Gå til innhold

Kan man bruke toalettet på fly ved takeoff/landing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toalettene blir jo i utgangspunktet stengt, men hva hvis man blir dårlig og MÅ bruke toalettet?

De vil vel ikke at det skal gå galt i flysetet istedet?..

Anonymous poster hash: 67247...1b3

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

du skal sitte fastspent under takeoff og landing. så greit er det

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noe teknisk som hindrer det i å fungere, tviler litt på det, men det er av sikkerhetsmessige grunner til at man ikke tillater det siden det ikke er belter ved dosetene. Vil jeg tro. Greiere å bytte ut ett sete på grunn av ett uhell enn å måtte betalte erstatning til familien som mistet ett medlem på en flydass...;)

Skrevet

Om det går galt i flysetet fordi du må akkurat de minuttene man skal ta av eller lande, blir mindre å vaske for personalet enn om det går litt turbulent for seg og du er på do under take off og landing.... :fnise:

Anonymous poster hash: 02760...fb5
Skrevet

du skal sitte fastspent under takeoff og landing. så greit er det

Ja...

Men jeg lurer på hva som skjer OM man virkelig må på toalettet akutt. Ikke at man må litt tisse, men må kaste opp/akutt diare eller lignende.

Skrevet

De har poser til oppkast.

Skrevet

Jeg hadde blitt sinna om noen dreit på meg under takeoff fordi de ikke kom seg på do.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde blitt sinna om noen dreit på meg under takeoff fordi de ikke kom seg på do.

Det er vel ikke ideelt for noen parter.. Derfor jeg lurer på om det er lov når det er krise.

Skrevet

Det skal da noe til for at det skal gå galt akkurat den korte tiden du skal sitte i setet med beltet fastspent - med mindre man har et medisinsk problem, og da vil det jo være naturlig å ta med seg nødvendig utstyr eller melde fra til flyselskapet på forhånd.

Men skulle det oppstå en uforutsett, plutselig krisesituasjon må du nesten bare spørre crewet, de kan nok utvise skjønn. Det er teknisk mulig å bruke toalettene.

Anonymous poster hash: 100ae...6ff
  • Liker 2
Skrevet

De har poser til oppkast.

Hva med Diaré..

Skrevet

Ja...

Men jeg lurer på hva som skjer OM man virkelig må på toalettet akutt. Ikke at man må litt tisse, men må kaste opp/akutt diare eller lignende.

Oppkast har du spyposer til.

Anonymous poster hash: 100ae...6ff

Skrevet

En gang hadde jeg superdiare på flyet... Hadde vært på do tusen ganger, men kjente rett før landing at jeg MÅTTE. Reise meg og var på vei bort, men fikk beskjed om å sette meg. Jeg sa at jeg VIRKELIG måtte, og hvis ikke måtte ville hun fått en vaskejobb etterpå. Det var greit da, sa hun :) Passe flaut, men hva kan man gjøre...

Anonymous poster hash: 25e63...026
  • Liker 4
Skrevet

Eh, det er bedre å gjøre i buksa enn de skadene du kan få ved touchdown...

Anonymous poster hash: f8856...ec8

Skrevet

Det verste er når flyet tar en evighet før dte faktisk tar av. Har satt mange ganger en halv time før det letter. Både fordi man kommer inn noen minutter før, og fordi det meget ofte er litt forsinket.

Anonymous poster hash: d7d4a...0f4
Skrevet

Eh, det er bedre å gjøre i buksa enn de skadene du kan få ved touchdown...

Anonymous poster hash: f8856...ec8

Men ofte stenger de toalettet lenge før man lander. Kan gjerne ta 10-15 min. Da bør det være mulig å bruke toalettet i "nødstilfeller ".

Skrevet

:skratte: Me too. Men du formulerer det alldeles herlig! Takk for god latter :skratte:

Anonymous poster hash: f4197...294

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke lov, har til og med sett at de nekter små barn som gråter. Må man litt bør man gå tidsnok. Jeg måtte litt en gang, men tenkte jeg kunne holde meg til terminalen. Så ble det avbrutt landing, og de neste 45 min var et h****

Skrevet

Du kan ikke gå rundt i midtgangen under take-off og landing, ei heller under turbulens. Derfor kan du ikke gå på toalettet heller. Det stenges iblant før landing for at ikke flere skal gå dit og bli der når man må sette seg ned. Det er ikke noe i veien med toalettet, det handler bare om sikkerhet.

Så det hender at de kan gjøre unntak hvis det blir full krise, men de fleste klarer å holde seg selv om det ikke er direkte behagelig.

Anonymous poster hash: 4094d...b4a
  • Liker 3
Skrevet

Hva med Diaré..

Det er derfor man har Imodium i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: 69ceb...abe

• Liker 1
Skrevet

Det er derfor man har Imodium i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: 69ceb...abe

Du mener virkelig at akutt splæshbæsj kureres med en imodium der og da?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...