Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke trenger musikk til trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over alt rundt meg snakker venner om hvor mye de trenger musikk til trening, hvor avhengige de er av det, alt fra oppvarming til vekter, til løping og jogging. Jeg derimot har alltid fungert best uten musikk, slik at jeg kan konsentrere meg om løftene best mulig, eller finne rytmen i løpinga med egne tanker.

Får meg til å lure på om jeg er den eneste på jorda som tenker slik? :)

Anonymous poster hash: 051ed...425
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel bare mainstreamerne som bruker musikk på øret. Irriterende for andre at et står en tulling der og venter på at låta skal ta seg opp før han setter i gang med settet sitt, eller at man må bruke 20 sekunder ekstra på å kommunisere med de rundt når det er usikkert hva slags utstyr de bruker. En fryktelig uting.

Skrevet

Har sett litt rare løft og bevegelser når låtene tar seg opp ja, som regel har de det så høyt på at man hører det 1 meter bortenfor og litt til :ler:

Anonymous poster hash: 051ed...425
Skrevet

Synes det er ok at det er musikk på treningssenteret, det overdøver pustingen min :fnise: Hadde ikke blitt løftet særlig tungt hvis ikke. Men, ute, når jeg går eller jogger, da er det stillhet som gjelder.

Skrevet

Liker det stille jeg og.

Anonymous poster hash: 6dadc...e2b
Skrevet

Bruker kun musikk når jeg løper, ikke når jeg trener styrke.

Skrevet

Må ha musikk til løping og kondisjonstrening (og i bilen). Takler ikke musikk på øret til styrketrening. Da trenger jeg egen rytme og konsentrasjon.

Skrevet

Nå om vinteren løper jeg bare på tredemølle, så da må jeg ha podcast på øret for ikke å kjede meg i hjel. Men gleder meg til det blir mildere så jeg kan løpe ute og bare nyte lydene fra skogen,

Anonymous poster hash: 37e68...b64

Skrevet

Som regel bare mainstreamerne som bruker musikk på øret. Irriterende for andre at et står en tulling der og venter på at låta skal ta seg opp før han setter i gang med settet sitt, eller at man må bruke 20 sekunder ekstra på å kommunisere med de rundt når det er usikkert hva slags utstyr de bruker. En fryktelig uting.

For en teit konklusjon. Bare mainstreamerne? At ikke du liker å ha musikk på når du trener betyr ikke at andre ikke gjør det. De dagene jeg ikke har musikk på ørene (for eksempel hvis jeg har glemt headsettet) så klarer jeg ikke å presse meg like godt. Når jeg holder på med pulstoppen med 190 i puls og puster og peser, så er det musikken som gjør at jeg klarer å motivere meg til å fortsette litt til. Dessuten er jeg veldig glad i musikk, og nyter tiden på trening med musikk på ørene.

For øvrig bruker jeg aldri å vente til musikken tar seg opp med å sette i gang med styrketreningen. Når jeg trener styrke så gjør jeg det i den takten det er naturlig, ikke etter takten til musikken. :)

• Liker 1
Skrevet

Pleide å trene (jogge) med musikk til før, men har sluttet med det nå. Begynte plutselig å puste/jogge i takt med musikken, og det ble så slitsomt :P

Anonymous poster hash: cb96d...98d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å ha musikk i bakgrunnen når jeg trener, men om anlegget er kaputt en dag, så blir det trening for det, for å si det sånn. ;)

Skrevet

Jeg kan også fint trene uten musikk :) Men hvis det er veldig stille foretrekker jeg ett eller annet som lager lyd hvis det er andre til stede ;)

Skrevet

Jeg liker ikke musikk D:

Men jeg jogger, og da hører jeg på lydbok <3 Er ikke så mange som gjør det tror jeg :P

Anonymous poster hash: 0c214...d9b
Skrevet

Velger musikk til jogging med noe forbehold til bpm - det vil si at løpe-playlist har en ganske klar fokus på at man skal holde fokus og rytme og at de låtene skal ha en klar fremdrift men at de skal ha ca riktig bpm for løpingen min. Men løper nok ikke helt i takt hele tiden - spørs litt hva slags økt jeg har.

For spinning varierer jeg litt mer da jeg liker å kjøre litt forskjellig gjennom økten - dermed er også musikkvalget mer eklektisk. Men vil absolutt si at det er veldig viktig å ha musikk når jeg bruker spinningsykkelen på senteren for å kjøre intervaller og jeg hadde nok aldri klart å pushe meg like mye uten musikk.

Når det gjelder styrketrening kan jeg gjerne høre på musikk, men da bryr jeg ikke om låten begynner eller slutter. Da hører jeg musikk bare fordi jeg liker å høre på musikk - og fordi musikken på treningssentere er som oftest SÅ dårlig at jeg må ha noe annet for å ikke bli irritert (det er nok av andre irritasjonsmomenter om man trener midt i rushen etter jobb).

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg foretrekker å trene uten musikk, men da snakker jeg om løping. Og jeg løper stort sett ute. Om det er omstendigheter der jeg må løpe inne (som er omtrent det kjedeligste i verden) så foretrekker jeg musikk. Jeg bruker ikke musikk til annen trening, som sykkel, styrke og langrenn.

Skrevet

En hører ikke på musikk under kardiotrening fordi en liker å gjøre det. Musikk (riktig musikk) hjelper deg til å gi mer under treningen. Og viktigst av alt, du hører ikke hvor andpusten du er.

Og om du hører på musikk eller ikke under trening, har ingenting med "mainstream" å gjøre (egentlig burde det være unødvendig å nevne det, men tydeligvis ikke).

Anonymous poster hash: 91ad9...717
Skrevet

Jeg hører på musikk under all trening, men det kunne ikke fall meg inn å tilpasse løftene etter musikken. Om ikke for å høre på musikk i seg selv, så må jeg uansett ha med meg egen musikk for å slippe å høre den jævlige musikken de spiller på senteret. Jeg ser jo på klokka sånn at jeg vet at man har hatt en optimal lengde på pausen. Skjønner ikke de som bare dasser rundt mellom settene og ikke aner hvor lang pause de har i mellom.

Men jeg tror nok ikke ts er alene, jeg ser veldig mange uten headset på treningssenteret.

Anonymous poster hash: 61ca7...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...