Gå til innhold

Tips til badevekt som måler fettprosent, muskelmasse osv?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Familiens badevekt har gått til helvete, men ingen gidder å kjøpe ny. Jeg vil ha en viss kontroll nå som jeg har begynt å trene for fult igjen og har skjepet kostholdet....

do-you-know-what-i-got-for-christmas.jpg

Og har hørt litt om disse vektene som måler fettprosent og muskelmasse og ladida.

Men når jeg leser tester på nett er jo disse eldgamle, så enkelte modeller er utgått og har sikkert en mye lavere pris nå.

Ironisk nok var det en badevekt link på dagens KG, men jeg er ikke interessert i at vekta mi skal kunne koble seg på nett... det får da være måte på hvor "smart" alle duppedingsene i huset skal være. Ikke vil jeg ha en som kan snakke heller: "AHHH, GET OFF OF ME YOU FAT WHORE!!!"

Er det noen tips? Max 1000,- og selvsagt aller helst under dette. Vet ikke hva som er en realistisk pris for en litt mer fancy vekt.

Men om det er noen av dere som har badevekter med internettilkobling, kom gjerne med argumenter for hvorfor disse er et godt alternativ.

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Ah nice, men er den å få tak i på vanlige butikker?

Edit: Herregud. Så først nå at du linket til clas ohlson :plystre:

Endret av BabyBlue
Skrevet

Ah nice, men er den å få tak i på vanlige butikker?

Edit: Herregud. Så først nå at du linket til clas ohlson :plystre:

Hehe:-) Satser på den er bra, skal kjøpe den om en ukes tid, så kan jo si fra her etter jeg har testet den. Om du ikke kjøper før den tid:)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hehe:-) Satser på den er bra, skal kjøpe den om en ukes tid, så kan jo si fra her etter jeg har testet den. Om du ikke kjøper før den tid:)

Okai, den som kjøper den først får bare informere om den til den som ikke har kjøpt den :danse:

Skrevet

Beklager å skuffe dere, men baderomsvekter som måler fettprosenten er litt mindre nøyaktig enn å stikke fingeren i været og tenke på et tall.

Moderne baderomsvekter er veldig gode til å vise akkurat hvor mye du veier, men å måle fettprosenten utifra litt kontakt med deler av fotbladet blir for unøyaktig. Avhengig av hvordan du står på vekta kan du få svært så forskjellige tall.

• Liker 3
Skrevet

Beklager å skuffe dere, men baderomsvekter som måler fettprosenten er litt mindre nøyaktig enn å stikke fingeren i været og tenke på et tall.

Moderne baderomsvekter er veldig gode til å vise akkurat hvor mye du veier, men å måle fettprosenten utifra litt kontakt med deler av fotbladet blir for unøyaktig. Avhengig av hvordan du står på vekta kan du få svært så forskjellige tall.

Jaaaa, jeg også tenker og lurer på hvordan i alle dager en vekt skal kunne skille mellom muskler, vann i kroppen, fett, skjelett, og gud vet hva?

Det kan jo ikke være mulig at den er noe i nærheten av korrekt en gang?!

Anonymous poster hash: 34411...a04

• Liker 1
Skrevet

En slik vekt som viser fettprosent etc fungerer ved å sende en liten mengde strøm gjennom kroppen din. Ved å analysere denne strømmen kan de gjette seg til fettprosent osv.

Som sagt blir dette meget unøyaktig og verdiene vil vises forskjellig hvis du f.eks. er veldig svett eller er veldig dehydrert.

Dette er bare en gimmick som egentlig ikke kan brukes til noe fornuftig. Skal du ha noe som nærmer seg brukbart trenger du utstyr laget for helsevesen/profesjonelle, men da snakker vi en helt annen prisklasse laaangt unna 1000 kr.

Anonymous poster hash: 3a9ca...b03
Skrevet

Eller så kan man slutte å være så SYKELIG OPPTATT AV VEKT og ære ornøyd med kroppen sin så øenge n føler seg opplagt og frisk.

Anonymous poster hash: c6624...d4c

Skrevet

Er det ikke nok å bare vite kg da? :klo:

Skrevet

Okai, den som kjøper den først får bare informere om den til den som ikke har kjøpt den :danse:

haha jeg måtte jo bare kjøpe den da.

Jeg fikk et troverdig resultat, men har ikke målt fettprosent på treningssenter el på lenge.

Har imidlertid målt både via bedriftshelsetjeneste og Elixia tidligere og fikk svar som stemmer bra i forhold til det. Måtte legge inn personlig informasjon også, så det går sikkert litt i at vekta bruker både dette samt faktiske data til å regne ut resultatene :)

Skrevet

Var innom for å kjøpe denne jeg og, men de var utsolgt :(

Skrevet

:skratte:

Herlig hovedinnlegg!

Jaaaa, jeg også tenker og lurer på hvordan i alle dager en vekt skal kunne skille mellom muskler, vann i kroppen, fett, skjelett, og gud vet hva?

Det kan jo ikke være mulig at den er noe i nærheten av korrekt en gang?!

Anonymous poster hash: 34411...a04

:fnise: Har lurt på det samme...

En slik vekt som viser fettprosent etc fungerer ved å sende en liten mengde strøm gjennom kroppen din. Ved å analysere denne strømmen kan de gjette seg til fettprosent osv.

Som sagt blir dette meget unøyaktig og verdiene vil vises forskjellig hvis du f.eks. er veldig svett eller er veldig dehydrert.

Dette er bare en gimmick som egentlig ikke kan brukes til noe fornuftig. Skal du ha noe som nærmer seg brukbart trenger du utstyr laget for helsevesen/profesjonelle, men da snakker vi en helt annen prisklasse laaangt unna 1000 kr.

Au? :sjokkert:

Jeg er også interessert i en slik vekt, men har mine tvil... Og til de som ikke skjønner hvorfor folk ønsker seg en vekt med fettprosent, så er det nyttig å vite hva man faktisk mister hvis man går ned i vekt - eller stikk motsatt. Noen kan ha helseplager som gjør det særlig viktig å sikre at man ikke mister muskelvekt, mens andre gjerne bare er nysgjerrige.

Hvis de fungerer litt sånn omtrentlig, vil jeg fremdeles ønske å bruke en for å se utviklingen over tid. :)

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Eller så kan man slutte å være så SYKELIG OPPTATT AV VEKT og ære ornøyd med kroppen sin så øenge n føler seg opplagt og frisk.

Anonymous poster hash: c6624...d4c

Herregud da, selv om man vil ha kontroll på kg trenger man ikke være SYKELIG OPPTATT AV VEKT. Ta deg en bolle.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men hvis det er så unøyaktig, hvorfor er det da tester der ute som sier at enkelte av vektene har troverdige resultater? De må jo ha såkalte skikkelige vekter å sammenligne med for å kunne si at disse vektene fungerer?

Tenker at det neppe kunne ha slått an om det faktisk er ukorrekte målinger? :vetikke:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Var innom for å kjøpe denne jeg og, men de var utsolgt :(

Jaaa, vekter selger alltid dobbelt så mye rundt desember og januar :P

Gjest Whitestripes
Skrevet

Sånne vekter er bare humbug. Spar pengene dine, eller gå et sted hvor du kan få kroppsanalyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...