Gå til innhold

Treningstråd for oss som ikke skal ned så mye, men skal stramme opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært treningsglad, men gikk på en smell i sommer da jeg ble deprimert. Siden da har jeg gått fra 62kg til 68kg, og jeg føler meg helt forferdelig...

Men idag tok jeg min første treningsøkt igjen! :) :)

Litt om meg: Jeg er 31 år, enslig, og i en jobb jeg kan gjøre hjemmefra. Er veldig glad i aktivitet og hater å sitte stille.

Jeg er 171cm, 68kg, og jeg vil ned til 60kg, helst innen mai.

Trening: Jeg går turer, dvs 5-15km, løper, og zumba. Er ikke flink på styrke eller treningsstudio.

Idag gikk økten på zumba. Kom meg gjennom på høy intensivitet, minus 1 minutt da jeg trodde jeg skulle besvime... :P

Klar igjen imorgen!! :) :)

Min treningsplan Uke 1: Zumba 20min, mandag-fredag. Lørdag og søndag er hviling..

Er noen med? Om så, skriv gjerne om deg selv på de punktene jeg fremhevet :)

Anonymous poster hash: 42cf9...0e7
Videoannonse
Annonse
Gjest Loveheartx
Skrevet

Hei, dette var jo den perfekte tråden for meg! :) Akkurat som deg så har jeg lagt på meg en del det siste året, rett og slett fordi jeg sluttet å trene. Føler meg slapp både på innsiden og utsiden. Meldte meg inn i SATS i går og trente for første gang på nesten et år. Tungt, men for en fantastisk deilig følelse etterpå. Gleder meg til å se resultater.

Litt om meg: jeg er 22 år og student. Har aldri vært så glad i sport og trening, men jeg har funnet ut at nå bare MÅ jeg sette i gang. Kroppen trenger det. Og forhåpentligvis vil det bli enklere å komme seg på trening etterhvert. Jeg er 166 høy og veier 67 kg. Målet er å veie 52-54 kg innen 2014 er omme.

Trening: vil prøve å trene så variert som mulig. Det vil si både styrke og kondisjon. Litt usikker på hva jeg kommer til å trene mest av, har tenkt til å prøve ut diverse gruppetimer på SATS og se hva jeg liker best. I tillegg blir det nok en god del gåing ute og på tredemølle, samt øvelser på matte. Er faktisk satt opp på en PT-time om to uker også, det gleder jeg meg til!

Min treningsplan uke 1: i går gikk jeg raskt på mølla i en time, og jeg har tenkt til å gjøre det samme i dag. På onsdag: pilates 55 min. Torsdag: spinning 55 min. Fredag: sats energy 55 min. Lørdag: bodypump 55 min. Søndag: fri.

Mulig jeg har satt meg for store mål denne uka (i og med at det er første treningsuke og jeg er i utrolig dårlig form), men hvis jeg merker at det blir for mye for meg skal jeg droppe trening noen av dagene.

Skrevet

Hei jenter! Hiver meg på her! :)

Litt om meg: 24 år, student, har hatt mye jobb og lite fritid det siste året, noe som har ført til at jeg har blitt litt slapp og dvask, samt noen kilo for mye. Er 175 cm høy og veier 74 kg, ønsker å komme ned i 68-65 kg.

Trening: styrke & core på ELIXIA for å stramme opp, spinning for å få gang på forbrenningen.

Slutt på småspising og snop i ukedagene, lov med godteri på lørdag.

Har til nå trent 2 dager i uken, vil øke til 3/4 økter i løpet av februar. :)

Skrevet

Lite liv her, hvordan går det med dere?

Klarte selvfølgelig å forsove meg til trening i går, men fikk trent litt hjemme, og så prøver jeg på nytt i morgen. :)

Skrevet

Hiver meg på!

Kvinne, 21. 161 cm høy og veier 60 kg. Vil ned til 55 kg. og stramme opp (bygge litt muskler også) Trener litt løping og styrke, men må trene litt bedre (hardere) og spise bedre om jeg skal få ordentlige resultater.

Mine svakheter er sjokolade. MÅÅÅ klare å holde meg til en liten plate EN dag i uka, men sjeldent jeg klarer det. Hehhe..

Målet nå er å veie 59 kg innen 31. januar. Sist jeg veide meg var litt over en uke siden og da veide jeg 61 kg, nå veier jeg 60. (Men jeg har ekstremt mye vann i puppene og litt på kroppen generelt, så mulig jeg veier noen gram mindre enn det vekta viser nå)

Anonymous poster hash: d6634...ada
Skrevet

TS her :)

Så hyggelig at dere vil være med!

Jeg har ikke gått på vekten enda, men har holdt meg til 20min høy intensitiv zumba 20min, mandag, tirsdag, onsdag og idag.

Imorgen blir det nok en pause, for jeg verker overalt. Altså ALLE muskler :fnise: Men på igjen søndag på samme som disse fire dagene :nigo:

Er litt stolt av at jeg velger 5 dager uke 1, men neste uke øker jeg til 30min 5 dager, istedet for 20min.

Gjest Loveheartx
Skrevet

Så gøy å lese om dere og treningen deres, veldig motiverende! Bra jobbet 👍

Jeg har kjørt samme trening mandag, tirsdag, onsdag og i dag: en times rask gange på tredemølla (7 km/t). Er faktisk fornøyd med at jeg ikke pusher meg selv for hardt nå i begynnelsen. I morgen tror jeg at det blir en times gange på tredemølla før skolen, og en time med pilates etter skolen (gruppetime på sats).

Skrevet

2. Treningsdag i uke 2, fikk med nød og neppe kommet meg på treningsstudioet i tide til en god time med Styrke & core, og det skulle bare mangle, i går var jeg så kjekken at jeg og typen regelrett kastet oss over en pose m&m :P

Resten av uka har gått greit, spist mye frukt og grønt, så er veldig stolt av det :)

Anonymous poster hash: 47f90...931

Skrevet

Vet ikke hvorfor det ble anonym på den, men det er meg som skrev innlegget over :)

Skrevet

Ts her :)

Ferdig med trening dag 5 i uke 1, og klar for ny uke! :nigo:

Blir satt opp fra 20min til 3omin.

Kan hende jeg ser syner, og rett og slett lurer meg selv, men jeg synes at det er resultater allerede etter 5 dager :bolledeig: Om jeg fantaserer, så er det i det minste en fin fantasi :fnise:

Skrevet

Ts her igjen.

Har ikke skrevet om mine spisevaner, og det ser jeg at dere har!

Jeg er heldigvis ikke noe glad i verken sjokolade, chips eller smågodt, så jeg har det veldig lett der. Mitt problem er å spise mindre mengder mat..... Har spist ganske fornuftig denne uken, men det eneste jeg har forandret på er 50% grønt på fatet, istedet for 25%grønt til hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...