Gå til innhold

Melde flytting. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke om dette er rett emne, men den får heller flyttes om det er feil. Jeg har flyttet, og meld fra om adressebytte til skatteetaten/folkeregisteret. Men posten kommer ikke frem! Så jeg lurer da på, hvor skal jeg melde flytting(nettadresse evnt)? Eller evnt hvor lang tid vil det ta før den nye adressen blir registrert, er vell godt over en mnd siden jeg meldte flytting. Og den nye adressen står på sidene til folkeregisteret.

På forhånd takk for svar.

Anonymous poster hash: 98a4f...fb0

Skrevet

Meld flytting til posten på nettsidene deres eller fyll ut skjema i Post i butikk. Meld også flytting/ny adresse til de du kommer på som skal ha den nye adressen (strømleverandør, internett, abonnementer osv.)

• Liker 2
Skrevet

Logg inn hos diverse banker du har, og organisasjoner du mottar post fra. De oppdaterer ikke automatisk adressen, du må noen ganger klikke på "oppdater adresse" og da henter de den automatisk fra folkeregisteret. For noen banker må du selv gå inn og endre. Samme gjelder selvsagt abonnementer og slikt.

Skrevet

Mens du er igang, så er det uansett lurt å ha en liste for "adresseendring" (spesielt for de av oss som har flyttet noen ganger :) )

Dvs. at over en periode registrerer du ALL post du mottar, hvem det er fra, og skriver det ned. Du bør også stikke innom den gamle adressen et par ganger den neste måneden og sjekke.

Noen er latsabber og gjør ikke jobben sin - enkelte ganger må jeg kontakte en bank eller mobilleverandør flere ganger før de faktisk endrer det.

Skrevet

Tusen takk, dere er en knupp :)

Anonymous poster hash: 98a4f...fb0

Skrevet

Når du melder flytting hos Posten kan du også be om at de videresender posten din for en periode, jeg synes det var verdt å betale for tre måneder, for da kunne vi også melde adresseendring hos de vi fikk posten videresendt fra :)

Skrevet

1) Meld flytting hos posten. Vurder også behovet for videresending i en periode, det er en tjeneste man betaler litt for.

2) Gå gjennom alle abonnementer, samarbeidspartnere, organiasjoner, bedrifter etc. som sender relevant post til deg. Lag gjerne en liste på det. Endre adressen din hos dem ved å gjøre det på egnet nettside hos leverandør eller ved å ringe eller sende e-post. Det er ikke alle som tar adressen fra folkeregisteret i praksis (og noen ganger til tross for at de sier de gjør det).

3) Kvitt deg med så mye papirpost som mulig. Benytt deg av e-faktura og evt. autogiro så langt det er mulig. Mye bedre å slippe å gå glipp av regninger og potensielt få inkasso fordi man har flyttet.

Anonymous poster hash: 29214...8bb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...