BREKKA LILL Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 Hvordan kan kvinner best komme seg frem i samfunnet?? Jeg tenker da innen karriere i et mannsominert samfunn?? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Selvstendig næringsdrivende - Her kan du drive det langt uavhengig av om du er mann eller kvinne - det eneste det kommer an på er teft, ambisjoner og arbeidskapasitet. Politiker - tradisjonelt er det ingen hindring å være kvinne i norsk politikk, snarere tvert imot. Etter endt politisk karriere kan man hoppe over i privat næringsliv - ref: Kaci Kullman Five.
BREKKA LILL Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2004 Få deg jobb i det private næringslivet? Tja, hjelper det da... jeg tenker det å kombinere jobb og familie. Det er lett å få seg jobb, men å skaffe seg en jobb der man kan klatre i og bevege seg oppover i gradene er en kunst. Trenger kanskje noen tips...
BREKKA LILL Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2004 Eller hva med politikk... Ja... jeg har vurdert den veien. Skal ta høgskole til høsten og komme meg innen kommunepolitikken og så får jeg se videre. Har også ideer om noe eget, men til det må jeg fullføre utdannelsen jeg har planlagt.. planene er klare, men det må fullføres, og man må bruke de riktige virkemidlene for å komme seg frem.
Gjest Hillary.. Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 Få deg jobb i et departement og klatre derfra. Der er det også rom for å være kvinne og mor.
Veronal Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Tja, hjelper det da... jeg tenker det å kombinere jobb og familie. Det er lett å få seg jobb, men å skaffe seg en jobb der man kan klatre i og bevege seg oppover i gradene er en kunst. Trenger kanskje noen tips... Så lenge man på hjemmefronten sørger for å være likestilt omsorgsmessig så er det ikke noe problem å kombinere jobb og familie.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. mai 2004 #10 Skrevet 21. mai 2004 Først og fremst: Vær god i det du gjør. Bedre enn del fleste. Og sørg for at det er synlig. Dernest: Dette må være innen et fagfelt som synes. Omsorgsyrker osv er dessverre uslynlige i så måte. Næringsliv, politikk og organisasjonsliv er arenaer du kan spille på.
Gjest GreenSky Skrevet 21. mai 2004 #11 Skrevet 21. mai 2004 Jeg er sjef i et mansdominert yrke. Vaktleder i et vaktselskap, nærmere bestemt. Det funker helt greit det. Hvis du ønsker jobb i et mansdominert yrke, foreslår jeg at du skaffer den rette kompetansen og søker på jobben. Ikke værre en det. Er du rett person til rett jobb, får du jobben. :-)
Gjest TomKrus Skrevet 23. mai 2004 #13 Skrevet 23. mai 2004 Pul deg oppover. Klatremusstrategien er nok den beste og enkleste. Fin måte å bruke deres kvinnelist på...
BREKKA LILL Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #14 Skrevet 24. mai 2004 Først og fremst: Vær god i det du gjør. Bedre enn del fleste. Og sørg for at det er synlig. Dernest: Dette må være innen et fagfelt som synes. Omsorgsyrker osv er dessverre uslynlige i så måte. Næringsliv, politikk og organisasjonsliv er arenaer du kan spille på. Ja, jeg er enig i det. Jeg var best i klassen innen videregående - iallefall i skolearbeid. Skal inn på høgskole til høsten og håper å kunne klatre videre der. Men jeg er litt usikker hva den beste veien er -s- PS: jeg er utdannet innen omsorgsyrket -hehe- skal videre på et annet område - innen det administrative og økonomi -s- Det blir interessant. Du er smart!!
BREKKA LILL Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #15 Skrevet 24. mai 2004 enn hvis man ikke er likestillt hjemme? En politiker av hunkjønn sa en gang at en kvinne må ordne seg hushjelp og "glemme" husarbeidet med god samvittighet, for å kunne satse på karriere.. -s- Men det er no ikke like lett -hehe-
Gjest GreenSky Skrevet 24. mai 2004 #16 Skrevet 24. mai 2004 Jeg skjønner ikke dette med å være best i alt. Er det en slags konkurranse? Det tror jeg kanskje blir litt feil utgangspunkt. For all del, at en gjør det skarpt er flott men på meg virker det nesten som om du ønsker å konkurrere menn ut av banen? Et slags maktbehov eller noe? Eller tar jeg helt feil, her? Jeg jobber jo i mannsdominert yrke selv, men respekterer de andre ansatte (de fleste menn) på bakgrunn av hva de har utrettet, ikke pga hvilket kjønn de har. Og det samme gjør de om meg, seff.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå