AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Én gang ble jeg "stalket" av en gutt på vgs. Han hadde ingen venner, var litt rar, og jeg var normalt hyggelig mot ham (hadde ett fag sammen). En annen gang ble jeg stalket av en jente med aspergers. På internett. Hun forfulgte meg i alle tråder, og skulle krangle og var uenig med meg uansett hva jeg skrev. En annen gang ble jeg forfulgt av en gal eksnarkoman, det også på internett. Forfulgte meg i alle tråder, kverulerte, prøvde å få meg til å virke teit eller dum, var uenig samme hva jeg skrev. Ingen av hendelsene skjedde på kg. Hva er det med meg som gjør at jeg tiltrekker meg sånne folk? Er det noen spesielle mennesketyper som tiltrekker seg stalkere lettere enn andre? Er jeg født mobbeoffer? Anonymous poster hash: 051c7...ced
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Tror nå ikke du er noe mobbeoffer, men det er mulig du virker snill og grei og derfor som en fin venn for folk med et lite sosialt nettverk og svært begrensede antenner. Gutten var antagelig bare velmenende og klønete. Jenta med Aspergers er det vel ikke så rart at kan finne på slikt, de blir gjerne ensporede og låser seg på en (ikke så sjelden ganske barnslig) ting, og den eksnarkomane er heller ikke en vanlig fyr. En fyr som er "gal" og eksnarkoman og en jente med Aspergers er ikke de verste mobberne, akkurat. Jeg (mann, 20-årene) har også hatt mine stalkere opp gjennom, blant annet en som sov i hagen min noen ganger i tenårene, og jeg tror ikke det er fordi jeg er noe mobbeoffer. Sannsynligvis heller fordi jeg er litt for hyggelig med folk man kanskje høflig bør avvise. Anonymous poster hash: bc7a6...348 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Den esnarkomane ar forresten hunnkjønn, som hadde sett ut meg som.. Ja, offeret. Anonymous poster hash: 051c7...ced
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Tror nå ikke du er noe mobbeoffer, men det er mulig du virker snill og grei og derfor som en fin venn for folk med et lite sosialt nettverk og svært begrensede antenner. Gutten var antagelig bare velmenende og klønete. Jenta med Aspergers er det vel ikke så rart at kan finne på slikt, de blir gjerne ensporede og låser seg på en (ikke så sjelden ganske barnslig) ting, og den eksnarkomane er heller ikke en vanlig fyr. En fyr som er "gal" og eksnarkoman og en jente med Aspergers er ikke de verste mobberne, akkurat. Jeg (mann, 20-årene) har også hatt mine stalkere opp gjennom, blant annet en som sov i hagen min noen ganger i tenårene, og jeg tror ikke det er fordi jeg er noe mobbeoffer. Sannsynligvis heller fordi jeg er litt for hyggelig med folk man kanskje høflig bør avvise. Anonymous poster hash: bc7a6...348 Gutten var grei nok han, men jentene ar fæle. Skrev så mye stygt, ikke akkurat vennlig innstilt, heller ondsinnet. Hun med aspergers er vel til en viss grad unnskyldt da. Så den verste av dem var den eksnarkomane.Anonymous poster hash: 051c7...ced
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Én gang ble jeg "stalket" av en gutt på vgs. Han hadde ingen venner, var litt rar, og jeg var normalt hyggelig mot ham (hadde ett fag sammen). En annen gang ble jeg stalket av en jente med aspergers. På internett. Hun forfulgte meg i alle tråder, og skulle krangle og var uenig med meg uansett hva jeg skrev. En annen gang ble jeg forfulgt av en gal eksnarkoman, det også på internett. Forfulgte meg i alle tråder, kverulerte, prøvde å få meg til å virke teit eller dum, var uenig samme hva jeg skrev. Ingen av hendelsene skjedde på kg. Hva er det med meg som gjør at jeg tiltrekker meg sånne folk? Er det noen spesielle mennesketyper som tiltrekker seg stalkere lettere enn andre? Er jeg født mobbeoffer? Anonymous poster hash: 051c7...ced Stalkere er vel en liten overdrivelse her? Du virker litt paranoid og nærtakende... Og hva gjør deg dessuten så sikker på at de som er dypt uenige med deg må ha en diagnose ? I debatter/ diskusjoner så er det da ikke uvanlig at man har samme interessefelt som enkelte andre, og dermed havner oftere i debatt med akkurat disse? Kan selv være ganske påståelig og argumentere hardt til tider i debatter av interesse, men er ellers sunn og frisk mentalt og fysisk . Anonymous poster hash: 7294d...a21
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Skjønner, skjønner. Men som sagt, det var neppe fordi du er noe naturlig mobbeoffer. Personer med Personer med Asperger har gjerne begrenset forståelse av hvem som er hva slags folk utover sin aller innerste sirkel av familie, så det kunne nok like gjerne vært en annen. For dem er det ikke sikkert det er så viktig at de får særlig respons heller, bare de får ytret det de vil ytre. Så skjønner jeg at det er kjipt med denne eksnarkomane damen, og det er vanskelig for meg å si noe sikkert om hvorfor, men det er nå også en type person som neppe velger sine ofre med omhu. Du var antagelig første og beste, særlig når det var på nettet. Du fremstår i hvert fall på ingen måte som noe naturlig offer for mobbere, det lille jeg kan forstå av deg ut fra det du skriver. Jeg har som sagt opplevd lignende før, både på nett og i virkeligheten, både med denne jenta som rent fysisk fulgte etter meg og da to stykker på nett hadde et korstog mot meg. Det er neppe fordi jeg er noe naturlig mobbeoffer, jeg har i hvert fall ingen grunn til å tro det. Det er mange raringer der ute, rett og slett Jeg tror i hvert fall at du gjør lurt i å ikke grave deg for dypt nedi dette, for jeg tror ikke det er all verden i bunnen av denne tanken din om hvorfor det skjer deg. Jeg forstår at det sikkert ikke er så lett og greit gjort som det, men håper i hvert fall det kan hjelpe litt å høre hvordan andre vurderer situasjonen. Anonymous poster hash: bc7a6...348
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Stalkere er vel en liten overdrivelse her? Du virker litt paranoid og nærtakende... Og hva gjør deg dessuten så sikker på at de som er dypt uenige med deg må ha en diagnose ? I debatter/ diskusjoner så er det da ikke uvanlig at man har samme interessefelt som enkelte andre, og dermed havner oftere i debatt med akkurat disse? Kan selv være ganske påståelig og argumentere hardt til tider i debatter av interesse, men er ellers sunn og frisk mentalt og fysisk . Anonymous poster hash: 7294d...a21 Men om du utsettes for hets og mobbing er akkurat det naturligvis ikke greit. Anonymous poster hash: 7294d...a21
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Stalkere er vel en liten overdrivelse her? Du virker litt paranoid og nærtakende...Og hva gjør deg dessuten så sikker på at de som er dypt uenige med deg må ha en diagnose ? I debatter/ diskusjoner så er det da ikke uvanlig at man har samme interessefelt som enkelte andre, og dermed havner oftere i debatt med akkurat disse? Kan selv være ganske påståelig og argumentere hardt til tider i debatter av interesse, men er ellers sunn og frisk mentalt og fysisk . Anonymous poster hash: 7294d...a21 Kanskje fordi de har sagt det selv? Jeg hadde ikke påstått det ene eller det andre om dm dersom de ikke hadde fortalt det selv Og det er ikke det at man er uenig som er greia, men at de forfølger og er uenig uansett hva. Selvom jeg hadde skrevet noe jeg vet de egentlig hadde vært enige i, kun for å være uenige. Og at de hakker og alt jeg foreslår til folk med problemerer liksom galt, uansett. Det er f.eks galt å gi rått bein til hunder, fordi det var jeg som skrev det. Det er mange andre på diskusjonssider som an diskutere g være uenige, men de fleste oppegående personer skjønner det er noe rart når enkeltpersoner svarer i alle tråder du svarer i, og er uenig samne hva, selv i ting de har skrevet om selv tidligere. Jeg har diskutert med utrolig mange forskjellige, og har ingntig imot folk som er uenige, men som ikke er gale og skifter mening kun for å være uenig og ekkel.Anonymous poster hash: 051c7...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå