Gå til innhold

Maksimal uflaks når det gjelder damer (en bekjennelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år med uflaks når det gjelder damer (forhold som ble kjørt i grøfta eller rett og slett at jeg begynte å kjede meg i forholdet), har jeg nå innsett at jeg er elendig til å velge meg partner + elendig til å "tiltrekke" meg "normale" kvinner (dvs at jeg rett og slett vet ikke hvordan jeg skal tilnærme meg dem).

F.eks dagens situasjon:

"Charlotte":

Fysisk attraktiv kollega som jobber i "nabo" avdelingen. Signaliserer sterkt at hun er interessert i meg.

Har de klassiske tegn på deg jeg definerer som "waste of time" jente:

Initial sjekk:

- Skinnende væske. Sånn type man kan speile seg i.

- Investerer veldig mye i sitt utsende (alt er piffet opp). Dette er i utgangspunktet ikke direkte negativt men det er stilen som er litt spesiell. Kontorlys speiler seg i ansiktet hennes (pga pudder). Enhver antrekk har utringning.

- Slanker seg selv om hun har en kropp til en 16-åring.

- "Look at me" oppførsel når sjefene er i området.

In-depth check:

- Forrige forhold sprakk fordi dattera hun fikk var visstnok produkt av et julebord på det forrige arbeidsstedet hun jobbet.

- Er eldre enn meg men er mye mindre "voksen".

- Lang liste av forhold i varigheten av noen få måneder (her møter jeg meg selv i døra for å være helt ærlig...)

- Silikon i puppene. (dette er negativt for vis type menn over en vis alder)

- Eks-modell i blader for voksne (ifølge google).

Konklusjon hjerne: Stikk... Løp... Ta en kald dusj...Ikke gjør det for f...

Følelser: Jeg er gira på henne...

--------------------------------------------

"Hanne" (kjenner flere som henne, både privat og profesjonelt/jobb sammenheng):

Smule overvektig dame i min avdeling. Søt. Åtte år yngre enn meg. Når jeg startet her for et halvt år siden så var hun ekstrem hjelpsom.

Initial check:

- Smule overvektig men er på en måte overvektig på en attraktiv måte. Her tror jeg at en må være en mann for å skjønne hva jeg snakker om.

- Smiler ofte (ekte smil ikke sånn sosial relation building bs) og er hyggelig mot alle.

- Har en personlighet som på en måte lader en opp - man føler seg bedre etter å ha pratet med henne.

- Er snill

In-depth check:

Aner ikke, ingen naken bilder på google og ingen skjeletter i skapet. Er i bunn og grunn en normal jente.

Konklusjon hjerne: Nydelig jente. Hvis hun kan lage mat, definitivt gift deg med dama - ok her overdriver jeg litt, men altså intellektuelt vet jeg at dette her er en flott dame.

Mine følelser: .... Ingenting..

Hvor stor taper kan man egentlig være... :frown:

PS: Hvis dere lurer på hvorfor jeg poster dette her... aner ikke, trengte bare å få det ut og jeg velger KK som forum fordi diskusjon.no ville alle råd vært av typen "fei over hora" eller "fei over begge to" mens jeg er i det stadiet hvor jeg ikke lenger får ego boost av å ligge med en tilfeldig dame (begynner å bli gammel antar jeg?).

Anonymous poster hash: 17ea7...98d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta Charlotte du! Du blir lei av slike også, skjønner du, og når Hanne har vært bortpå noen slike som deg gjenkjenner hun lusa på gangen og du har ikke sjans på sånne som henne når du vil ha dem.

Sorry :) Du må bare følge følelsene dine. La Hanne gå til menn som elsker sånne som henne.

Jeg er forresten en langt mer classy versjon av Charlotte som lett tiltrekker meg sånne som deg, derfor setter jeg ofte opp en Hanne-fasade for å skille klinten fra hveten.

Anonymous poster hash: 49401...4dd
  • Liker 1
Skrevet

Forklaringen på din tiltrekning er vel at Charlotte er den som du har mest til felles med. ;)

Anonymous poster hash: aebaf...33b
  • Liker 3
Gjest pluviophile
Skrevet

Underholdende skrevet!

Det høres ikke umiddelbart ut som noen av dem er noen bra match. Hvorfor vil du risikere dårlig stemning dersom du roter deg borti en av dem (evt.begge), og det blir knute på tråden?

Hva med å prøve å finne en som jobber et annet sted, og som er en mellomting?

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo ikke noe for hvem du tenner på, men høres ikke ut som noen av de er noe for deg er min middelbare tanke. Charlotte høres litt drama queen ut. Og hun andre, vel, du må jo være sexuelt attrahert ellers går det ikke for deg (eller henne).

Anonymous poster hash: fc53d...b25
Skrevet

Forklaringen på din tiltrekning er vel at Charlotte er den som du har mest til felles med. ;)

Veeeeeldig godt poeng... :hoho:

Skrevet

Underholdende skrevet!

Det høres ikke umiddelbart ut som noen av dem er noen bra match. Hvorfor vil du risikere dårlig stemning dersom du roter deg borti en av dem (evt.begge), og det blir knute på tråden?

Hva med å prøve å finne en som jobber et annet sted, og som er en mellomting?

Nå brukte jeg både Hanne og Charlotte som eksempler på mine dilemma - selv om begge er reelle personer... Ellers er din observasjon om jobb og forhold kombinasjon høyst fornuftig.

For de som lurer - jeg synes også Hanne er attraktiv...

Skrevet

For de som lurer - jeg synes også Hanne er attraktiv...

Ja ja, men dere er ingen god match om du er en sånn som tenner mest på Charlotte. Hanne gjennomskuer det sikkert etter hvert, så like greit å styre unna. Hold deg til dem du passer med. Charlotte høres ut som et utmerket valg for deg.

Skrevet

Ok, du synes Hanne er attraktiv. Men kanskje det er det at hun spiller for lite på det seksuelle da. Kan du ikke gi henne noen komplimenter om utseendet/utstråling som hun kan vokse litt på. Jenter som henne vet ofte ikke at de er attraktive, og da viser de ikke mye av sin sensualitet heller.

Skrevet

Ok, du synes Hanne er attraktiv. Men kanskje det er det at hun spiller for lite på det seksuelle da. Kan du ikke gi henne noen komplimenter om utseendet/utstråling som hun kan vokse litt på. Jenter som henne vet ofte ikke at de er attraktive, og da viser de ikke mye av sin sensualitet heller.

Ellller de toner det ned bevisst fordi de ikke ønsker å falle for menn som TS ;)

Skrevet

Etter mange år med uflaks når det gjelder damer (forhold som ble kjørt i grøfta eller rett og slett at jeg begynte å kjede meg i forholdet), har jeg nå innsett at jeg er elendig til å velge meg partner + elendig til å "tiltrekke" meg "normale" kvinner (dvs at jeg rett og slett vet ikke hvordan jeg skal tilnærme meg dem).

F.eks dagens situasjon:

"Charlotte":

Fysisk attraktiv kollega som jobber i "nabo" avdelingen. Signaliserer sterkt at hun er interessert i meg.

Initial sjekk:

- Investerer veldig mye i sitt utsende (alt er piffet opp). Dette er i utgangspunktet ikke direkte negativt men det er stilen som er litt spesiell. Kontorlys speiler seg i ansiktet hennes (pga pudder). Enhver antrekk har utringning.

In-depth check:

- Forrige forhold sprakk fordi dattera hun fikk var visstnok produkt av et julebord på det forrige arbeidsstedet hun jobbet.

- Lang liste av forhold i varigheten av noen få måneder (her møter jeg meg selv i døra for å være helt ærlig...)

Smule overvektig dame i min avdeling. Søt. Åtte år yngre enn meg. Når jeg startet her for et halvt år siden så var hun ekstrem hjelpsom.

Initial check:

- Smule overvektig men er på en måte overvektig på en attraktiv måte. Her tror jeg at en må være en mann for å skjønne hva jeg snakker om.

- Smiler ofte (ekte smil ikke sånn sosial relation building bs) og er hyggelig mot alle.

- Har en personlighet som på en måte lader en opp - man føler seg bedre etter å ha pratet med henne.

- Er snill

In-depth check:

Aner ikke, ingen naken bilder på google og ingen skjeletter i skapet. Er i bunn og grunn en normal jente.

Konklusjon hjerne: Nydelig jente. Hvis hun kan lage mat, definitivt gift deg med dama - ok her overdriver jeg litt, men altså intellektuelt vet jeg at dette her er en flott dame.

PS: Hvis dere lurer på hvorfor jeg poster dette her... aner ikke, trengte bare å få det ut og jeg velger KK som forum fordi diskusjon.no ville alle råd vært av typen "fei over hora" eller "fei over begge to" mens jeg er i det stadiet hvor jeg ikke lenger får ego boost av å ligge med en tilfeldig dame (begynner å bli gammel antar jeg?).

Dame nr.1 har bare tent pikken din. Etter at dere hadde hatt sex hadde du innsett at du ikke likte dama, våknet opp og lurt på hvordan i alle dager du skulle komme deg ut av dette igjen.

Dame nr. 2 er for snill og tilgjengelig (?) til at du klarer å bli skikkelig interessert. Men hun er den det er verd å date og se om noe mer oppstår av følelser, men pass på når dere jobber samme sted.

Anonymous poster hash: 9b0df...d6c

Skrevet

F.eks dagens situasjon:

"Charlotte":

Initial sjekk:

In-depth check:

Initial check:

- Er snill

In-depth check:

Det du trenger å bli flinkere på er kanskje in depth check før det går så langt at det slår tilbake på deg :-p.

I tillegg foreslår jeg at du bruker denne sjekken til å se hva hun gir deg og om dere kan fungere optimalt sammen. Litt som i gode gamle dager. Da brukte man litt mer tid på å bli kjent og man var ikke så opptatt av førsteinntrykket som det man er nå :-P.

Jeg er på samme sted som deg, til info. Det er derfor jeg har kommet frem til dette :-).

Anonymous poster hash: e306b...55e

Skrevet

Ingen av kvinnene virker jo rett for deg. Førstnevnte er for umoden, sistnevnte er du ikke tiltrukket av (i hvert fall ikke nok).

Når det gjelder din "uflaks" med kvinner - du må lære deg å skille mellom "på grunn av" og "på tross av". At en person har en viss karakteristikk og samtidig er en dårlig partner betyr selvsagt ikke at det er en korrelasjon mellom disse tingene.

Selv om det måtte være mange kvinner som har disse karakteristikkene. Alle attraktive kvinner tar vare på seg selv. De som ser "naturlige" ut vet hvordan de skal gjøre det diskré uten å se "fake" ut (trening, kosthold, klær, litt brunfarve, riktig hårfarve og pleie osv.). Mange av de vakreste kvinnene har også et stort fokus på utseende, de bærer det bare ikke utenpå. På godt og vondt er menn tiltrukket av pene kvinner med flott kropp.

Hvis jeg skulle dra raske konklusjoner for å finne et "mønster" blant menn, kunne jeg sagt at ambisiøse menn er mer disponert for å være drittsekker. Men ambisjon er noe jeg ser etter hos menn og jeg vet innerst inne at det finnes nok av dem som ikke er drittsekker, og det er det jeg leter etter.

Med Charlotte er det nok en "totalpakke" du reagerer på. Men du kan ikke plukke disse tingene fra hverandre og gi dem mening uten at de har det.

At hun poserer i manneblader er en indikasjon på hennes forhold til nakenhet og muligens behov for oppmerksomhet. Om det er negativt for deg eller ikke er opp til deg, men du kan tenke over det.

At hun har en blank veske har ingenting å si. Mange kvinner kan går med utringing. Det er en kvinnes oppførsel som definerer hennes promisuøsitet, ikke antrekk. Hvis jeg skulle sagt "alle menn som har slike joggesko er drittsekker", så ville nok de fleste ledd.

Som sagt er det en total pakke som 'stemmer' her - som at hun ble tilfeldig gravid på et julebord. Men du må lese oppførselstegnene først og fremst.

Noen røde flagg kan være;

- hun snakker mye negativt om tidligere forhold, alle er "drittsekker"

- hun snakker bare om seg selv og stiller ingen spørsmål

- hun skylder på alle andre for alt

- hun har et ekstremt behov for oppmerksomhet, har en flørtende tone med alle menn, vanskelig for å sette seg selv i dårlig lys overfor en mann, selv om en konfrontasjon er nødvendig

- hun skaper konflikter lett, har mangel på nære venninner og kan alltid referere til et eller annet 'drama' som pågår

Du liker Charlotte fordi hun er attraktiv, altså liker du henne på tross av at hun er tacky og kan virke umoden. På samme vis dater ikke kvinner drittsekker fordi de er drittsekker, de dater fordi de er selvsikre, maskuline, utadvendte og progressive, og på tross av at de oppfører seg dårlig.

Du må bare finne en gylden middelvei, en dame som tenner deg uten å være "bad news". Det er akkurat den samme konflikten som mange kvinner står overfor, dog det er hakket lettere for menn ettersom det faktisk er flere moralske, forholdsorienterte kvinner der ute enn det er menn.

• Liker 1
Skrevet

Du må bare finne en gylden middelvei, en dame som tenner deg uten å være "bad news". Det er akkurat den samme konflikten som mange kvinner står overfor, dog det er hakket lettere for menn ettersom det faktisk er flere moralske, forholdsorienterte kvinner der ute enn det er menn.

Yeah, right. Og det kan du selvsagt dokumentere?

Anonymous poster hash: 2bed6...f97

Skrevet

Yeah, right. Og det kan du selvsagt dokumentere?

Anonymous poster hash: 2bed6...f97

At menn jevnt over vil ligge rundt mer enn kvinner og er mer disponert for utroskap er jo åpenbart for de aller fleste oppegående mennesker... men uansett;

http://www.businessinsider.com/why-men-cheat-more-than-women-2013-9

http://www.alternet.org/sex-amp-relationships/why-men-cheat

http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/9206176/Women-are-more-moral-than-men-survey-says.html

http://www.theblaze.com/stories/2012/04/16/study-women-are-more-moral-than-men/

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=when-men-are-less-moral-than-woman

Jeg sier ikke at det er lett å finne en partner, for noen. Men det er klart at det er lettere for en mann å finne en kvinne som er moralsk og oppegående enn motsatt - utvalget er større.

Fengselstallene er jo et annet bevis på det.

• 2 uker senere...
Skrevet

For å si det slik:

En kvinne som er opptatt av utseendet sitt og kler seg noe utfordrende kan fint ha mye bra mellom ørene.

Men det er rimelig turnoff for normale eller flotte kvinner når oppegående menn blir til siklende fjortiser av tacky og overflatiske kvinner som ikke har så mye bra mellom ørene. Da synker mannens verdi hos det motsatte kjønn raskt til samme nivå som den han har falt for, og han vurderes som langt mindre attraktiv.

Anonymous poster hash: 9b0df...d6c
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...