AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har i det siste lagt merke til at folk rundt meg bare vil ha tak i meg når de trenger tjenester, da bærehjelp, barnepass osv. Når jeg selv trenger noe forsvinner de som dugg for solen. Jeg klarer å si nei når jeg ikke kan, men jeg synes det er trist at jeg bare ser noe til dem når de trenger noe. Aldri før å høre om JEG har det bra eller lignende. Dette gjelder vel kanskje spesielt familien min, noe som gjør det svært vanskelig. Hvordan kan jeg fikse dette? Finnes det i det hele tatt folk som tenker såpass mye på andre enn seg selv? Anonymous poster hash: fe213...311
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Det finnes folk som tenker på andre, ja. Dessverre er det ofte sånn at mange kan overkjøre de som ikke står nok opp for seg selv, uten å mene det. Altså må du være sterk selv. Ikke la deg overkjøre, si nei, sett deg i respekt. Hvis du kommer fra en familie som er sånn kan du ha en tendens til å tiltrekke deg andre som også er litt ego. Men ta ansvar for det selv. Kanskje endrer de oppførsel mot deg når du endrer deg, eller så tiltrekker du deg ihvertfall andre type folk du kan ha mer gjensidige forhold med. Anonymous poster hash: 00b88...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå