AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er frusterert og forbanna på hans vegne.. For ca to uker siden, så lånte et familiemedlem av ham, 8000kr, som hun sa var til husleie. Han hadde nettopp fått litt ekstra penger, så han kunne hjelpe henne, siden hun tross alt er familie, han har lånt henne før, og stoler på henne.. Han skulle få pengene igjen forrige mandag, altså en uke siden. Og det var bare disse to ukene han kunne avse de pengene, nå sliter han med å få betalt husleien selv pga henne.... Han har snakket med henne minimalt siden han lånte henne pengene. Hun har vært unnvikende og vanskelig å få kontakt med. Og siden mandag har hun sagt imorgen, imorgen imorgen. De siste to dagene har han ikke hørt noenting fra henne. Han har prøvd alt han kan for å få kontakt. Så dukket det opp et bilde på facebook isted. Der er det bilde av henne og "typen" i Spania, der hun har byttet etternavn! Gift? Jeg ble såpass provosert av det bildet, at jeg bare var nødt å få det ut.. Så han har lånt henne penger han ikke får tilbake? Hun har rømt til spania før med "typen/mannen(?)" og blitt der i flere mnd uten at de nærmeste rundt henne har hørt noe fra henne... Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: d3629...665
ini Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Har han noen papirer som tilsier at de pengene var et lån? Gjeldsbrev/kontrakt av noe slag?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Har han noen papirer som tilsier at de pengene var et lån? Gjeldsbrev/kontrakt av noe slag? Han har bare kvitteringen på da han satt inn pengene til henne.. Er uansett umulig å få tak i henne. Hun holder sikkert på med å sile ut samtalene, og forståelig nok, fra hennes synspunkt, så vil hun ikke snakke med ham...... ts Anonymous poster hash: d3629...665
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Jeg hadde sendt en regning på hele beløpet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Hun er familiemedlem; snakke vi da tante? Kusine? Tremenning? Har de noen felles familie som han kan fortelle dette til og kanskje kan hjelpe han, evt økonomisk? Regner med han ikke gjorde lånet skriftlig? Moralen er vel: lån aldri bort mer penger enn du har råd til å tape... Anonymous poster hash: 88b62...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Jeg hadde sendt en regning på hele beløpet. Hvor da? Til noen som mest sannsynlig ikke kommer til å være hjemme for å motta post på flere mnd? ts Anonymous poster hash: d3629...665
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Hun er familiemedlem; snakke vi da tante? Kusine? Tremenning? Har de noen felles familie som han kan fortelle dette til og kanskje kan hjelpe han, evt økonomisk? Regner med han ikke gjorde lånet skriftlig? Moralen er vel: lån aldri bort mer penger enn du har råd til å tape...Anonymous poster hash: 88b62...6e3 Kusine..... ts Anonymous poster hash: d3629...665
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Hun er familiemedlem; snakke vi da tante? Kusine? Tremenning? Har de noen felles familie som han kan fortelle dette til og kanskje kan hjelpe han, evt økonomisk? Regner med han ikke gjorde lånet skriftlig? Moralen er vel: lån aldri bort mer penger enn du har råd til å tape...Anonymous poster hash: 88b62...6e3 Utdypningen kom meg visst forbi.... Joda, han skal nok klare å låne penger av noen. Fra meg og om han vil det. Er bare for jævlig at han skal være nødt å kaste vekk et godt vennskap for 8000kr.. Jaja, vennskap og vannskap.. Dessuten er det jo hun som gir faen... ts Anonymous poster hash: d3629...665
SiriSuri Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Er du venner med henne på facebook? Legg igjen en "hyggelig" hilsen på veggen hennes 8
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Send til forrige adresse. Så ser man jo om det kommer frem. Det kan jo være at hun har omadressert posten sin.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Er du venner med henne på facebook? Legg igjen en "hyggelig" hilsen på veggen hennes Er venn med henne ja... Vet du, det frister veeldig å legge igjen en hilsen, men jeg tar meg i det.... ts Anonymous poster hash: d3629...665
SiriSuri Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Er venn med henne ja... Vet du, det frister veeldig å legge igjen en hilsen, men jeg tar meg i det.... ts Anonymous poster hash: d3629...665 Tror ikke jeg hadde greid å la være... Hadde nok skrevet noe ala: På sin plass å gratulere? Håper du koser deg i solen og at det var verdt å svindle din egen fetter for å komme deg dit.... 9
Masterstudent90 Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Trodde det å aldri låne bort penger til kvinner var en del av far-sønn opplæringen? Er han oppvokst med en alenemor? Klarer nesten ikke synes synd på han når han er så dumsnill Endret 13. januar 2014 av Masterstudent90
Boletta Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Hvorfor er det du og ikke han som skal skrive til henne på face?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 Hvorfor er det du og ikke han som skal skrive til henne på face? Han er såpass deppa pga situasjonen at at helst ikke vil være med omverden overhodet. Hun (eller han) har satt ham i en veldig vanskelig situasjon økonomisk. Og ja, det er å bli deppa av mindre.. ts Anonymous poster hash: d3629...665
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Jeg støtter forslaget om å proklamere alt på Facebook, men derimot som en statusoppdatering på min egen side, med navnet hennes tagget En wallpost kan slettes, det samme med en FB-venn, men den informasjonen kan hun ikke fjerne, og den vil sannsynligvis nå ut til enda flere. Selv om hun sletter/blokkere deg og velger "hide activity" på siden sin så vil statusen din likevel dukke opp i newsfeeden til vennene hennes:) Anonymous poster hash: b0c87...c7f 7
Betasuppe Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Jeg støtter forslaget om å proklamere alt på Facebook, men derimot som en statusoppdatering på min egen side, med navnet hennes tagget En wallpost kan slettes, det samme med en FB-venn, men den informasjonen kan hun ikke fjerne, og den vil sannsynligvis nå ut til enda flere. Selv om hun sletter/blokkere deg og velger "hide activity" på siden sin så vil statusen din likevel dukke opp i newsfeeden til vennene hennes:)Anonymous poster hash: b0c87...c7f Perfekt! Bare send henne en privat melding først. Og så får hun 24 timer... 2
SiriSuri Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 Jeg støtter forslaget om å proklamere alt på Facebook, men derimot som en statusoppdatering på min egen side, med navnet hennes tagget En wallpost kan slettes, det samme med en FB-venn, men den informasjonen kan hun ikke fjerne, og den vil sannsynligvis nå ut til enda flere. Selv om hun sletter/blokkere deg og velger "hide activity" på siden sin så vil statusen din likevel dukke opp i newsfeeden til vennene hennes:) Anonymous poster hash: b0c87...c7f Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå