Gå til innhold

Spiser jeg for mye frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg spist:

2 appelsiner

2 epler

2 bananer

1 kiwi

1 pære

Drikker en smoothie til frokost og lager meg ofte fruktsalat til kvelds.

Jeg ELSKER frukt, men blir det for mye?

Anonymous poster hash: b17cb...200
Videoannonse
Annonse
Gjest mann20mb
Skrevet

nja, kanskje litt, spis en av vær istedenfor to.

:D Håper du også spiser litt fiber og proteiner ved siden av :P

Skrevet

Jeg synes ike det, men de fanatikerne her inne vil nok be deg kutte frukt fullstendig ut fordi det har karbohydrater og det er jo såååååå usunt :fnise:

Anonymous poster hash: b0b89...664

Skrevet

Spiser nok litt for lite fiber og proteiner ja :P Kan bli bedre på det.

Vet jo at det kan bli for mye av det gode, men er det ikke bedre å spise frukt enn mye annet? Selv om det er sukker i det :P

- TS

Skrevet

For mye i forhold til hva? Skal du ned i vekt? Hva spiser du resten av dagen?

• Liker 1
Gjest mann20mb
Skrevet

Vet jo at det kan bli for mye av det gode, men er det ikke bedre å spise frukt enn mye annet? Selv om det er sukker i det :P

- TS

Det er mye sunnere sukker og mer naturlig i frukt enn i brus og godterier :P

Skrevet

For mye i forhold til hva? Skal du ned i vekt? Hva spiser du resten av dagen?

I forhold til hva som er anbefat. Sunt. Skal ikke ned i vekt nei :)

I dag har jeg spist grønnsaksmuffins (lunsj) og en tacolefse (middag) i tillegg.

Skrevet

- TS

Klart det er bedre, men det går også an å spise for mye av sunne matvarer også. Jeg hadde nok moderert meg litt hadde jeg vært deg. Husk at syren i frukt kan skade tennene dine.

Skrevet

Det er kanskje litt i meste laget ja.. men det jeg lurte mest på er hvordan magen din takler dette?

Skrevet

Jeg syntes det blir for mye. Husk at man kan få diabetes av for mye fruktsukker også :-)

Skrevet

Det er kanskje litt i meste laget ja.. men det jeg lurte mest på er hvordan magen din takler dette?

Takler? Magen min har det helt fint den :) Men ja, burde kanskje spise littegranne mindre :/

- TS

Skrevet

Jeg syntes det blir for mye. Husk at man kan få diabetes av for mye fruktsukker også :-)

Det visste jeg ikke! Rart jeg ikke har fått det allerede :P Jaja, får vel kutte ut litt :/

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg spiser to bananer om dagen sånn ca (veldig greit litt før og rett etter trening) men nå skal ikke jeg gå ned noe i vekt.

Når du spiser 5 om dagen så spiser du 2 frukt og 3 grønnsaker. Grønnsaker er jo kjempegodt! Personlige favoritter er stangselleri og sukkererter.

Så hold deg til 2 frukt om dagen og spis resten i grønnsaker. Og prøv og spis frukt og grønt i forskjellige farger :)

Skrevet

Jeg spiser to bananer om dagen sånn ca (veldig greit litt før og rett etter trening) men nå skal ikke jeg gå ned noe i vekt.

Når du spiser 5 om dagen så spiser du 2 frukt og 3 grønnsaker. Grønnsaker er jo kjempegodt! Personlige favoritter er stangselleri og sukkererter.

Så hold deg til 2 frukt om dagen og spis resten i grønnsaker. Og prøv og spis frukt og grønt i forskjellige farger :)

Klarer aldri i verden å holde meg til 2 frukt om dagen, men skal prøve å kutte ned :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Klarer aldri i verden å holde meg til 2 frukt om dagen, men skal prøve å kutte ned :)

Joda, selvsagt klarer du å holde deg til to om dagen. Spis heller grønnsaker om du føler du får sug etter frukt. :)

Skrevet (endret)

I dag har jeg spist grønnsaksmuffins (lunsj) og en tacolefse (middag) i tillegg.

"5 om dagen" er et minstemål, man kan gjerne spise mer frukt og grønt. "Sunt" er ikke et standardopplegg som passer for alle, men det kostholdet som holder deg frisk. Hvor mange kalorier skal du ha i deg om dagen? Får du i deg nok fett og protein og alle vitaminer og mineraler i tilstrekkelige mengder? Da spiser du ikke for mye frukt. Frukten du regner opp (minus fruktsalat og smoothie) utgjør ca 500 kcal. Skal du ha 2000 kcal om dagen, kommer en fjerdedel fra frukt. Man kan slanke seg fint på 1500 kcal. Jeg kommer dermed til at det i utgangspunktet ikke er farlig eller skadelig med det forbruket du har. Det høres mye ut med en kilo frukt, men enkelte anbefaler å spise en kilo grønnsaker om dagen, så siden jeg også elsker frukt, sier jeg bare kjør på!

Endret av Pringle
Skrevet

Hva er grønnsaksmuffins?

Kommer smoothie og fruktsalat i tillegg til all frukten du listet opp?

Det høres mye ut. Hvis du er slank og ikke spiser for mye, kan all frukten fortrenge annn mat med næringsstoffer som du trenger. Frukt inneholder mye vannløslige fiber forresten, men får du nok B-vitamin, kalsium, protein, jern osv?

Anonymous poster hash: f7488...3dc

Skrevet

. Det høres mye ut med en kilo frukt, men enkelte anbefaler å spise en kilo grønnsaker om dagen, så siden jeg også elsker frukt, sier jeg bare kjør på!

Det er stor forskjell på 1 kg frukt og 1 kg grønnsaker. Spis for all del 1 kg (varierte) grønnsaker, men 1 kg frukt mener jeg fortsatt er i overkant med tanke på all fruktsukkeret. Det er ikke på noen måter bra for helsa.

Skrevet

Hva er grønnsaksmuffins?

Kommer smoothie og fruktsalat i tillegg til all frukten du listet opp?

Det høres mye ut. Hvis du er slank og ikke spiser for mye, kan all frukten fortrenge annn mat med næringsstoffer som du trenger. Frukt inneholder mye vannløslige fiber forresten, men får du nok B-vitamin, kalsium, protein, jern osv?

Anonymous poster hash: f7488...3dc

Grove muffins med grønnsaker.

Nei, så klart ikke. Det er det jeg bruker frukten til. Aner ikke om jeg får i meg nok av sånt, haha, så fanatiker orker jeg ikke å være :P

Jeg overlever nok, men skal nok prøve å spise litt mindre :)

-TS

Skrevet

Jeg elsker frukt, og spiser 5-10 frukt i løpet av en dag. Klarer ikke å kutte ned, men frukt er jo sunt, så hvorfor slutte? Jeg tenker som så at det er MYE bedre at jeg spiser frukt istedet for godteri. Mulig mange mener jeg spiser for mye frukt, men jeg har absolutt ikke noen problem med magen e.l.

I går spiste jeg tre bananer, en appelsin, to epler og en haug med druer, NAM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...