AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hei. Jeg er 24, og har vært singel i 3 år nå. Jeg har levd livet fult ut, da jeg har datet, vært overalt på byen, hatt ONS, og prøvd det meste. Nå er jeg klar for å legge party-livet på hylla og heller satse på å finne meg en stabil partner. Jeg merker at jeg har utstrålt mye "party hard, leva livet" i en lengre periode, og det har som sagt tiltrekket seg en god del mindre seriøse folk. Jeg har med andre ord fremhevet min "useriøse" side en lengre tid, mens min seriøse side har uteblitt. Jeg er til vanlig veldig glad i å gå turer, lese bøker, dra på ferier og oppleve nye kulturer, samt lage mat, og dra på kulturelle arrangementer. Men dette er ikke noe "flørtene" mine har fått med seg, noe som selvfølgelig jeg selv har lagt opp til. Jeg er nå inn i en periode der jeg "rydder" opp i livet etter mye festing og overfladiske vennskap. Jeg har bestemt meg for å kutte ut dårlige venner noe jeg allerede har gjort, og heller satse på de som gir meg noe. Jeg har også sluttet å bli med menn hjem, da det kun resulterer i sex og ingen kontakt etterpå. Nå har det seg slik at menn jeg datet i denne "party" perioden ser enda på meg som noe useriøs, da de kun ringer meg i helger sent på kveld med høy promille. Jeg har forklart på melding til de som ringer meg sent, at de heller kan ringe meg på dagtid om de ønsker kontakt, og at vi kan ta en kaffe til uken istedenfor å møte hverandre på byen. Jeg har sluttet å dra på byen hver helg å finner heller andre gjøremål betydningsfulle, og jeg har slettet samtlige "drittsekker" fra sosiale medier og tatt avstand. Jeg ble rett og slett sliten av alle menn jeg ble lurt av, så nå er det kun menn som gir meg noe jeg har kontakt med. Så lurer på om det er flere som har en slik "rydde" periode i livet nå. Jeg har veldig lyst på kjæreste, men synes det er vanskelig å finne noen. Datingsider har jeg aldri prøvd, og jeg synes det er noe desperat i det, så tror ikke det er det riktige for meg. Ellers prøver jeg å unngå venner av venner da jeg har dårlig erfaring med dette. Til vanlig så ser jeg mange menn på dagtid, men vet ikke hvordan jeg skal sjekke de opp. Flere som har det slik nå? Råd? Anonymous poster hash: c39f8...622
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: c39f8...622
Kattefot Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har ikke hatt et veldig vilt partyliv, men liker å feste og har endt opp hjemme hos gutter jeg i ettertid skulle ønske jeg hadde holdt meg unna. Jeg har samme plan som deg fremover når det gjelder å ikke bli med menn hjem fra byen. Dersom de ikke respekterer at jeg ikke vil ha sex med de uten å bli kjent først, får de finne seg noen andre. Håper å luke unna en del useriøse på den måten! Synes det er vanskelig som singel å finne de ordentlige mennene som er ute etter et forhold. Hvor møter man de? For meg er nettdating per i dag uaktuelt. Vil helst møte en fyr på "gamle måten". Enig med deg når det gjelder å se kjekkaser på gaten og på kafeer og slikt, men inntrykket mitt er at alle har kjæreste... Ser jo par overalt om dagen. Forhåpentligvis er det noen ute der til oss og
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har ikke hatt et veldig vilt partyliv, men liker å feste og har endt opp hjemme hos gutter jeg i ettertid skulle ønske jeg hadde holdt meg unna. Jeg har samme plan som deg fremover når det gjelder å ikke bli med menn hjem fra byen. Dersom de ikke respekterer at jeg ikke vil ha sex med de uten å bli kjent først, får de finne seg noen andre. Håper å luke unna en del useriøse på den måten! Synes det er vanskelig som singel å finne de ordentlige mennene som er ute etter et forhold. Hvor møter man de? For meg er nettdating per i dag uaktuelt. Vil helst møte en fyr på "gamle måten". Enig med deg når det gjelder å se kjekkaser på gaten og på kafeer og slikt, men inntrykket mitt er at alle har kjæreste... Ser jo par overalt om dagen. Forhåpentligvis er det noen ute der til oss og Tusen takk for et meget bra svar:) Ja, det er ikke enkelt å finne noen da alle bare vil en ting. Jeg har selv sluttet å dra på byen, så mine sjekkearenaer er totalt forandret da jeg kun fant menn på byen før.. Noe som selvfølgelig ikke funket! Jeg har også vært veldig flink til å date venner av venner, men det blir bare stress når det skjærer seg. Jeg vil rett og slett finne noen som er utenforstående, men det er så sykt vanskelig! Anonymous poster hash: c39f8...622
Gjest .-L-. Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Er også lei av festing og sjekking på byn. Er inne i en periode hvor jeg finner at jeg har mest lyst å være med vennene mine, fokusere på skole, verv og hobbyer. De siste 3 årene har jeg vekslet mellom å ha perioder hvor jeg er veldig sosial, og perioder hvor jeg legger meg mer bakpå. Nå har jeg en periode hvor jeg ikke er så frempå. Det hadde vært kjekt å treffe noen som er interessante, men som mann i alle fall, er ikke det så lett når man ikke er den som er pågående og tar kontakt. Endret 14. januar 2014 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Tusen takk for et meget bra svar:) Ja, det er ikke enkelt å finne noen da alle bare vil en ting. Jeg har selv sluttet å dra på byen, så mine sjekkearenaer er totalt forandret da jeg kun fant menn på byen før.. Noe som selvfølgelig ikke funket! Jeg har også vært veldig flink til å date venner av venner, men det blir bare stress når det skjærer seg. Jeg vil rett og slett finne noen som er utenforstående, men det er så sykt vanskelig! Anonymous poster hash: c39f8...622 Man trenger da på ingen måte å slutte med fest og byen selv om man har blitt "voksen", det kommer jo an på hvem man er sammen med og hvordan man fester. For min del, som er over 30, så går jeg jo på byen eller en fest, men jeg drikker som regel forholdsvis lite og bruker det primært som arena for å treffe venner, ikke for sjekking. Gjør man det kan det også hende man treffer noen som ikke bare blir et ons. Anonymous poster hash: 97f22...814
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har det som deg.... Tror jeg bør fjerne mange av vennene mine på fb, for det er menn som har utnyttet meg ..... eller jeg har følt meg utnyttet av...... Anonymous poster hash: 1b446...428
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Er også lei av festing og sjekking på byn. Er inne i en periode hvor jeg finner at jeg har mest lyst å være med vennene mine, fokusere på skole, verv og hobbyer. De siste 3 årene har jeg vekslet mellom å ha perioder hvor jeg er veldig sosial, og perioder hvor jeg legger meg mer bakpå. Nå har jeg en periode hvor jeg ikke er så frempå. Det hadde vært kjekt å treffe noen som var interessante, men som mann i alle fall er ikke det så lett når man ikke er den som er pågående og tar kontakt. Ja, ikke sant. Jeg har faktisk tenkt å være mer "åpen" for menn framover nå. Jeg ønsker meg virkelig noen på mitt nivå, som jeg kan dele livet mitt med. Jeg er heldigvis ikke desperat enda, og er enda ung så trøster meg med det. Anonymous poster hash: c39f8...622
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Man trenger da på ingen måte å slutte med fest og byen selv om man har blitt "voksen", det kommer jo an på hvem man er sammen med og hvordan man fester. For min del, som er over 30, så går jeg jo på byen eller en fest, men jeg drikker som regel forholdsvis lite og bruker det primært som arena for å treffe venner, ikke for sjekking. Gjør man det kan det også hende man treffer noen som ikke bare blir et ons. Anonymous poster hash: 97f22...814 Det er ikke snakk om å slutte å "feste", men for mange av oss møter vi kun menn via byen eller fester, og det blir som regel ikke noe seriøst av det. Jeg snakker om at det å faktisk prøve andre arenaer er kanskje et bedre valg, da de som ofte drar på byen kun er ute etter sex' som regel.. Jeg har ingen planer om å bli "voksen" enda, og det kommer jeg sikkert aldri til å bli. Men for meg som har så å si festet meg ihjel, så er det absolutt på tide å roe kraftig ned;) Anonymous poster hash: c39f8...622
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har det som deg.... Tror jeg bør fjerne mange av vennene mine på fb, for det er menn som har utnyttet meg ..... eller jeg har følt meg utnyttet av...... Anonymous poster hash: 1b446...428 Du trenger ikke å fjærne menn som du tidligere har vært med. Du kan heller gå videre, så kommer de nok snikende tilbake igjen når de desperat vil ha deg. Haha! Er alltid like moro å observere disse, og hvorfor tenker du at de har utnyttet deg? Kanskje du har utnyttet de akkurat like mye som de utnyttet deg... Jeg vet hvordan du har det, da jeg selv har følt meg "utnyttet", men jeg ser også at det er lett å tenke det værste om motparten da dere begge var med på leken fra starten. Jeg har faktisk sluttet å bli med menn hjem. Nå er det kun dating på dagtid som er relevant, og resten av de useriøse holder jeg meg unna. Anonymous poster hash: c39f8...622
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 ja Du trenger ikke å fjærne menn som du tidligere har vært med. Du kan heller gå videre, så kommer de nok snikende tilbake igjen når de desperat vil ha deg. Haha! Er alltid like moro å observere disse, og hvorfor tenker du at de har utnyttet deg? Kanskje du har utnyttet de akkurat like mye som de utnyttet deg... Jeg vet hvordan du har det, da jeg selv har følt meg "utnyttet", men jeg ser også at det er lett å tenke det værste om motparten da dere begge var med på leken fra starten. Jeg har faktisk sluttet å bli med menn hjem. Nå er det kun dating på dagtid som er relevant, og resten av de useriøse holder jeg meg unna. Anonymous poster hash: c39f8...622 Har ikke fjernet de ennå. Har vurdert det, men de kan være grei å ha på vennelisten tilfelle jeg får lyst å bruke de selv. Men i kveld sa jeg til en som jeg har datet at jeg er seriøs, og vil ikke bare ha sex, og det visste jo han før han hadde sex med meg, men nå skrev han at han var bare ute etter sex med meg, dermed tenkte jeg å slette han, men har ikke gjort det.... Men jeg er skuffet... lar han bare ligge der..... Anonymous poster hash: 1b446...428
Masterstudent90 Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Js, sikkert veldig mange seriøse folk som syns det er kjekt at du fortatt blir oppringt av folk som ser på deg som tømmehull, og at det eneste de får av avvisning er at de kan ta en kaffe med deg neste dag? Ikke mye til opprydding dette. Hvordan ser kroppen din ut etter all festinga? Det vil jo avgjøre mye av hvor høye krav du kan stille til utseende og andre kvaliteter på partner. Men hva er vitsen egentlig? Hvis du liker å holde på sånn som du gjør, hvorfor kan du ikke bare fortsette? BAre fordi de mennene du møter ikke vil ha noe mer enn sex med deg? Syns 23 er ganske ungt å begynne å legge fra seg partylivet uansett, og virker som du har helt feil motiver for å rydde opp i livet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå