Gå til innhold

Finnes Betapred eller lignende som stikkpiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Betapred ved falsk krupp, men sliter med å få det i barnet i kampens hete. Noen som vet om det finnes som stikkpille? Eller om det finnes annen kruppmedisin som det?

Eller har dere tips til hvordan man får i et motvillig barn flytende medisin?

Anonymous poster hash: 9e530...eb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prednisolon finnes som stikkpiller. bland betapred med litt vann i medisinglass og bruk sprøyte når det gis. Legg barnet bakover og pass på å få sprøyten langt nok bak slik at barnet ikke får spyttet ut medisinen.

Skrevet

Og sprøyt inn litt og litt :) jeg pleier å blande med så lite vann at jeg får trukket alt opp i en 5 ml sprøyte så gir jeg saft etterpå :)

Skrevet

Og sprøyt inn litt og litt :) jeg pleier å blande med så lite vann at jeg får trukket alt opp i en 5 ml sprøyte så gir jeg saft etterpå :)

Synes det er så fælt når ungen blir helt desperat i tillegg til å nesten ikke få puste. Blir mye verre av å bli så stressa. :( Fungerer Prednisolon stikkpiller på samme måte som Betapred? Har fått legetime, men det er greit å vite hva man skal spørre etter på forhånd.

TS

Anonymous poster hash: 9e530...eb0

Skrevet

Betapred fungerer vel bedre med tanke på at krupp går på luftveiene og det er der betapred er det som fungerer best. Litt kjedlig at det ikke løses ordentlig opp men i litt skikkelig sterk saft så fikk jeg det i største da han var på sitt verste.

Skrevet

Har erfaring med at Betapred er førstevalget og svært effektivt på krupo barn. Saft er og mulig å blande i som liv sier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...