Gå til innhold

Hva ser en takstmann etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en liten kjellerhybel, og utleier kommer på besøk med takstmann om noen dager. Hva ser takstmannen etter? Avløp, ventilasjon og fuktighet? Eller?

Hvor grundig må jeg rengjøre bak skap og under senger? Fikk nettopp beskjed om det, og har heldigvis hatt storrengjøring av badet i dag. Har to jobber og kommer derfor til å være lite hjemme før takstmannen kommer, men tar meg naturligvis tid til å vaske det som bør vaskes.

Uæææ...er i tillegg ekkelt å ha huseier her når jeg ikke er her. Jeg har mye ting og det er ganske fullt her. Er litt flau over at det er mulig å samle opp så mye "skrot"...

Anonymous poster hash: 36137...a44

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ikke nødvendig med noe mer enn normalt renhold.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men hvis takstmannen må inn i en bod for å finne sikringsskap eller kjøleskapet må trekkes frem for å komme til varmtvannstanken (f.eks) kan det være lurt å rengjøre der. Og sørge for at det er lett å komme til.

Skrevet

Her kan du slappe helt av. Du trenger ikke å rydde og vaske i det hele tatt om du vil. Jeg sørger alltid for at det er ryddig og rent når jeg får besøk uansett, men det eneste han gjør er å vandre litt rundt og måle opp rommene med sånn lasermåling.

Så du kan slappe helt av :)

Anonymous poster hash: de25c...db5
Skrevet

Har aldri vasket noe mer enn vanlig før en takstmann kommer, så slapp helt av. Og at du har mye ting er ditt "problem" og ikke utleier sitt. Noen liker mye nips og naps, andre liker ikke å ha noe. Sånn er det :) Som den over meg skriver, pass bare på at takstmannen kan komme til slike ting som sikringsskap, varmtvannsbereder og kabeluttak :)

Bor selv i en leilighet mange anser som overfylt, mens andre igjen synes det er hjemmekoselig. Og ja vi har mye ting, men det er ikke rotete av den grunn, men vi liker tingene våre og driver med mange hobbyer.

Anonymous poster hash: 19e39...227
Skrevet

Hvorfor kommer takstmann da? Om det er utleier som skal ha prisvurdering på huset, er det som det står over her - bare arealoppmåling, kontroll av at leiligheten er lov å bo i (takhøyde/rømningsvei/vinduer/ventilasjon). Men om det er takst pga f.eks. fuktskade kan det være han må komme til i hjørner og kriker og kroker.

Jeg ville ryddet og tatt en helt vanlig overflatevask bare.

Skrevet

Takker så mye for svar!

Huseier skal selge til sønnen sin (eller var det barnebarnet..), så er vel derfor han skal ha en takstmann her. Har aldri hatt en takstmann i en leilighet jeg har bodd i før, så ble litt stressa over at han kanskje måtte bak komfyr og inni klesskap.. For sånt har jeg ikke tid til.

Nå fikser jeg sånn at det ser ok ut, så får de bare tåle det ;)

Anonymous poster hash: 36137...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...