AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har for et par uker siden operert ut en visdomstann nede. Jeg ble sydd igjen. Jeg er livredd for å få matrester oppi gropen. Jeg har lest om mange som må pelle ut matrester fra gropen hver kveld. Hvordan merker man at man har matrester der? Og hvordan får man det ut? Hvor lang tid tar det etter operasjonen før selve såret lukkes? Jeg skylder med Corsodyl to ganger daglig. Anonymous poster hash: 18dde...c38
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Vanskelig å forklare, men du må ta vann i munnen, ikke svelge det, lukke munnen, og liksom skvulpe vannet hardt rundt i munnen. Samme med corsodylen. Gjør det etter hvert måltid, så går det helt fint. Jeg fikk et stort krater etter å ha operert ut visdomstann fordi den satt så idiotisk til. Tok en stund før det grodde helt, 1-1,5 mnd kanskje? Men det gikk helt fint. Var ekkelt når jeg spiste og jeg kjente det satte seg mat der, løp og skylte med en gang. Anonymous poster hash: c07fa...ce3
ekkoet Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg hadde det samme, men var et større problem nede (har tatt alle 4). Hvis du prøver å la vær å tygge på den siden og unngår få mat bort dit er det nok ikke noe problem. Når såret har lukket seg kan man rense med tungen og etterhvert blir gropen helt borte. Frem til det er det best å gi såret mest mulig fred tror jeg.
Fuglen Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Har du fått med sånn skylle-sprøyte som du skal bruke til å sprute inn vann slik at matrester kommer ut? Ellers kan du sikkert få det på apoteket. Det er litt forskjellig når hullet lukkes, hos meg tok det kanskje to uker? Men husk at hullet lukkes undenifra og opp, så det blir ingen matrester liggende inni tannkjøttet! Og visste du forresten at Corsodyl kan gi deg gule tenner hvis du bruker det mer enn 10 dager? Etter det hadde gått en uke brukte jeg bare en q-tips med litt Corsodyl på direkte på såret.
Fuglen Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Ellen ovenifra og ned hvis det er i overkjeven da
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Har du fått med sånn skylle-sprøyte som du skal bruke til å sprute inn vann slik at matrester kommer ut? Ellers kan du sikkert få det på apoteket. Det er litt forskjellig når hullet lukkes, hos meg tok det kanskje to uker? Men husk at hullet lukkes undenifra og opp, så det blir ingen matrester liggende inni tannkjøttet! Og visste du forresten at Corsodyl kan gi deg gule tenner hvis du bruker det mer enn 10 dager? Etter det hadde gått en uke brukte jeg bare en q-tips med litt Corsodyl på direkte på såret. Ikke ts, men.... Hva, hva i corsodyl gir gule tenner? :S Brukte det ganske lenge, heldig som slapp unna jeg da... Anonymous poster hash: c07fa...ce3
Fuglen Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Ikke ts, men.... Hva, hva i corsodyl gir gule tenner? :S Brukte det ganske lenge, heldig som slapp unna jeg da... Anonymous poster hash: c07fa...ce3 Jeg aner ikke, men var en venninne som fortalte meg det da jeg brukte det. Og spurte tannlegen senere, og han sa det stemte. Hadde jo vært greit å få vite det før jeg skulle bruke det da..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Jeg aner ikke, men var en venninne som fortalte meg det da jeg brukte det. Og spurte tannlegen senere, og han sa det stemte. Hadde jo vært greit å få vite det før jeg skulle bruke det da.. Ja, herregud. Har fått det anbefalt fra tannleger og leger, og ingen nevnte at det gjorde tennene gule! Anonymous poster hash: c07fa...ce3
Gjest bustyvel Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Drar opp tråden: Hva med matrester som sitter fast i hullet? Skylling funker ikke -.-
Pialill Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Det går fint å kjøpe en sprøyte uten spiss på apoteket, med litt tynn åpning. Da kan du fylle den med saltvann eller corsodyl og rette strålen mot hullet, da burde det som ligger nedi der bli skylt opp Og det med gule tenner av corsodyl står på flasken, leser dere ikke pakkningsvedlegget før dere bruker legemidler?
Gjest bustyvel Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Det går fint å kjøpe en sprøyte uten spiss på apoteket, med litt tynn åpning. Da kan du fylle den med saltvann eller corsodyl og rette strålen mot hullet, da burde det som ligger nedi der bli skylt opp Og det med gule tenner av corsodyl står på flasken, leser dere ikke pakkningsvedlegget før dere bruker legemidler? Ja, jeg må nok kjøpe sprøyte, for ingenting annet funker...
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Samboeren fikk med seg en sprøyte med en lang, tykk og bøyd "spiss" (kan ikke akkurat kalle det spiss, det var mer en slags forlenger). Og så fylte vi sprøyten med vann og så satt han på doen (på dolokket altså) og så spruta jeg vann ned i hullet med sprøyta med den forlengeren på. Haha, det var gøy! *sweet memories* Anonymous poster hash: 841b0...7fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå