Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden med det rare i!

Tenkte vi alle kjente noen raringer rundt om, så hvorfor ikke dele?

Kan begynne med noen (selv om de ikke er fullt så rare).

Jeg ble nylig kjent med en person igjennom barselsgruppa. Vi ble enig om å finne på noe når resten av gruppa var reist på ferie. Valget falt på god middag. Så begynner hun over Facebook å ramse opp en HAUG med ting vi må gjøre. Jeg ser for meg at vi er nødt til å stå på kjøkkenet i 3 timer for at det i det hele tatt er klart til ovnen. Så jeg sier "Det kommer til å ta en evighet med bare oss to! Er mannen din hjemme?"

Det jeg tenker på da, er barnepass og behjelpelighet med maten. Det hun tenkte var; "JAA, for en god ide, du tar med din også, så kan de drikke konjakk å bli kjent mens vi er med barna på kjøkkenet!:D".

Eh.... Skal sies at mennene måtte hjelpe til, for det der hadde aldri gått!

Naboen fikk også baby her om dagen, og den var vel ca 6 uker da de hadde blitt låst ute etter en kjøretur. Jeg åpnet selvfølgelig for dem, det var jo også kjempe kaldt ute. Babyen sov i bilstolen, så jeg sa at hun kunne få legge henne på soverommet vårt (altså enda i bilstolen), så kunne vi ta opp noen vinduer så hun slapp å ta av alle klærne på lillingen å vekke henne.

Det gikk ikke! For hun hadde allerede vært i bilstolen i 30 min, og ryggen hennes kunne nok ikke tåle så mye. Jeg tilbydde da vogga i stua, men det gikk heller ikke, for babyen kom til å bli skremt av de rare luktene i en fremmed vogge. :roll: Heldigvis hadde hun sin egen vogn i bilen, fant hun ut til slutt.

Etter en stund våknet babyen og søker tydelig etter puppen. Jeg utbryter "oi! Hun er vist sulten!" Moren nikker og sier ja, også setter de seg. Jeg forventer amming, men den gang ei. Man kan ikke amme i fremmet miljø må vite! Jeg tilbydde å gå en annen plass om hun ville det, men det var ikke det som var problemet. Det passet seg ikke å amme, å det måtte babyen forstå. Hun la den attpåtil ned i vogna igjen, for at den skulle lære seg å finne roen. Mens den gråt!! Vesla min lå å sov, så jeg hadde heldigvis henderne fri til å plukke babyen opp å trøste. Jeg gikk fram og tilbake med babyen i EN TIME mens moren ringte etter nøkkel. Jeg hintet til amming hundre ganger, men det passet jo ikke. Når de dro la hun babyen i bilstolen (hylende desperat), og pratet avslappet med meg. Heldigvis kom det fram at hun skulle amme når de kom hjem. Puh, har aldri vært så forstyrret før. Tenker ennå på den stakkars babyen, og angrer litt på at jeg ikke sneik litt mme i den...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...