AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Datteren min går i 8.klasse på ungdomskolen. I det siste har både stilen og sminken forandret seg drastisk. Stilen henns er grei nok, men sminken er på grensen til å være stygg. Hun bruker masse fundation, masse mascara, litt for glitrende lipgloss og øyenbrynene er køll svarte. Hun farger håret platinablond å har ofte 3-4 cm ettervekst. Ikke misfårstå nå, hun er ei herlig jente og jeg elsker henne over alt på jord. Men jeg vil ikke att hun skal ordne seg sånn. Hva tenker de andre elevene feks? Tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan sminker deres ungdomsskoleelever seg?Anonymous poster hash: c8ab4...e90
Gjest Inferno Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Er det sånn 12-åringene går rundt nå?! Gi henne et speil.
Dunkel Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Det er faktisk sånn veldig mange tenåringer ser ut i dag.. Det verste er at jenter på rundt min alder også går sånn, og jeg er 18 Du kunne jo kanskje kjøpt en sminkebok til henne hvor det står hvordan man burde sminke seg, om ikke du kunne tipse henne selv, uten å såre.. Hun vil jo en eller annen gang finne ut av det selv, og endre på det. Men det er ikke alltids like kjekt å se tilbake på bilder fra tenårene, hvor man grøsser av hvordan man så ut.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Så lenge klesstilen hennes er ok, så ville jeg ikke brydd meg. Det går over. Hun finner nok etterhvert ut av hva som kler henne best. Hilsen en som var ung den gang knallblå øyenskygge i tykke lag var "in", med tilhørende barberte øyenbryn. Skrekk&gru. Anonymous poster hash: 91485...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 La henne finne det ut selv... Herregud.. Anonymous poster hash: f0974...04d 2
Gjest BabyBlue Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 For guds skyld, fortell henne at brynene er dødsstygge, du gjør henne en tjeneste.
Suzzi Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 La henne finne ut av tingene selv, så lenge hun ikke tar skade av det... Hun må bare lære seg hvordan hun skal sminke seg ved å prøve og feile! 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 hun finner ut av dette selv. hilsen ei som med grøsninger ser tilbake på gamle bilder fra den tiden... Anonymous poster hash: b635c...f10
Erica❤ Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Datteren min er like gammel som datteren din:) Når jeg ser på jentene på trinnet virker det som enkelte bruker solpudder fra hm over hele fjestet, ti tonn mascara og tegner øyenbryna med eyeliner, ikke veldig pent.. Datteren min får ikke lov til å bruker så mye sminke på skolen. Hun får bruke mascara, brow gel og lepomade med svak/middels farge. Hun er heldig å har helt ren hud, nesten. Hadde hun hadde veldig uren hud hadde jeg latt hun bruke noe til å gjevne den ut, feks bb-krem. Datteren min fikk denne: http://www.imageakademiet.no/vakker/ boka til jul. Kanskje det hadde vært noe?
lillemy01 Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Hvis henne youtube mage bra makeup artister der. Feks kan du søke opp pixiwo eller tanyaburr er kansje for ett litt yngre publikum kjemoe mye å lære fra de
belle_ Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Har vært der selv også. Men jeg passet på etterveksten, hadde platinablondt hår med extension og brukte masse foundation og mascara. Brynene mine gjorde jeg ikke noe med, men hadde noen år etter den verste foundationperioden hvor jeg tegnet på brynene helt forferdelig. Både mamma og pappa mislikte sminken min, men overhørte de kun, de sa det aldri til meg. Brydde meg ikke på den tiden fordi jeg mente jeg var fin sånn. Når jeg ser tilbake var jeg selvfølgelig ikke det, men jeg fant selv ut med årene hva jeg kledde og hva som var fint til meg. Jeg synes ikke du skal kommentere det, men kjøp henne en hårfarge så hun slipper å gå med ettervekst, det vil hun neppe selv heller, hun har sikkert bare ikke råd til å gjøre noe med det
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Jeg hadde sagt "Kan vi ikke sminke hverandre?? Bare for å prøve" Så sminker du henne fint, så ser hun kanskje at hun egentlig er skikkelig pen. Anonymous poster hash: ae0c1...67c
Lady Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Husker jeg var der selv. Sminket meg aaltfor mye, og ville bleke håret. Noe mamma sa at jeg ikke fikk lov til. Da skal jeg love deg at det første jeg gjorde var å dra med en venninne på H&M for å kjøpe blekemiddel, for så å dra hjem til henne å farge det.. Så tror det er bedre å gi henne tips og råd (som flere over nevner), istedenfor å si hva hun får lov til og ikke får lov til:)
Snowblind Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Jeg sminket meg alt for mye (og stygt) når jeg var yngre. Rett og slett fordi jeg ikke så selv hvor jævlig det så ut. I ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde fått hjelp. Men det er jo sånn man lærer seg, for vi håpe. Men det med sminken er jo "verst". Du kan jo prøve å hjelpe henne litt, og gi henne tips til hva som ser best ut. Det med å sminke øyebryn blant annet. At hun må bruke en farge som er nært den hun har naturlig og foundation som ikke er alt for mørk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå