nillepose Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Jeg og noen veninner skal på tur til køben om en måned, og skal overnatte der i tre dager Derfor lurer jeg på om noen her inne har noen spesifikke tips? Feks. gode restauranter, shopping, ting man burde få med seg, hva man bør smake på, osv osv! :D
caroprins Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Hvert fall en tur på Tivoli om det er åpent. Og en shoppingrunde gjennom strøget er jo alltid greit. Om dere liker akvarier så er det er stort nytt ett i nærheten av flyplassen . Så kan man spasere en tur i Nyhavnen og finne seg en koselig restaurant .
Gjest Guilty Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Tivoli! Og spise på Den røde pimpernell Har vært i København ett par ganger, men jeg har dessverre ikke kommet på å notere ned steder og slikt så dette er vel det beste tipset
Gjest RompeRusk Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Spise pizza på Vesuvio, som ligger på hjørnet av town square! 😄 fantastisk service og fantastisk mat!
Sapientia Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Noen som har vært på akvariet ved Kastrup? Mange år siden sist jeg var i København men vurderer en tur til seinvåren/sommeren. Liker akvarier, men de må helst være bra ;-)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Tivoli åpner ikke igjen før i april, dessverre. Men Den blå planet (akvariet) har fått veldig bra kritikker! Hvis dere har vært i København før og kanskje gjort de typiske turisttingene, vil jeg anbefale å dra ut av den vanlige løypa mellom Nyhavn og Rådhusplassen. Shopping er bra på Østerbro, for eksempel i Nordre Frihavnsgade, eller i gamle Kongevej på Frederiksberg. Nørrebro har masse hyggelige restauranter, for eksempel er Spiseri populært på venninnekvelder, eller nesten alt i Jægersborggade for lunch. Skal man ut på byen er det masse bra barer langs Gammel Strand inne i sentrum, og da er for eksempel populært å spise middag på et av Madklubbens steder først.Anonymous poster hash: d3da4...987
halo Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Spise dansk frokost på "Det Lillle Apotek"! 1
Belin Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Spise dansk frokost på "Det Lillle Apotek"! Skulle foreslå det samme! Det er beste frokosten jeg noen gang har spist tror jeg!
Løvefrøken Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Hvis du skal bruke noen ekstra kroner på en fantastisk middag anbefaler jeg "Den lille fede"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå