Gå til innhold

Dere som putter alt dere vil i handlekurven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på matbutikken altså, uten å se på pris, hvor mye bruker dere på mat i mnd ca? Oppgi også hvor mange dere er dersom det ikke bare er til deg/en person :)

Er det vanlig å gå å plukke akkurat de varene en vil, eller ser folk her inne på pris og vurderer varen?

Anonymous poster hash: 47dc1...2f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjekker pris på varer jeg ikke kjøper fast. også sjekker jeg holdbarhetsdato. Bruker lang tid på butikken. Blir værre og værre!

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg sjekkar også alltid pris, dato og varetype. Same vare er pakka og presentert på fire-fem forskjellige måtar, til fire-fem høgst ulike prisar. Eg har råd til å kjøpe det eg har lyst på, men eg har ikkje lyst til å bli lurt. :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg sjekker sjeldent prisen. Bortsett i fra på produkter jeg ikke kjenner fra før.

Noen varer er av helt super kvalitet selv om de er billige, mens endel andre varer orker vi rett og slett ikke spise fordi kvaliteten/smaken er for j..... Og da betaler vi gladelig mer for god smak og kvalitet. Eksempel: Kylling fra Prior i de gule eskene. Jeg brekker meg av både lukt og smak. Da spiser vi heller kylling litt sjeldnere, og velger en dyrere som ikke lukter promp.

• Liker 1
Skrevet

Jazz?

Anonymous poster hash: 59e3a...6d4
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg kjøper det jeg har lyst på, men er likevel prisbevisst. Om jeg skal kjøpe en vare som er identisk, bare med forskjellig merke og pris, tar jeg ofte den billigste, så sant jeg vet den er like god.

Aner ikke helt hvor mye jeg bruker på mat og husholdningsvarer, men det er nok en del. Vi er to voksne her. Bruker ikke mye penger på andre ting, så jeg prioriterer å leve sunt og godt i matveien.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også råd til å kjøpe det jeg vil ha, men vil ikke betale mer enn nødvendig og jeg vil ha gode varer. Derfor sjekker jeg både pris, holdbarhetsdato og ingredienser. Handler stort og passer på når det er salg.

Aner ikke hva vi bruker på mat i mnd. Kanskje 4000,- til to voksne, ett lite barn og en baby? Minst.

Skrevet

Jeg kjøper ikke en vare for høy pris når jeg ser det finnes i firste price..

Anonymous poster hash: 7d78c...1b7
  • Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

Sjekker holdbarhetsdato, og pris hvis det ikke er en vare jeg kjøper hver gang.

Er prisbevisst, men også kvalitetsbevisst. Kjøper heller GOD mat litt sjeldnere/litt mindre, enn billig og dårlig mat. Fyller heller på med mer grønnsaker osv fremfor å spise seigt kjøtt.

Skrevet

Sjekker alltid pris, men kjøper ikke alltid billigst hvis det er andre ting som spiller inn.

Når jeg f.eks. skal ha skinke ser jeg på kilopris på de ulike pakkene (av samme type renskåret skinke) for å se hvilken som gir mest for pengene. Men skal jeg ha kjøtt kjøper jeg aldri poser/pakker med farve der man ikke ser kjøttet. Velger rimeligste variant hvis varen er den samme - renskåret kyllingfilet, laksefilet, røkelaks, egg, yougurt osv.

Kommer også an på prisforskjellen. Hvis det ikke er såå stort gap mellom de harde, kjipe, vanlige tomatene og noen finere klasetomater, cherrytomater eller plommetomater, så tar jeg en av de siste. Stor smaksforskjell.

Skrevet (endret)

Vi er delvis prisbevisste men kjøper som oftest det vi vil ha uansett. Vi velger nok ofte bort rødt kjøtt mot hvitt pga pris, men om jeg virkelig vil ha en skikkelig biff så kjøper jeg det. Tipper vi bruker ca 6000 i mnd på matbutikken (inkl øl og husholdningsartikler). 2 voksne og et barn på 2.5 år.

Endret av Sunshine
Skrevet

Kjøper dere de varene dere har lyst på da? Eller kan dere velge bort varer pga. deres synes varen som varegruppe er dyr?

Selv velger jeg ofte bort Biola, yoghurtnøtter, superchips, yoghurt 0,0%, wokgrønnsaker, rekesalat, snop, nøtter fra den lille nøttefabrikken, sukrin, sukkerfri saft, kjøtt osv fordig jeg synes det er dyrt. Er dette unormalt??

Anonymous poster hash: 47dc1...2f1
Skrevet

Jeg føler at jeg kjøper alt jeg vil, sparer på det meste annet, men velger å ikke knipe særlig inn på hverdagsmat. Likevel ser jeg på pris, da jeg ikke ser poenget med å kjøpe det dyreste hvis det billigste er like bra og like godt/dårlig produsert. Kjøper f.eks. de dyreste eggene hvis de er dyrere fordi de er økologiske, men kjøper ikke den dyreste juicen bare fordi den har et "bedre" merke.

Sjekket nettbanken for to forskjellige måneder i 2013, og fant at jeg brukte 3600 kroner på alle kjøp på dagligvarebutikk den ene måneden, og 2500 kroner en annen måned. Vi er to voksne, og samboeren kjøper også mat, men han kjøper merkbart mindre enn meg (betaler heller mer på andre områder).

Anonymous poster hash: e2ce8...06f
  • Liker 1
Skrevet

Joda, jeg ser på pris som alle andre, og vil heller ikke bli lurt, men for min del går absolutt kvalitet og smak framfor pris. Et eksempel er appelsinjuice. Jeg gidder ikke kjøpe en billig appelsinjuice som står i roptemperatur, når jeg eller kan kjøpe Tropicana i kjøledisken. Stooor smaksforskjell. Da koser jeg meg heller med skikkelig god appelsinjuice av og til, enn helt ålreit juice ofte.

• Liker 4
Skrevet

Jeg sjekker sjeldent prisen. Bortsett i fra på produkter jeg ikke kjenner fra før.

Noen varer er av helt super kvalitet selv om de er billige, mens endel andre varer orker vi rett og slett ikke spise fordi kvaliteten/smaken er for j..... Og da betaler vi gladelig mer for god smak og kvalitet. Eksempel: Kylling fra Prior i de gule eskene. Jeg brekker meg av både lukt og smak. Da spiser vi heller kylling litt sjeldnere, og velger en dyrere som ikke lukter promp.

Hvem kjøper du kylling og kyllingfilet av da? Litt nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 7a5a2...67d

Skrevet

Jeg leser ingredienslisten først, og så sjekker jeg prisen. Som regel har jeg ikke noe valg og er nødt til å kjøpe den dyreste varen. Jeg har glutenintolleranse, melkeintolleranse og fruktosemalabsorpsjon..... Bruker 5000 på mat i måneden.

Anonymous poster hash: dcf47...0f1

Skrevet

Sjekker nesten aldri pris og kjøper akkurat det vi har lyst til. Velger av og til det dyreste pga kvalitet (kjøtt og fisk). Aner ikke hva vi bruker på mat i måneden, men det er mye. Tenker mye på om det er sunt og variert da, så vi planlegger jo større innkjøp, middager osv, og har vanlig fullt kjøleskap og lite snacks. Tror ikke vi kaster mer enn andre, heller mindre. Alle de tingene du sier du velger bort pga pris, er varer jeg aldri kjøper, unntatt kjøtt.

Bær og visse grønnsaker (typisk sopp og aspargus) utenom sesong velges noen ganger bort pga pris, det kan jo være svært dyrt.

Skrevet

Jeg sjekker ikke så ofte pris men jeg jeg sjekker veldig ofte ingrediensene. Vi er to voksne og tre barn (5,8 og 10 år) og jeg bruker ca. 12-13.000 på dagligvarebutikken i måneden. Vi drikker ikke brus, øl, røyker eller snuser. Noe av dette er do- og tørkeruller, såpe, tannkrem, matpapir o.l.,

Brødet vi spiser koster ca. 30,- pr stk og det går minst 1 pr. dag.

Og jeg kjøper ikke ikke den vasne kyllingen fra Prior :-( Bruker den fra Liveche e.l.

Skrevet

2 voksne. blir fort en 10-12000 per mnd.

Anonymous poster hash: b3c8e...29c
Skrevet

Vi plukker det vi ønsker oss, men om det er varer jeg vet er ganske dyre (jobber i matbutikk selv, så jeg har ganske god oversikt over de fleste cirka-priser), så sjekker jeg pris og vurderer om det er noe jeg ønsker å kjøpe. Som regel så er det mye det samme som blir kjøpt slik at vi har grei oversikt over hva ting koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...