alle innleggene over her: stemoren din er bare en god omsorgsperson som viser at hun er redd for deg, og som viser at hun tar ansvar for deg. Du bør holde en viss standard på rommet ditt, og bla skille rene, halvbrukte og skitne klær fra hverandre. Når det gjelder kontroll av mobillogg og nettleser, synes jeg du er for stor til. Du har krav på personvern og så fremt du ikke har vært bort i ulovlige ting som bla narkotika, så bør de la være. Det er sikkert ikke så lett å ta i mot råd eller kritikk fra stemoren din, siden hun nettopp er stemor og ikke mor, men tenk heller på at du er heldig som har en stemor som vil deg kun det beste.
Montefalco Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 At hun forteller deg om farene ved voldtekt og det å kle av seg på webcam synes jeg er helt greit. Når det gjelder å sjekke loggen på mac'en din, så er dette et grovt overtramp og brudd på din rett til privatliv. I tillegg er dette noe hun som stemor ikke har myndighet til. Hun har heller ingen myndighet til å bestemme hvordan du kler deg, eller til å oppdra deg med tanke på rydding av rom ol. Det er kun de med foreldreansvar som har rett til å bestemme, sette regler og å ta seg av oppdragelsen generelt. Er det slik at du kler deg på en måte som få forstyrrede menn til å tro at du er fritt vilt, så kan hun selvfølgelig fortelle deg farene ved dette på en saklig og forklarende måte, men hun kan ikke bestemme. la meg bare spørre deg: Er det slik at du oppfører deg/kler deg på en slik måte at du setter deg selv i fare? Og hva sier din far angående de tingene du har tatt opp her? Jeg derimot mener det er grovt mislighold av foreldrenes omsorgsansvar dersom de ikke følger opp en femtenårings mobil- og databruk. Om det er mor eller far eller stemor eller stefar som utøver omsorgen for barnet mener jeg er irrelevant, men jeg har forstått at en del andre mener at det helt feil at steforeldre engasjerer seg i stebarnets ve og vel. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 Jeg forstår at du syns det er kjipt. Hadde jeg hatt en stemor som var slik når jeg var 15 så hadde jeg og blitt irritert. Meen, nå skal det sies jeg er nå 20år og har en datter på 5år. Syns ikke hun er urettferdig, hadde min datter kommet hjem full når hun er 15 så hadde jeg blitt rasende rett og slett. Og å holde rommet sitt ryddig og pent vil jeg si er en selvfølge, du bor hjemme og dermed så følger det naturligvis regler med dette. Men jeg kan være enig i at å sjekke loggen er dumt. Litt privatliv burde en ha med mindre du har gjort noe som bryter tilliten deres (feks drikkingen).Anonymous poster hash: d31c3...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå