Gå til innhold

Dere som trekker ekstra på skatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet at mange synes det er en teit måte å "spare" på, men for meg passer det fint.

Har bedt om at det trekkes 500kr ekstra i skatt hver måned, men lurer på om det er mer vanlig å trekke mer eller mindre enn dette? Hva trekker du?

Anonymous poster hash: 1a0a9...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide også å trekke ca 500 kr ekstra

Skrevet

Jeg trekker 1000,- ekstra i mnd. Ikke for sparing, men har regnet på det og vil tro jeg går endel tusenlapper i minus om jeg ikke trekker ekstra.

Skrevet

Jeg jobber med lønn og de fleste som trekker ekstra trekker 500kr eller 1000kr.

Selv trekker jeg 500kr ektra, fordi jeg er ganske sikker på baksmell hvis jeg ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 95b33...cf7
  • Liker 1
Skrevet

Trekker dobbelt så mye som jeg trenger å betale i utgangspunktet. Er en god følelse å "få igjen" i juni og sette på sparing fremfor å kanskje sulle vekk pengene på tøys i løpet av året. Funker for meg

Skrevet

Jeg trekker 36%. Jobber deltid og kan jobbe 25 timer en måned og nesten fulltid på sommer og i julen, så det passer best med prosent.

Anonymous poster hash: f26b2...422

Skrevet

Jobber 20 timer i mnd å trekker halvparten . Er student, og føler jeg får bedre utbytte av å få igjen på skatten :)

Anonymous poster hash: 75e44...4ea

Skrevet

Trekker også 1000 kr ekstra, vil gjerne heller få en 1000 lapp mindre i lønn og få mye mer tilbake om sommeren (hittil har jeg vært heldig og fått det som er tilgode i juni).

Liker bare ikke at skattekortene ble elektronisk og direktesendt til sjefene. Vil heller fortsatt ha kontroll over det selv.

Anonymous poster hash: 4545c...c9e
Skrevet

Jeg trekker ca 2500-3000 for mye

Skrevet

Sørger for å få trekt litt mindre, bedre å ha pengene til rådighet og heller ha litt til overs til restskatten, dette tjener man på så lenge man ikke er en person som sløser opp alt man får utbetalt.

Anonymous poster hash: 209f4...a06
  • Liker 3
Skrevet

Liker bare ikke at skattekortene ble elektronisk og direktesendt til sjefene. Vil heller fortsatt ha kontroll over det selv.

Anonymous poster hash: 4545c...c9e

Du har da fortsatt samme kontrollen, eneste forskjellen er at du slipper å levere skattekortet til sjefen selv.

Anonymous poster hash: 7d576...e5c

• Liker 4
Skrevet

Skal trekkes 10% skatt i følge utregningene, men jeg tør ikke satse på det, og trekker 25%.

Skrevet

Jeg trekker 20%. Fungerer veldig bra

Anonymous poster hash: 0d2f5...7e1
Skrevet (endret)

Ja, jeg vet at mange synes det er en teit måte å "spare" på, men for meg passer det fint.

Har bedt om at det trekkes 500kr ekstra i skatt hver måned, men lurer på om det er mer vanlig å trekke mer eller mindre enn dette? Hva trekker du?

Anonymous poster hash: 1a0a9...6b8

500 kr ekstra synes jeg er helt greit, det skal jo ikke så mye til før de 500 ekstra er spist opp, men jeg foretrekker å ha kontroll over privatøkonomien min, og er derfor ganske nøyaktig på hvor mye jeg sitter igjen med hver måned og hvor mye skatt jeg skal betale. Jeg trekker ikke noe ekstra kun 200 kr ekstra per måned, får best utbytte av rentene på BSU og BSU 2:)

Endret av Ariana
Skrevet

Skal trekkes 10% skatt i følge utregningene, men jeg tør ikke satse på det, og trekker 25%.

Men i alle dager, det er da helt unødvendig.

Skrevet

Jeg trekker 500ekstra. Ikke den mest lønnsomme måten å spare på, men det er så greit. Penger du ikke ser noe til kan du heller ikke bruke :)

Skrevet

Jeg trekker 1000,- ekstra i mnd. Ikke for sparing, men har regnet på det og vil tro jeg går endel tusenlapper i minus om jeg ikke trekker ekstra.

Om du vet du vil gå i minus så betaler du jo ikke nok skatt i utgangspunktet...?

Skrevet

Jeg trekker ikke en fast sum, har tabell. Har ca 35% trekk, kunne trolig klart meg med 22% eller noe i den duren :) Hvis jeg vet at jeg skal jobbe ekstra mye, trekker jeg 500 eller 1000 ekstra i en periode.

Synes det er den enkleste måten å sikre at jeg får spart penger til juni-uten-studielån, det er veldig godt å få ca 10000 tilbake på skatten når husleie og ferie må betales :)

Skrevet

Men i alle dager, det er da helt unødvendig.

Det er det, men gud for en fin måte å sikre sommerferien på! :)

Skrevet

Om du vet du vil gå i minus så betaler du jo ikke nok skatt i utgangspunktet...?

Trekker tabell, men tenker det må være en feil. Gikk opp 14 000,- i lønn fra i fjor, men får så mye som 12 000,- av disse utbetalt. Derfor har jeg lagt inn det ekstra trekket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...